2011-08-01, 03:25
Medlem
Rainmans avatar
Som titeln lyder har jag ett problem med att placera ikoner, bilder etc och få dom att bli bra kvalitet.

Jag håller på att skapa en broschyr och vill lägga till lite knappar etc som är i formaten .GIF, .JPG och .PNG, när jag placerar dom i dokumentet ser allting bra ut men när jag exporterar .PDF filen så ser det alldeles pixligt ut. Någon som kan hjälpa mig med detta problem?

Mvh Rainman
Citera
2011-08-01, 10:56
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Som titeln lyder har jag ett problem med att placera ikoner, bilder etc och få dom att bli bra kvalitet.

Jag håller på att skapa en broschyr och vill lägga till lite knappar etc som är i formaten .GIF, .JPG och .PNG, när jag placerar dom i dokumentet ser allting bra ut men när jag exporterar .PDF filen så ser det alldeles pixligt ut. Någon som kan hjälpa mig med detta problem?

Mvh Rainman

Har du högerkilckat och klickat i att visa bilderna i hög upplösning?

Annars fixa till bilderna i Photoshop i rätt format och sedan "montera" dem i Indesign ska funka.

Kolla så att du sparar rätt. Man ska inte spara för web. Se till att alla bilder har 300 i upplösning. Skriv ut och kolla hur det ser ut för i datorn kan det ibland se konstigt ut också. Annars får du gå in och ändra inställningarna i exporteringen..
Citera
2011-08-01, 17:08
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joangel
Har du högerkilckat och klickat i att visa bilderna i hög upplösning?

Annars fixa till bilderna i Photoshop i rätt format och sedan "montera" dem i Indesign ska funka.

Kolla så att du sparar rätt. Man ska inte spara för web. Se till att alla bilder har 300 i upplösning. Skriv ut och kolla hur det ser ut för i datorn kan det ibland se konstigt ut också. Annars får du gå in och ändra inställningarna i exporteringen..

Jo, att visa bilderna i hög upplösning är inget problem, det har jag redan hittat. Problemet dyker som sagt upp när jag ska exportera PDFen.

Ett exempel: Kunden skickar en logotype i .PNG som han vill ha med i Indesign broschyren, jag placerar den på rätt ställe och allting ser bra ut tills jag exporterar då blir logotypen helt pixlig.
Citera
2011-08-01, 19:42
Medlem
W.Kovacss avatar
Exporterar du till pdf för tryck?
Citera
2011-08-02, 00:13
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Kovacs
Exporterar du till pdf för tryck?

Det är en broschyr som kommer att visas mest på internet men kan kommas att tryckas i framtiden

Är novis på indesign men eftersom jag använt illustrator, photoshop etc en del så har det mesta kommit naturligt, dock detta lilla problem jag inte riktigt har listat ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in