2011-08-01, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PerschlarFundron
Det låter svalt och bekvämt iallafall, det är inte alltför kul att dra på sig ett par jeans i den här årstiden...

Ja visst gör det. Och man behöver ju kanske inte ha på sig det på jobbet om man jobbar som advokat eller så, men som semsterplagg att trivas i på hemmaplan skulle kännas helt perfekt. Har hört mig för med en moster som är duktig på att sy.
Citera
2011-08-01, 22:54
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Jag hade inte allts tänkt fjompa på något sätt utan föra mig precis som vanligt. Är det det du gör när du har klänning, fjompar runt?

Klänning kan vara väldigt opraktiskt, men visst är det skönt om inte ska göra något särskilt utan bara vara.
Citera
Moderator
sosweets avatar
Citat:
Jag hade inte allts tänkt fjompa på något sätt utan föra mig precis som vanligt. Är det det du gör när du har klänning, fjompar runt?
Jag har ALLTID klänning eller kjol. Jag är kvinna, ser'ru. Säkert att betraktas som fjompigt av vissa.
Kära Yori, du måste förstå att din omvärld kommer tro att det antingen slått slint för dej eller att du konventerat till en religion där det även ingår att ha blöjan på huvudet för män.
Citera
Bannlyst
Citat:
En murarkrage är ju något väldigt manligt, en murarskjorta som bara fortsätter och får den funktionen att den blir väldigt sval när det är varmt. Skulle inte det vara ett väldigt praktiskt plagg och rätt snyggt?

Jag tror inte att jag måste byta ut min fru mot en make för det faktiskt. Inget sånt förändras ju för att man provar en lite ny klädstil?

Nej Di Leva version 2.0 det är inte snyggt och nej ett klänning liknande plagg är inte manligt, springer du runt i små korta jeansshorts ala hotpants och säger till folk att blåjeans är manligt?

Nej klart du inte behöver men hon lär byta ut dig när hon förstår hur det ligger till egentligen nämligen att du vill ha metervis av snopp i rumpan.
Citera
2011-08-01, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Enär klänning och kjol är plagg som förknippas med kvinnor, så "fjompar" de så klart inte runt när de är iklädda dylika dräkter. Kvinnor skulle väl snarast ses "fjompa" runt om de t ex iklädde sig frack. Män i klänningar blir däremot lätt fjompigt.

För övrigt förefaller Din önskan om klädespersedlar signalera att Du i samma plagg vill kombinera klassståndpunkt med genusståndpunkt. Det blir lätt en tulipanaros, utsn stora möjligheter till framgång.

Jag tycker det är rätt snyggt faktiskt och det låter bekvämt och är inte främmande för att prova något nytt.

Jag tänker inte ta på mig en blommig klänning med volanger och spets, men en rak skapelse som är en slags utvidgad murarskjorta. Att användas under varma dagar eftersom det låter väldigt luftigt och skönt.
Citera
2011-08-01, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
Klänning kan vara väldigt opraktiskt, men visst är det skönt om inte ska göra något särskilt utan bara vara.

Ja, jag hade nog tänkt ha den eller om jag har tur och får fler att slappa i hemmavid. Kanske praktiskt att bara dra på sig efter ett bad och så. När man donar hemma i köket eller vid grillen och tar en öl på kvällen i en solstol och lite sånt.
Citera
2011-08-01, 22:58
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Jag tycker det är rätt snyggt faktiskt och det låter bekvämt och är inte främmande för att prova något nytt.

Jag tänker inte ta på mig en blommig klänning med volanger och spets, men en rak skapelse som är en slags utvidgad murarskjorta. Att användas under varma dagar eftersom det låter väldigt luftigt och skönt.

och varför tar du upp det här? är det för att du är i stort behov av andras åsikter? du har väl hävdat flertalet gånger att det inte spelar dig någon roll vad andra tycker om manligt/omanligt, börjar du tvivla på dig själv? Det finns hjälp för sådant om du nu känner dig osäker i vem du är i person
Citera
2011-08-01, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ja visst gör det. Och man behöver ju kanske inte ha på sig det på jobbet om man jobbar som advokat eller så, men som semsterplagg att trivas i på hemmaplan skulle kännas helt perfekt. Har hört mig för med en moster som är duktig på att sy.
Den store Rönnerdahl skuttade väl omkring i en liknande särk?
Citera
2011-08-01, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sosweet
Jag har ALLTID klänning eller kjol. Jag är kvinna, ser'ru. Säkert att betraktas som fjompigt av vissa.
Kära Yori, du måste förstå att din omvärld kommer tro att det antingen slått slint för dej eller att du konventerat till en religion där det även ingår att ha blöjan på huvudet för män.

Min omvärld, de som ser mig i min trädgård får väl tänka vad de vill. Det är ju ett rätt harmlöst sätt att slå slint på egentligen. Det skadar ju ingen. Om jag gillar det så tror jag faktiskt inte att mina grannar skulle börja skjuta med hagelbrakarn efter mig för detta, faktiskt inte.

Blöjan på huvudet? Vad är det för religion?
Citera
2011-08-01, 23:03
Bannlyst
Citat:
är vad jag ska önska mig när jag fyller år. Bekvämt och luftigt när det är varmt. En lång, rak skapelse i enfärgat tyg eller möjligen randigt. Gärna flera skulle jag faktiskt vilja ha tunn bomull eller ännu hellre fint linnetyg. Det vore väl utmärkt om män kunde få ha såna när det är varmt att ha på sig. Mycket manligt och lättburet. Den kunde sluta vid vaden eller fotknölarna beroende på tycke och smak. Ett par snygga sandaler till och man är klädd för allt möjliga aktiviteter.

Är det fler män än jag som är sugen på att utöka sin garderob med något nytt och spännande?

Och ni kvinnor skulle ni kunna tänka er att er man gick i ett svalt tyg där det kan fläkta in under tyget mot kroppen?

Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
och varför tar du upp det här? är det för att du är i stort behov av andras åsikter? du har väl hävdat flertalet gånger att det inte spelar dig någon roll vad andra tycker om manligt/omanligt, börjar du tvivla på dig själv? Det finns hjälp för sådant om du nu känner dig osäker i vem du är i person

Har du någon hjärnskada som gör att du inte klarar av att komma i ihåg ens ett par inlägg i en tråd? Jag fetade texten för att du kanske skulle få in varför jag startade inlägget.
Citera
2011-08-01, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PerschlarFundron
Den store Rönnerdahl skuttade väl omkring i en liknande särk?

Ja, det gjorde han nog ja. Nattlinnen, eller särkar var ju ett vanligt mansplagg tidigare. Och det berodde nog på att den ger en viss svalka vid värmeböljor. Att hemmavid kunna tomta omkring i ett sånt här plagg, snyggt och prydligt uppsytt kan kännas riktigt skönt. Varför skulle enbart kvinnor få lov att känna denna svalka av kroppen under heta sommardagar?
Citera
2011-08-01, 23:08
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Har du någon hjärnskada som gör att du inte klarar av att komma i ihåg ens ett par inlägg i en tråd? Jag fetade texten för att du kanske skulle få in varför jag startade inlägget.
Jag gjorde en analys utav dig efter några väl valda rader i ditt inlägg och sedan valde jag ut några andra rader i ett par av dina övriga inlägg och då kom jag fram till att du börjat tvivla starkt på ditt eget omdöme och du vet inte hur du ska bete dig bland andra människor.

Detta har jag lärt mig utav dig, en analys på utvalda delar och ta saker helt ur sitt sammanhang för att kunna göra det med en liten touch av härskarteknik också.
Eftersom du missade detta så stärker det min tes, du har tappat förståndet och bör söka hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in