Citat:
Ursprungligen postat av korq
Så du erkänner brottet det första du gör, du låter polisen stjäla ditt urin utan några invädningar alls?
Om du redan åkt dit förut för rattfylla, och det kommer visa positivt på provet bör du väl rimligtvis åka på drograttfylla, vet dock inte om de måste ta blodprov för det.
Det "du kan gå med på" är upp till rätten, rätten skiter fullständigt i om du numera kommer att leva ett normalt och städat liv, du har begått ett brott och kommer få avtjäna det straffet du får helt enkelt.
Jag hade en extrem paranoia och blev samtidigt jagad(de tog in två andra som jagade mig) av en annan bil, vilket var därför jag blev tvungen att åka till polisen. Jag hade inte sovit på hur länge som helst och jag tänkte inte klart vilket resulterade i att jag pissade.
Ja jag får ta mitt straff, men finns det någon chans på att jag till exempel får böter samt att jag får pissa för att visa mig ren i fortsättningen då detta är min första gång jag åker dit pga knark?
EDIT:
"Blodprov får tas på en person som skäligen kan
misstänkas för ett brott för vilket fängelse ingår i
straffskalan, t.ex. rattfylleri. Blodprov får också tas
på förare som vägrar att medverka till alkoholutandningsprov i form av sållningsprov eller till ögonundersökning. Sedan den 1 juli 2008 får blodprov även
tas på förare som varit inblandad i en trafikolycka
och på grund av det inte kan lämna sållningsprov
eller genomgå ögonundersökning."
http://www.regeringen.se/content/1/c...1/37a85894.pdf
I och med att polisen valde att inte ta blodprov har väll det något att göra med att jag kommer att få böter. Han sa även att jag troligtvis skulle få böter om det var positivt. Men det jag egentligen mest undrar över är då detta med körkortet!
EDIT2: Vill även tillägga att jag direkt efter förhöret och efter de förhört de andra två som körde efter mig så fick jag direkt skjuts till min bil där de sa att jag inte skulle köra något mer idag, utan att försöka sova.
Detta är väll på något betryggande sätt ett litet bevis på att de inte tagit detta så himla allvarligt, eller har jag fel där?
EDIT3: Prickar går bort eller vad man nu säger efter 5 år, stämmer va? För jag pluggar på universitetet i fem år till. Undrar hur som helst om detta kommer att ha någon jättepåverkan på mitt arbetsliv nu och även om 5, 10, 20år framöver?