Citat:
Ursprungligen postat av SmileuronTV
Har nu det bra tillsammans?
Har ni kul ihop?
Är sexet skönt och passionerat?
Funkar ekonomin?
Ser du en framtid med henne?
Har ni liknande värderingar?
Vill du att hon skall bli mor till dina barn?
Låter ni varandra ha "egentid"?
Fungerar hushållet (om ni bor ihop)?
Om du svara JA på frågorna så säger jag bara "GET OVER IT!"
Hur?
Ja sluta håll på och älta massa gamla saker. Var inte så långsint, visst hon svek dig, men å andra sidan var det ju inte helt "officiellt" att ni var ett par sen var hon ju grymt full. Jag äcklas också av tanken att min fru varit med andra karlar, men sånt är livet. I min ålder (35) vore det konstigt att träffa kvinnor som var oskulder, om man inte gillar fula, feta kvinnor med 9 katter dvs

Ja på samtliga utan egentiden. Vi behöver ingen. Vi tröttnar aldrig på varandra
Skämt åsido, så är det inget problem. Men ja jag vet att jag ska sluta älta det, men hur?
Citat:
Ursprungligen postat av ostmaccan
Om inte sexet betyder någonting, varför hade det då varit lättare med bowling? Du ljuger antingen för dig själv eller för forumet när du säger sådär.
Om inte sex betyder någonting, så är det inte faktumet att hon hade sex med andra ett problem.
Om det handlar om att du blev lämnad ensam när du behövde närhet, men att du nu säger att du kan lita på henne nu, då är inte heller det ett problem. Så, vad är problemet i så fall?
Det är så klart lätt att säga när man inte är där, men ser du inte motsägelsen i det hela? Du säger att om hon hade skitit i att komma för att spela bowling i stället så hade det varit lindrigare. På vilket sätt då?
Du försöker tolka det lite väl logiskt. Det är inte så att sexet inte spelar någon som helst roll, men det är inte heller så att det spelar all roll. Jag ligger någonstans mittemellan de som blir helt knäckta och gör slut pga otrohet och de som inte bryr sig. Om hon hade gått med på det hade jag gärna haft ett öppet förhållande under förutsättningen "Don't ask, don't tell".
Även om du tycker att det är motsägelsefullt så är det så här det är. Känslor är inte alltid logiska. Det kan också tilläggas att vi efter denna episod kom överens om att undvika att ha sex med gemensamma bekanta.
Citat:
Ursprungligen postat av ostmaccan
Om du litar på henne nu och dessutom inte bryr dig om att hon har sex med andra. Då borde det inte vara ett problem att lägga detta bakom dig. Jag tror att du behöver verkligen tänka igenom vad du egentligen känner och tycker är viktigt i livet och i ett förhållande. Hela situationen i sig verkar väldigt konstig, om hon som du skrev tidigare var väldigt full tex, vad skulle hon gjort för nytta hemma hos dig då ändå, om hon saknade omdömet att göra "det rätta"? Det du skriver är väldigt motsägelsefullt faktiskt.
Hon hade gjort väldigt mycket nytta bara genom att vara där och krama mig. Och ja, det borde inte vara några problem, men det är det.
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tycker du verkar vara en stor skit. För det första var du otrogen mot din förra tjej. Även om ert förhållande var i nedförsbacke så gör man slut innan man börjar knulla andra. För det andra så ställer du tydliga regler för "Karin" att ni kan umgås och ha sex, men du är inte ute efter ett nytt förhållande, ni är inte exklusiva utan det är ett öppet förhållande som gäller. Men hon duger när du är deppig o ska tröstas pga ditt uppbrott? Menar du att den nya tjejen ska sitta och trösta för att du gör slut med den gamla tjejen? Idiot, när man är nyförälskad vill man som tjej känna att man är den som killen bryr sig om, inte sitta och trösta honom för att det är slut med gamla tjejen. Ska hon sitta och torka dina tårar för att du saknar ditt ex? Hur kul är det för henne?

Du brydde dig inte ett dugg om hur hon kände utan försökte utnyttja henne som det passade dig. Men de planerna gick om intet när hon inte dansade efter din pipa utan faktiskt struntade i dig och gjorde vad hon själv kände för. Bra gjort av henne.
1) I trådstarten (som du citerar helt i onödan) står det klart och tydligt att jag var fullständigt ointresserad av att diskutera min moral angående otroheten. Håll dig till topic. Jag skiter helt och hållet i dina åsikter om otrohet. FYI så håller samtliga inblandade med mig i den här frågan.
2) Vi hade inte ett öppet förhållande då. Vi var kk och goda vänner, och ja, jag vänder mig till vänner när jag mår dåligt. Det var först senare vi blev kära i varandra. Innan den här episoden var jag den hon vände sig till ibland för att hon mådde dåligt över sitt ex. Vilka vänder du dig till i sådana situationer om inte dina vänner? Hur skulle du reagera om dina vänner hade lovat att komma över till dig och trösta dig, men skiter i det?
3) Om hon nu verkligen ville testa fyrkant med de där personerna så kunde hon ju faktiskt ha tagit det vid ett annat tillfälle
när hon inte har lovat att komma hem till mig.
Och som sagt så är det inte det tråden handlar om.