Flashback bygger pepparkakshus!
2011-07-31, 22:55
Medlem
Hörde att det var en snubbe som var ute och skulle ta en öl med sin pappa. Båda ska ha kopplingar till den undre världen. På krogen som de tar en öl på finns det massa fotbolls supportrar. Sen ska det ha kommit ett gäng med motstånds supportrar och det blir vilt slagsmål. Då tar sonen upp en stol och håller framför sig för att försvara sig. Helt plötsligt så får han från sidan ett trasigt glas rakt i ögat och mister synen på det ögat. Sen har jag hört att detta slagsmål har eskalerat till att det idag förs samtal mellan H A och Bandidos.

Jag har sökt och googlat men finner inget om detta någonstans??

Har jag missat någon länk eller finns det någon som vet mera om detta?
2011-07-31, 23:26
Medlem
thegoodshepherds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av igglepiggle
Hörde att det var en snubbe som var ute och skulle ta en öl med sin pappa. Båda ska ha kopplingar till den undre världen. På krogen som de tar en öl på finns det massa fotbolls supportrar. Sen ska det ha kommit ett gäng med motstånds supportrar och det blir vilt slagsmål. Då tar sonen upp en stol och håller framför sig för att försvara sig. Helt plötsligt så får han från sidan ett trasigt glas rakt i ögat och mister synen på det ögat. Sen har jag hört att detta slagsmål har eskalerat till att det idag förs samtal mellan H A och Bandidos.

Jag har sökt och googlat men finner inget om detta någonstans??

Har jag missat någon länk eller finns det någon som vet mera om detta?

Vore inget unikt. I Helsingborg förekommer det samtal lite då och då när folk från anhöriga/vänner till respektive gäng ryker ihop. Oftast vet dom inte om den andres kontakter och det är inget man skyltar med idag så......

Skulle en anhörig till Bandidos blåsa någon anhörig till HA så får dom inte lägga sig i utan då är det en sak mellan de inblandade.
2011-07-31, 23:42
Medlem
McLembits avatar
Det var en askkopp, ifall du syftar på händelsen på södermalm för ett par veckor sen. Finns en lång tråd i "aktuella brott" om själva slagsmålet i sig.
2011-07-31, 23:44
Medlem
Ok, tack för svar.

Det jag är mest nyfiken på är att pappan och hans söner hade ett rykte om sig att de var rätt högt uppe i den kriminella hierarkin i Sthlm. Vet inte hur väl detta stämmer? Vet att den yngre brodern satt anhållen för arlanda rånet. Det var dock den äldre brodern som fick glaset i ögat vad jag hört. Skulle vara intressant att höra mer om det är någon på fb som vet mera?
2011-07-31, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McLembit
Det var en askkopp, ifall du syftar på händelsen på södermalm för ett par veckor sen. Finns en lång tråd i "aktuella brott" om själva slagsmålet i sig.

Det skulle nog kunna stämma!! Ska kolla där, du har inte möjlighet att länka till själva tråden?

Tack
2011-08-01, 00:14
Medlem
McLembits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av igglepiggle
Det skulle nog kunna stämma!! Ska kolla där, du har inte möjlighet att länka till själva tråden?

Tack

Visst, https://www.flashback.org/t1597787
2011-08-01, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McLembit
Visst, https://www.flashback.org/t1597787

Tack, läste igenom tråden men det var typ 22 sidor om det är bra eller dåligt med huliganer? Stod att det hade kastats ask koppar. Men vad jag hört så fick han ett glas rakt i ögat och blev blind på det. Att det efter har varit en massa möten och att nu så hade både H A och Bandidos lagt sig i. Då han som blev blind har haft ett visst rykte och även hans familj så skulle det vara intressant att få veta vad som hänt, händer.

Tycker det brukar finnas folk på FB som har en jävla koll på allt? Kanske kommer svar i framtiden?
2011-08-01, 01:26
Medlem
Körde lite detektiv arbete på FB. Jag vet ju inte riktigt vad som hänt. Men då det verkar vara hammarbyare som varit på krogen. Och det var ju AIKare som stormade. Då förmodar jag att det var en AIKare som körde in glaset i ögat på honom. Om hans bror på något sett var inblandad i arlanda så borde han i alla fall känna de som var inblandade. De som sägs ha gjort rånet verkar ju vara inblandade i rap gruppen kartellen där en som är med i H A även är med. Det sägs här på FB att den H A killen även är med i AIK firman? Så med andra ord så borde det vara så att H A står på AIK s sida? Och eftersom det antagligen var en AIKare som gjorde honom blind så borde han då kontaktat Bandidos?

Om det stämmer så verkar det vara en jävla soppa.

Snälla är det ingen som vet något??
2011-08-02, 03:28
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Använd tråden i ABoK.

*Klick!*

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem