Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-31, 21:38
  #1
Medlem
Det jag letar efter är främst respons från människor som arbetat med ceremoniell magi. Jag kommer att låta fruktansvärt dum och naiv nu, men det skiter jag ärligt talat i. Jag har alltid haft ett andligt intresse och en viss dragning till det ockulta, men en nyligen upplev krissituation har gjort att jag börjat söka alltmer efter ett meningssammanhang. Dock har jag alltid varit lite skeptisk och tyckt att det vore väldigt trevligt, men lite väl "bra för att vara sant" om det faktiskt skulle ligga någon sanning i allt som skrivits om magiska och religiösa erfarenheter genom tiderna.

För ungefär en vecka sen började jag dock experimentera med magiska sigill, i Austin Osman Spares anda. Jag skapade och aktiverade ett sigill som ännu inte gett resultat, samt ett sigill för att få en ny mobiltelefon (min nuvarande är trasig). 2 dagar senare hörde min pappa av sig och undrade om jag var intresserad av en iPhone han hade liggande hemma av okänd anledning.
För några dagar sen började jag dagligen utföra en enkel ritual för att åkalla gudomlig energi. Igår var min födelsedag (30 juli) vilket också sammanföll med nymånen, alltså att månen är helt mörk. "Natten" innan gick jag inte och la mig förrän ungefär 0300, vilket är den tid då jag föddes. Under natten drömde jag en hel del, men det jag kommer ihåg starkast är att jag skulle föda ett barn. Som jag förstått efter att ha googlat både nymåne (som jag inte insåg att det var förrän jag kollade i kalendern idag) och drömtydning är både nymånen och förlossningsdrömmar associerade med perioder av stor förändring och stundande transformationer i livet. Ska också tillägga att jag under de 2 senaste veckorna bett väldigt intensivt om en vändpunkt i livet då jag upplevt tillvaron vara rätt kass under en lång period.

Vet inte riktigt vad jag vill med detta, kanske att höra vad ni tror? Som sagt tänker jag fortfarande att det vore för bra för att vara sant att det faktiskt skulle vara något mer än slump eller "man ser vad man vill se" över allt detta, men ändå är det lite konstigt. Vad tror ni?
Citera
2011-08-01, 00:18
  #2
Medlem
Jag tror att du ska testa ett par gånger till och se att det verkligen funkar, gör det det har du ju bevis för dig själv i alla fall. Det är ju det viktigaste att du själv vet att det funkar.
Citera
2011-08-01, 00:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jag tror att du ska testa ett par gånger till och se att det verkligen funkar, gör det det har du ju bevis för dig själv i alla fall. Det är ju det viktigaste att du själv vet att det funkar.
Stämmer bra, och när du har lurat dig skälv tillräckligt mycket att det faktiskt funkar så gå vidare och lär ut till andra. Så det oftast verkar funka inom alternativa/paranormala rörelser...

Är du verkligen intresserad om det funkar eller inte så får du allt ställa upp lite bättre tester och utesluta dina egna möjliga feltolkningar.
Citera
2011-08-01, 11:43
  #4
Medlem
gregerknotts avatar
Du har inte funderat på att börja med att prata med någon som är mer insatt i hur det vi gör här i livet påverkar oss? Istället för att lägga din tilltro till bön eller ritualer så kanske du behöver tänka över lite andra saker. Till exempel detta:
- Om du gör det du alltid har gjort, kommer du få det du alltid har fått.
- Lycka är ett val. Alla känner någon som alltid ser det lilla molnet på himlen, säger att "himlen vore blå, om det inte vore för molnet. Vi känner också någon som säger, "Titta på himlen, den är blå! Och så har den ett litet moln också! Vi väljer alltså själva hur vi ska må och reagera.
- Den största anledningen till att människor inte är miljonärer är att ingen har berättat för dem att de kan bli det.

Det finns mycket mer att säga om livet än så. Men det bästa sättet att förändra en kass situation på är genom att göra någonting åt den. Det finns ytterst få situationer som inte går att förändra.
Se bara på Steven Hawkin, Eller Nick:
http://www.youtube.com/watch?v=Gc4HGQHgeFE
Nu är ju den här nöten tok-kristen. Men inställningen han har är bra!
__________________
Senast redigerad av gregerknott 2011-08-01 kl. 11:47.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback