• 1
  • 2
2011-08-01, 21:41
Medlem
Grfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glastonbury
Hoppade också av gymnasiet pga depression och har suttit hemma hur länge som helst nu (halvår, länge för att göra absolut ingenting om dagarna enligt mig). Ska gå till arbetsförmedlingen nu på fredag faktiskt och hoppas det kan lösa sig med något skitjobb. Du kan alltid läsa upp betygen året du fyller 20 och sedan komma in på högskolor via dem.

Det är verkligen inte omöjligt att komma in på utbildningar på det sättet. Hellre att du mår bra och får jobba lite, sedan pluggar när du har ork till det igen, än att du plågas på gymnasiet bara för att få några halvbra betyg.

Lycka till!
tack för ditt svar, har inget alls problem med min klass eller skola. trivs bra där osv. Det som är värst är att sabbade allt när jag flytta, fick mer än 50% frånvaro och Massa ign. Har redan gått om ett år och ev kanske ska gå om igen nu. Även om jag slipper gå om nu så kommer jag måsta gå om 3an sen :/ Sedan vet jag inte vart jag ska bo det här sista året/åren. Har pratat med kuraton på skolan med min mor för att finna en lösning men de händer inget mer med de. hade de riktigt jobbigt i skolan senaste året sen så kommer jag dit någon dag innan vi fick lov och då sa dom att jag ev måsta gå om! Sedan fick jag sommar jobb i en annan kommun, så nu har jag bott hos min far i 1,5 månad på soffan. Har aldrig haft riktig kontakt med honom eller bott med han mer än någon helg iband när jag var mindre... Sedan om två veckor ska jag åka hem igen, men vet inte vart jag ska bo eller vilken klass jag ska gå i och sen har jag väll varit påväg att ge upp skolan sen 7an typ...

Skulle helst av allt fixa ett jobb och slippa att mej tänga på hos andra, Skulle vara skönt att kunna sköta sitt och gå hem till ett ställe där man trivs och har sina egna saker, det ända jag har med mej från min mor när jag flyttade är mina kläder....
Citera
2011-08-01, 21:45
Medlem
Grfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Nja, vissa klarar säkert av att "klättra" men statistiken visar på annat, att hoppa av gymnasiet leder i de allra, allra flesta fall till en rejält trist tillvaro.

Av det jag läst av TS inlägg verkar han/hon inte ha en aning om vad han/hon vill i framtiden och det bådar inte gott.

Till Ts är det bästa rådet att hålla dig kvar i skolan tills du kommit underfund med vad du vill. Skitsamma om du åker på ig:n eller vad som helst, betygen blir trots allt inte bättre av att du hoppar av. Hade inte sagt något om du skaffat dig ett jobb på Konsum eller vad som helst, men just nu verkar du enbart göra bort dig till ingen nytta.

Ok, är du mobbad kan jag fatta varför du vill bort... Men ändå, du verkar inte vara en problemlösare av stora mått.

Att skylla ditt misslyckade liv på din morsas kille är inget du gynnas av. Nej, ta dig i kragen och bli något.
Ska jag ha tandborsten i skolskåpet då?
Citera
2011-08-01, 22:18
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grf
Kommer sluta såäre bara med den saken, ser inget liv att gå i skolan heller och ha en väska med kläder med sej jämnt, har redan gått om ett år och tack vare min mammas make kommer jag få gå om ett år till, och behöver jag inte gå om så kommer jag gå ut skolan med samlat betygsdockument och inget certifikat eller vad de heter så kommer ändå inte få jobba med de jag utbildar mej till heller... HAr gått till psykologer och massa folk för jag mått dåligt, och inget har blevit bättre av de heller!

Hindrar din mammas make dig från att gå till skolan? Är det bättre att ha en väska med kläder utan något att göra?

Inte många som bryr sig om betyg från gymnasiet, så länge du är en hyvens kille. Är du en idiot är jag ganska säker på att du behöver ha lite betyg som referens.
Citera
2011-08-02, 09:01
Medlem
miqqqas avatar
Soc kommer inte att gå in och ge dig en lägenhet och pengar (generellt så fixar de inte boende och med tanke på hur ung du är lär du ha svårt att få en lgh själv och pengar från dem), så börja planera ditt liv utan soc i åtanke.
Citera
2011-08-02, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grf
Ska jag ha tandborsten i skolskåpet då?

Bryr du dig om din framtid och möjligheten att byta skola är utesluten så ja, självklart ska du ha tandborsten i skolskåpet.

Jag fattar att din situation är långt ifrån enkel, men du måste se framåt... Att skita i nuet kommer inte gynna dig i framtiden. Och tro mig, du kommer ångra idiotbeslut du tar idag om 10år.
Citera
2011-08-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Är du en idiot är jag ganska säker på att du behöver ha lite betyg som referens.

Precis, så se till att skaffa betygen!
Citera
2011-08-02, 19:05
Medlem
För att inte vara den som är den kan jag avslöja att jag hoppade av skolan en gång i tiden på grund av att jag fick jobb... Tack och lov insåg jag att det inte skulle leda nånvart och såg till att börja skolan igen.

Missade väl en sisådär 3år och även om jag fattar hur jag kunde falla för frestelsen att börja jobba inser jag idag vilket korkat beslut det var.

Vill även poängtera att jag hoppade av skolan efter att jag hade skaffat ett jobb...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in