2011-07-30, 22:58
Medlem
franges avatar
Fick nyss höra att en ytligt bekant imorse gjort bort sig rejält, så nu blir jag smått nyfiken på vad de kan räkna med för påföljd?

Antar att det (förutom att lapparna givetvis ryker) blir grov rattfylla, ev narkotikabrott, (grov?) vårdslöshet i trafik och smitning...
Vad jag vet så är de båda ostraffade sen tidigare.

Kraftigt berusade nära köra på barnfamilj - Motala - Corren.se - Östergötlands största nyhetssajt

Citat:
Kraftigt berusade nära köra på barnfamilj

Det kunde ha gått illa när ett ungt par från Motala satte sig i bilen på lördagsmorgonen. Kraftigt berusade var de nära att köra in i en barnfamilj på Varamovägen.

Färden strax efter klockan nio i morse kunde ha fått oanade konsekvenser för paret, en 18-årig kvinna och en 22-årig man. Ett vittne upptäckte den vingliga färden mitt i villaområdet på Varamovägen i Motala. Strax därefter rammade bilen ett staket.

- Vittnet såg hur mannen körde in i staketet, han samtalade med dem och mannen i bilen var så påverkad att han inte ens fick i första växeln. Sedan körde de därifrån, säger Ida Johansson, stationsbefäl vid Motalapolisen.

Uppmanar vittnen

Efter en stund kom paret tillbaka samma väg. Lite längre fram, intill vägkanten kom två vuxna med en barnvagn gåendes. Enligt vittnet körde mannen rakt mot dem och bara tio meter innan katastrofen var ett faktum rätades bilen upp och fortsatte på vägbanan.

Efter en stund hittade polisen paret på Väster. De hade då bytt plats och den 18-åriga kvinnan satt bakom ratten. De fördes till polisstationen för tillnyktring. Polisen misstänker att de var påverkade av både alkohol och narkotika.

- Vi vill uppmana alla vittnen att höra av sig. Vi har inte fått tag på de två personer som kom gåendes med barnvagn och inte heller ett vittne som gick strax bakom dem, det är viktigt att de lämnar sina uppgifter till polisen, säger Ida Johansson.

Kvinnan släpptes efter förhör på lördagseftermiddagen, men mannen var fortsatt omhändertagen för tillnyktring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in