2011-08-01, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileuronTV
Som sagt, där har du rätt mycket av vad din nuvarande GF har för karaktär och prioriteringar i livet. Säkert jätte fin tjej. Men jag hade då aldrig varken tolererat eller förlåtit något sådant. Dina tankar är i högsta grad befogade, inget konstigt, du är snarare sund som har dom. Personligen tror jag inte att du har förlåtit henne i hjärtat. Och allt behöver man inte förlåta heller.
Alla kan göra misstag, och som sagt så ser jag ingen anledning till att det här ska förstöra vårt förhållande. Hon ångrar sig sjukt mycket, men hon har stark karaktär, det kan jag säga dig. Men just då tänkte hon fel. Jag vet att jag inte måste förlåta henne, men det har jag valt att göra. Däremot kan du vara något på spåren att jag bara har förlåtit henne med hjärnan och inte med hjärtat.

I hennes förra förhållande var hon sjukt trogen hela tiden, trots att henns pojkvän inte brydde sig alls och till och med uppmuntrade henne att vara med andra.
Citera
2011-08-01, 02:46
Medlem
SmileuronTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsball
Alla kan göra misstag, och som sagt så ser jag ingen anledning till att det här ska förstöra vårt förhållande. Hon ångrar sig sjukt mycket, men hon har stark karaktär, det kan jag säga dig. Men just då tänkte hon fel. Jag vet att jag inte måste förlåta henne, men det har jag valt att göra. Däremot kan du vara något på spåren att jag bara har förlåtit henne med hjärnan och inte med hjärtat.

I hennes förra förhållande var hon sjukt trogen hela tiden, trots att henns pojkvän inte brydde sig alls och till och med uppmuntrade henne att vara med andra.

Hallå!!! Ser du inte tendenserna:

1. I förra förhållandet var hon konstant otrogen.
2. Hon låg med dig trots att du var upptagen (ditt ansvar också förvisso).
3. Hon har 3:kant med dina kompisar (på fyllan hoppas jag) när du mår skit och behöver lite närhet.

Alla kan gör fel, men en gång är en gång för mycket.
Jag tycker inte de tre punkterna ovan borgar för något varaktigt eller seriöst från hennes sida. Du älskar henne säkert, men någonstans måste du ta på dig "byxorna" i ert förhållande. Våga ställ krav.
Citera
2011-08-01, 02:58
Medlem
Citat:
Hallå!!! Ser du inte tendenserna:

1. I förra förhållandet var hon konstant otrogen.
3. Hon har 3:kant med dina kompisar (på fyllan hoppas jag) när du mår skit och behöver lite närhet.

Alla kan gör fel, men en gång är en gång för mycket.
Jag tycker inte de tre punkterna ovan borgar för något varaktigt eller seriöst från hennes sida. Du älskar henne säkert, men någonstans måste du ta på dig "byxorna" i ert förhållande. Våga ställ krav.
Nej hon var sjukt trogen i sitt förra förhållande. Läs inlägget en gång till. Hennes pojkvän ville att hon skulle ha sex med andra, men hon vägrade.

Ja, hon var jättefull.

Det kan tilläggas att vi har en rätt avslappnad syn på sex i stort, så det här har inte så mycket med det att göra.
Citera
2011-08-01, 03:07
Medlem
Citat:
Det gjorde hon, men samtidigt var situationen sådan att mitt förhållande i praktiken var över redan innan. Hon försökte även stoppa det eller vad man ska säga. Hon sa något i stil med "Det här är en jättedålig idé. Tänk på att du har flickvän." och jag svarade något stil med att det inte spelade någon roll längre. Kommer inte ihåg exakt vad som sades, men det var jag som var drivande och hon försökte stoppa det.
Citera
2011-08-01, 03:08
Medlem
SmileuronTVs avatar
Citat:
Nej hon var sjukt trogen i sitt förra förhållande. Läs inlägget en gång till. Hennes pojkvän ville att hon skulle ha sex med andra, men hon vägrade.

Ja, hon var jättefull.

Det kan tilläggas att vi har en rätt avslappnad syn på sex i stort, så det här har inte så mycket med det att göra.
OK my bad, läste det jag ville läsa.
Om ni har en avslappnad syn på sex borde det ju inte vara ett problem, och du borde kunna förlåta henne med lätthet. Så det som är viktigt är alltså "sveket" att hon nuppade med dina kompisar (kunde lika gärna varit bowling ist?) när hon lovat att komma hem till dig för du mådde dåligt?

Om så är fallet så tycker jag du skall lämna din "hang up" på det gamla och se framåt. Älta leder ingen vart.
Citera
2011-08-01, 03:19
Medlem
Citat:
OK my bad, läste det jag ville läsa.
Om ni har en avslappnad syn på sex borde det ju inte vara ett problem, och du borde kunna förlåta henne med lätthet. Så det som är viktigt är alltså "sveket" att hon nuppade med dina kompisar (kunde lika gärna varit bowling ist?) när hon lovat att komma hem till dig för du mådde dåligt?

Om så är fallet så tycker jag du skall lämna din "hang up" på det gamla och se framåt. Älta leder ingen vart.
Tja, nog hade det varit mycket lindrigare med bowling, men det är hela situationen.

Men ja jag tycker också att jag ska lämna min hangup och se framåt men HUR? Det är det som är frågan.
Citera
2011-08-01, 03:38
Medlem
SmileuronTVs avatar
Citat:
Tja, nog hade det varit mycket lindrigare med bowling, men det är hela situationen.

Men ja jag tycker också att jag ska lämna min hangup och se framåt men HUR? Det är det som är frågan.

Har nu det bra tillsammans?
Har ni kul ihop?
Är sexet skönt och passionerat?
Funkar ekonomin?
Ser du en framtid med henne?
Har ni liknande värderingar?
Vill du att hon skall bli mor till dina barn?
Låter ni varandra ha "egentid"?
Fungerar hushållet (om ni bor ihop)?

Om du svara JA på frågorna så säger jag bara "GET OVER IT!"
Hur?
Ja sluta håll på och älta massa gamla saker. Var inte så långsint, visst hon svek dig, men å andra sidan var det ju inte helt "officiellt" att ni var ett par sen var hon ju grymt full. Jag äcklas också av tanken att min fru varit med andra karlar, men sånt är livet. I min ålder (35) vore det konstigt att träffa kvinnor som var oskulder, om man inte gillar fula, feta kvinnor med 9 katter dvs
Citera
2011-08-01, 09:43
Medlem
Citat:

Om inte sexet betyder någonting, varför hade det då varit lättare med bowling? Du ljuger antingen för dig själv eller för forumet när du säger sådär.
Om inte sex betyder någonting, så är det inte faktumet att hon hade sex med andra ett problem.
Om det handlar om att du blev lämnad ensam när du behövde närhet, men att du nu säger att du kan lita på henne nu, då är inte heller det ett problem. Så, vad är problemet i så fall?

Det är så klart lätt att säga när man inte är där, men ser du inte motsägelsen i det hela? Du säger att om hon hade skitit i att komma för att spela bowling i stället så hade det varit lindrigare. På vilket sätt då?
Citera
2011-08-01, 09:47
Medlem
Citat:
Jag litar till 100% på henne. Men som sagt så handlar det inte så mycket om sådant. Jag förespråkar ju själv ett öppet förhållande, så det är inte så mycket sexet.

Det handlar om att hon hade lovat att komma hem till mig. Hon visste att jag mådde dåligt. Hon struntade i att komma av anledningen att hon hellre ville testa att ha trekant med mina kompisar. När jag fick smsen av henne där hon förklarade att hon inte skulle komma så förstod jag vad som skulle hända. Så när jag låg där, ensam och helt knäckt så visste jag hon i den stunden hade sex med mina kompisar.

Men hon har bett om ursäkt och förstår att det var helt fel, och att hon inte kan säga något i stil med "vi var ju inte ihop" för det handlade inte om det.

Jag vill helt enkelt bli av med de här tankarna och lägga det bakom mig.

Om du litar på henne nu och dessutom inte bryr dig om att hon har sex med andra. Då borde det inte vara ett problem att lägga detta bakom dig. Jag tror att du behöver verkligen tänka igenom vad du egentligen känner och tycker är viktigt i livet och i ett förhållande. Hela situationen i sig verkar väldigt konstig, om hon som du skrev tidigare var väldigt full tex, vad skulle hon gjort för nytta hemma hos dig då ändå, om hon saknade omdömet att göra "det rätta"? Det du skriver är väldigt motsägelsefullt faktiskt.
Citera
2011-08-01, 10:59
Avslutad
Citat:
Först vill jag säga att jag älskar min flickvän jättemycket, och jag har förlåtit henne för allt. Men tyvärr vet jag inte hur jag ska bli av med en massa jobbiga tankar.

Situationen är följande. Jag var otrogen mot min förra flickvän med min nuvarande - låt oss kalla henne Karin - flickvän. Visst, inte snyggt men förhållandet var ändå på väg utför. Efter uppbrottet började jag umgås ganska mycket med Karin, men jag gjorde väldigt klart för henne att jag inte var ute efter ett nytt förhållande. Jag var också tydlig med att vi inte var exklusiva. Det kan tilläggas att jag normalt sett inte bryr mig så mycket, och faktiskt försöker få henne att gå med på ett öppet förhållande.

En sak som hände ganska tidigt när vi började umgås var att hon hade lovat att komma hem till mig. Hon visste att jag mådde piss pga separationen. Det var även så att hon var ute och festade den här kvällen och hamnade hemma hos en kompis till mig, där hon hade trekant med tre av mina kompisar (en tjej och två killar för de som är intresserade) istället för att komma hem till mig.

Självfallet är det inte "otrohet" så som man brukar se på det, men jag har snackat med henne om det och hon håller med om att det var väldigt dumt. Visst, inte otrohet som sagt, men om man har lovat att komma hem till någon som mår dåligt pga en separation går man fan inte och knullar istället, och speciellt inte ens kompisar.

Jag har förlåtit henne helt, men tyvärr har jag väldigt svårt att släppa de här tankarna. Hur bör jag göra för att bryta dem? Jag tänker inte på det jämnt, men det kan komma upp kanske en gång varannan månad och varar då i två tre dar, och då mår jag skit. Om inget annat hjälper får jag gå till psykolog, men jag tänkte kolla om ni har något tips först.

Kommentarer som "dumpa horan" undanbedes starkt. Enda anledningen till att det här skulle kunna få mig att göra slut är om det helt enkelt blir för jobbigt att tänka på det, men jag hoppas kunna bryta de negativa tankarna. Jag vill heller inte ha några irrelevanta frågor om vårt sexliv eller klassikern "tar du den i tvåan" och jag är också ointresserad av att diskutera moralen i min otrohet. Den är också förlåten av mitt ex, och fullständigt irrelevant.

Tycker du verkar vara en stor skit. För det första var du otrogen mot din förra tjej. Även om ert förhållande var i nedförsbacke så gör man slut innan man börjar knulla andra. För det andra så ställer du tydliga regler för "Karin" att ni kan umgås och ha sex, men du är inte ute efter ett nytt förhållande, ni är inte exklusiva utan det är ett öppet förhållande som gäller. Men hon duger när du är deppig o ska tröstas pga ditt uppbrott? Menar du att den nya tjejen ska sitta och trösta för att du gör slut med den gamla tjejen? Idiot, när man är nyförälskad vill man som tjej känna att man är den som killen bryr sig om, inte sitta och trösta honom för att det är slut med gamla tjejen. Ska hon sitta och torka dina tårar för att du saknar ditt ex? Hur kul är det för henne? Du brydde dig inte ett dugg om hur hon kände utan försökte utnyttja henne som det passade dig. Men de planerna gick om intet när hon inte dansade efter din pipa utan faktiskt struntade i dig och gjorde vad hon själv kände för. Bra gjort av henne.
Citera
2011-08-01, 18:25
Medlem
Citat:
Har nu det bra tillsammans?
Har ni kul ihop?
Är sexet skönt och passionerat?
Funkar ekonomin?
Ser du en framtid med henne?
Har ni liknande värderingar?
Vill du att hon skall bli mor till dina barn?
Låter ni varandra ha "egentid"?
Fungerar hushållet (om ni bor ihop)?

Om du svara JA på frågorna så säger jag bara "GET OVER IT!"
Hur?
Ja sluta håll på och älta massa gamla saker. Var inte så långsint, visst hon svek dig, men å andra sidan var det ju inte helt "officiellt" att ni var ett par sen var hon ju grymt full. Jag äcklas också av tanken att min fru varit med andra karlar, men sånt är livet. I min ålder (35) vore det konstigt att träffa kvinnor som var oskulder, om man inte gillar fula, feta kvinnor med 9 katter dvs
Ja på samtliga utan egentiden. Vi behöver ingen. Vi tröttnar aldrig på varandra

Skämt åsido, så är det inget problem. Men ja jag vet att jag ska sluta älta det, men hur?
Citat:
Ursprungligen postat av ostmaccan
Om inte sexet betyder någonting, varför hade det då varit lättare med bowling? Du ljuger antingen för dig själv eller för forumet när du säger sådär.
Om inte sex betyder någonting, så är det inte faktumet att hon hade sex med andra ett problem.
Om det handlar om att du blev lämnad ensam när du behövde närhet, men att du nu säger att du kan lita på henne nu, då är inte heller det ett problem. Så, vad är problemet i så fall?

Det är så klart lätt att säga när man inte är där, men ser du inte motsägelsen i det hela? Du säger att om hon hade skitit i att komma för att spela bowling i stället så hade det varit lindrigare. På vilket sätt då?
Du försöker tolka det lite väl logiskt. Det är inte så att sexet inte spelar någon som helst roll, men det är inte heller så att det spelar all roll. Jag ligger någonstans mittemellan de som blir helt knäckta och gör slut pga otrohet och de som inte bryr sig. Om hon hade gått med på det hade jag gärna haft ett öppet förhållande under förutsättningen "Don't ask, don't tell".

Även om du tycker att det är motsägelsefullt så är det så här det är. Känslor är inte alltid logiska. Det kan också tilläggas att vi efter denna episod kom överens om att undvika att ha sex med gemensamma bekanta.
Citat:
Ursprungligen postat av ostmaccan
Om du litar på henne nu och dessutom inte bryr dig om att hon har sex med andra. Då borde det inte vara ett problem att lägga detta bakom dig. Jag tror att du behöver verkligen tänka igenom vad du egentligen känner och tycker är viktigt i livet och i ett förhållande. Hela situationen i sig verkar väldigt konstig, om hon som du skrev tidigare var väldigt full tex, vad skulle hon gjort för nytta hemma hos dig då ändå, om hon saknade omdömet att göra "det rätta"? Det du skriver är väldigt motsägelsefullt faktiskt.
Hon hade gjort väldigt mycket nytta bara genom att vara där och krama mig. Och ja, det borde inte vara några problem, men det är det.
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tycker du verkar vara en stor skit. För det första var du otrogen mot din förra tjej. Även om ert förhållande var i nedförsbacke så gör man slut innan man börjar knulla andra. För det andra så ställer du tydliga regler för "Karin" att ni kan umgås och ha sex, men du är inte ute efter ett nytt förhållande, ni är inte exklusiva utan det är ett öppet förhållande som gäller. Men hon duger när du är deppig o ska tröstas pga ditt uppbrott? Menar du att den nya tjejen ska sitta och trösta för att du gör slut med den gamla tjejen? Idiot, när man är nyförälskad vill man som tjej känna att man är den som killen bryr sig om, inte sitta och trösta honom för att det är slut med gamla tjejen. Ska hon sitta och torka dina tårar för att du saknar ditt ex? Hur kul är det för henne? Du brydde dig inte ett dugg om hur hon kände utan försökte utnyttja henne som det passade dig. Men de planerna gick om intet när hon inte dansade efter din pipa utan faktiskt struntade i dig och gjorde vad hon själv kände för. Bra gjort av henne.
1) I trådstarten (som du citerar helt i onödan) står det klart och tydligt att jag var fullständigt ointresserad av att diskutera min moral angående otroheten. Håll dig till topic. Jag skiter helt och hållet i dina åsikter om otrohet. FYI så håller samtliga inblandade med mig i den här frågan.

2) Vi hade inte ett öppet förhållande då. Vi var kk och goda vänner, och ja, jag vänder mig till vänner när jag mår dåligt. Det var först senare vi blev kära i varandra. Innan den här episoden var jag den hon vände sig till ibland för att hon mådde dåligt över sitt ex. Vilka vänder du dig till i sådana situationer om inte dina vänner? Hur skulle du reagera om dina vänner hade lovat att komma över till dig och trösta dig, men skiter i det?

3) Om hon nu verkligen ville testa fyrkant med de där personerna så kunde hon ju faktiskt ha tagit det vid ett annat tillfälle när hon inte har lovat att komma hem till mig.

Och som sagt så är det inte det tråden handlar om.
Citera
2011-08-01, 19:56
Avslutad
Citat:
1) I trådstarten (som du citerar helt i onödan) står det klart och tydligt att jag var fullständigt ointresserad av att diskutera min moral angående otroheten. Håll dig till topic. Jag skiter helt och hållet i dina åsikter om otrohet. FYI så håller samtliga inblandade med mig i den här frågan.

2) Vi hade inte ett öppet förhållande då. Vi var kk och goda vänner, och ja, jag vänder mig till vänner när jag mår dåligt. Det var först senare vi blev kära i varandra. Innan den här episoden var jag den hon vände sig till ibland för att hon mådde dåligt över sitt ex. Vilka vänder du dig till i sådana situationer om inte dina vänner? Hur skulle du reagera om dina vänner hade lovat att komma över till dig och trösta dig, men skiter i det?

3) Om hon nu verkligen ville testa fyrkant med de där personerna så kunde hon ju faktiskt ha tagit det vid ett annat tillfälle när hon inte har lovat att komma hem till mig.

Och som sagt så är det inte det tråden handlar om.

Om du nu bara var vän med tjejen vid detta tillfälle och det var ett gammalt vänförhållande ni hade där hon bl a vänt sig till dig när hon var ledsen, varför skriver du då att

Citat:
En sak som hände ganska tidigt när vi började umgås var att hon hade lovat att komma hem till mig.

Tidigt när ni började umgås - som vad? Vänner - det var ni ju tidigare också enligt dig? Ett par - det blev ni ju först senare?

Nädu, du verkar vara jävligt rörig och rörlig i hur du definierar dina förhållanden. Undrar om ens tjejen fattade hur du definiterade henne just den veckan. Usch, en stor egoistisk skit som sagt som enbart ser till sig själv. Navelskåda du vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in