2011-08-01, 21:41
Citat:
tack för ditt svar, har inget alls problem med min klass eller skola. trivs bra där osv. Det som är värst är att sabbade allt när jag flytta, fick mer än 50% frånvaro och Massa ign. Har redan gått om ett år och ev kanske ska gå om igen nu. Även om jag slipper gå om nu så kommer jag måsta gå om 3an sen :/ Sedan vet jag inte vart jag ska bo det här sista året/åren. Har pratat med kuraton på skolan med min mor för att finna en lösning men de händer inget mer med de. hade de riktigt jobbigt i skolan senaste året sen så kommer jag dit någon dag innan vi fick lov och då sa dom att jag ev måsta gå om! Sedan fick jag sommar jobb i en annan kommun, så nu har jag bott hos min far i 1,5 månad på soffan. Har aldrig haft riktig kontakt med honom eller bott med han mer än någon helg iband när jag var mindre... Sedan om två veckor ska jag åka hem igen, men vet inte vart jag ska bo eller vilken klass jag ska gå i och sen har jag väll varit påväg att ge upp skolan sen 7an typ...
Ursprungligen postat av Glastonbury
Hoppade också av gymnasiet pga depression och har suttit hemma hur länge som helst nu (halvår, länge för att göra absolut ingenting om dagarna enligt mig). Ska gå till arbetsförmedlingen nu på fredag faktiskt och hoppas det kan lösa sig med något skitjobb. Du kan alltid läsa upp betygen året du fyller 20 och sedan komma in på högskolor via dem.
Det är verkligen inte omöjligt att komma in på utbildningar på det sättet. Hellre att du mår bra och får jobba lite, sedan pluggar när du har ork till det igen, än att du plågas på gymnasiet bara för att få några halvbra betyg.
Lycka till!
Det är verkligen inte omöjligt att komma in på utbildningar på det sättet. Hellre att du mår bra och får jobba lite, sedan pluggar när du har ork till det igen, än att du plågas på gymnasiet bara för att få några halvbra betyg.
Lycka till!

Skulle helst av allt fixa ett jobb och slippa att mej tänga på hos andra, Skulle vara skönt att kunna sköta sitt och gå hem till ett ställe där man trivs och har sina egna saker, det ända jag har med mej från min mor när jag flyttade är mina kläder....