2011-07-31, 17:02
Medlem
Först vill jag säga att jag älskar min flickvän jättemycket, och jag har förlåtit henne för allt. Men tyvärr vet jag inte hur jag ska bli av med en massa jobbiga tankar.

Situationen är följande. Jag var otrogen mot min förra flickvän med min nuvarande - låt oss kalla henne Karin - flickvän. Visst, inte snyggt men förhållandet var ändå på väg utför. Efter uppbrottet började jag umgås ganska mycket med Karin, men jag gjorde väldigt klart för henne att jag inte var ute efter ett nytt förhållande. Jag var också tydlig med att vi inte var exklusiva. Det kan tilläggas att jag normalt sett inte bryr mig så mycket, och faktiskt försöker få henne att gå med på ett öppet förhållande.

En sak som hände ganska tidigt när vi började umgås var att hon hade lovat att komma hem till mig. Hon visste att jag mådde piss pga separationen. Det var även så att hon var ute och festade den här kvällen och hamnade hemma hos en kompis till mig, där hon hade trekant med tre av mina kompisar (en tjej och två killar för de som är intresserade) istället för att komma hem till mig.

Självfallet är det inte "otrohet" så som man brukar se på det, men jag har snackat med henne om det och hon håller med om att det var väldigt dumt. Visst, inte otrohet som sagt, men om man har lovat att komma hem till någon som mår dåligt pga en separation går man fan inte och knullar istället, och speciellt inte ens kompisar.

Jag har förlåtit henne helt, men tyvärr har jag väldigt svårt att släppa de här tankarna. Hur bör jag göra för att bryta dem? Jag tänker inte på det jämnt, men det kan komma upp kanske en gång varannan månad och varar då i två tre dar, och då mår jag skit. Om inget annat hjälper får jag gå till psykolog, men jag tänkte kolla om ni har något tips först.

Kommentarer som "dumpa horan" undanbedes starkt. Enda anledningen till att det här skulle kunna få mig att göra slut är om det helt enkelt blir för jobbigt att tänka på det, men jag hoppas kunna bryta de negativa tankarna. Jag vill heller inte ha några irrelevanta frågor om vårt sexliv eller klassikern "tar du den i tvåan" och jag är också ointresserad av att diskutera moralen i min otrohet. Den är också förlåten av mitt ex, och fullständigt irrelevant.
Citera
2011-07-31, 17:08
Medlem
Du kommer med största sannolikhet inte att komma över det, det är tyvärr den bittra sanningen. Det kommer alltid att ligga där och älta i ditt bakhuvud. Det blir nog svårt att se en framtid i det där.
Citera
2011-07-31, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caper
Du kommer med största sannolikhet inte att komma över det, det är tyvärr den bittra sanningen. Det kommer alltid att ligga där och älta i ditt bakhuvud. Det blir nog svårt att se en framtid i det där.
Det kan tilläggas följande:
Vi kan kalla han Karin var hos för Johan, och hans kompis för Peter. Mitt ex kan vi kalla för Anna. Anna har tidigare varit ihop med Johan, och i början när vi var kk så strulade hon även med honom. Först efter ett tag blev vi exklusiva, och ett tag efter det även ett par. Anna hade också haft trekant tillsammans med Johan och Peter, vilket jag inte hade några problem alls att hantera.
Citera
2011-07-31, 17:16
Medlem
Så som det är nu så är det klart hanterbart. Alla förhållanden har sina brister, och även om det här är väldigt jobbigt när det dyker upp så uppväger det positiva det med hästlängder. Det är bara om det skulle bli värre som det verkligen skulle bli ett problem, men jag blir ju gärna av med tankarna, eller iaf lär mig att hantera dem bättre.
Citera
2011-07-31, 17:56
Medlem
gottmospahedens avatar
Ts, du tycker inte att karman har ett finger med i spelet?
Skit i din flickväns förflutna och se framåt, för hon gör väl dig lycklig?
Du älskar väl henne?
Citera
2011-07-31, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Ts, du tycker inte att karman har ett finger med i spelet?
Skit i din flickväns förflutna och se framåt, för hon gör väl dig lycklig?
Du älskar väl henne?
Kanske är dags att börja tro på karma

Men nej jag tror inte på något sådant, och självfallet försöker jag se framåt. Men det kan vara svårt när de negativa tankarna dyker upp. Hur bör jag hantera det?

Och ja, jag älskar henne som fan.
Citera
2011-07-31, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsball
Kanske är dags att börja tro på karma

Men nej jag tror inte på något sådant, och självfallet försöker jag se framåt. Men det kan vara svårt när de negativa tankarna dyker upp. Hur bör jag hantera det?

Och ja, jag älskar henne som fan.

Jag förstår inte riktigt vad de negativa tankarna handlar om?
Citera
2011-07-31, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostmaccan
Jag förstår inte riktigt vad de negativa tankarna handlar om?
De handlar om att jag minns när jag låg och mådde piss och visste att hon var och knullade mina kompisare istället för att komma till mig som hon lovat.
Citera
2011-08-01, 01:49
Medlem
Citat:
De handlar om att jag minns när jag låg och mådde piss och visste att hon var och knullade mina kompisare istället för att komma till mig som hon lovat.

Du kunde alltså inte lita på henne just då, för det handlade inte om det faktum att hon hade sex med andra om jag har uppfattat det rätt. Då är det väl bara en fråga om ifall du känner att du kan lita på henne nu. Så, kan du det?
Citera
2011-08-01, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostmaccan
Du kunde alltså inte lita på henne just då, för det handlade inte om det faktum att hon hade sex med andra om jag har uppfattat det rätt. Då är det väl bara en fråga om ifall du känner att du kan lita på henne nu. Så, kan du det?
Jag litar till 100% på henne. Men som sagt så handlar det inte så mycket om sådant. Jag förespråkar ju själv ett öppet förhållande, så det är inte så mycket sexet.

Det handlar om att hon hade lovat att komma hem till mig. Hon visste att jag mådde dåligt. Hon struntade i att komma av anledningen att hon hellre ville testa att ha trekant med mina kompisar. När jag fick smsen av henne där hon förklarade att hon inte skulle komma så förstod jag vad som skulle hända. Så när jag låg där, ensam och helt knäckt så visste jag hon i den stunden hade sex med mina kompisar.

Men hon har bett om ursäkt och förstår att det var helt fel, och att hon inte kan säga något i stil med "vi var ju inte ihop" för det handlade inte om det.

Jag vill helt enkelt bli av med de här tankarna och lägga det bakom mig.
Citera
2011-08-01, 02:15
Medlem
Sen lita på och lita på. Man kan väl aldrig veta till 100% att någon inte kommer att göra något. Men såvitt jag kan förstå handlar inte det här om någon oro för framtiden, utan helt enkelt en jävligt jobbig minnesbild. Ett trauma kanske man kan kalla det, och jag vill sluta tänka på det.
Citera
2011-08-01, 02:22
Medlem
SmileuronTVs avatar
Citat:
Först vill jag säga att jag älskar min flickvän jättemycket, och jag har förlåtit henne för allt. Men tyvärr vet jag inte hur jag ska bli av med en massa jobbiga tankar.

En sak som hände ganska tidigt när vi började umgås var att hon hade lovat att komma hem till mig. Hon visste att jag mådde piss pga separationen. Det var även så att hon var ute och festade den här kvällen och hamnade hemma hos en kompis till mig, där hon hade trekant med tre av mina kompisar (en tjej och två killar för de som är intresserade) istället för att komma hem till mig.

går man fan inte och knullar istället, och speciellt inte ens kompisar.

Som sagt, där har du rätt mycket av vad din nuvarande GF har för karaktär och prioriteringar i livet. Säkert jätte fin tjej. Men jag hade då aldrig varken tolererat eller förlåtit något sådant. Dina tankar är i högsta grad befogade, inget konstigt, du är snarare sund som har dom. Personligen tror jag inte att du har förlåtit henne i hjärtat. Och allt behöver man inte förlåta heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in