2011-07-31, 22:59
Medlem
God kväll fb-folk!

Det är så att jag införskaffade mig en Samsung HMX-h200 under onoff's blodiga utförsäljning för cirka 2 veckor sedan.

Nu har jag filmat hej vild och fastnat för att filma djur i naturen och alla roliga aktiviteter som dagarna har att erbjuda.

Mitt problem är att jag är ganska ny vad det gäller tillbehör, vad som är mest optimalt beroende på vad som ska filmas.

Låt mig ge er två exempel och sen kanske någon kan komma med förslag på lins/objekt att använda sig utav.

Exempel 1:
Jag filmar en orm med nyfångat byte.

Exempel 2:
Golf vid sjö, sjön används som ranch.

Och en sista sak, är det någon som vet en bra sida för tillbehör till just videokameror?

MVH!
Citera
2011-08-01, 19:16
Medlem
zonedisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NYC05
Låt mig ge er två exempel och sen kanske någon kan komma med förslag på lins/objekt att använda sig utav.

Exempel 1:
Jag filmar en orm med nyfångat byte.

Exempel 2:
Golf vid sjö, sjön används som ranch.

MVH!
Ehh... Hur planerar du att byta objektiv på en videokamera där objektivet är inbyggt i kameran?
Citera
2011-08-04, 08:18
Medlem
Jag är väldigt dålig på denna fronten men jag var mer i tanken om det gick att sätta dit någon typ av lins som gjorde att bilden blev bättre
Citera
2011-08-04, 13:21
Medlem
Du kan använda dig av olika konvertrar för att ändra brännviden. Bildkvaliten blir inte bättre utan i bästa fall oförändrad och i värsta fall sämre. Man vill ju helst ha så lite glas framför kameran som möjligt. Ta en titt här http://www.cyberphoto.se/pri_videoti...stan=&onshelf=
Tele används för att kunna zooma mer och vidvinkel används för att få ett bredare synfält, eller zooma minus så att säga.

Om du är jättesugen på tillbehör så skulle jag rekommendera att köpa ett stativ kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in