2011-07-30, 22:21
Medlem
Hej jag har lite problem med att koppla min ca modul från comhem till tvn, någon kanske har svar på min fråga?

Har försökt att följa com hems instruktioner om att uppdatera programkortet, och göra kanalsökning men det fungerar inte...

Har en samsung UE46F5005PWXXE (D-serien alltså). Men det vill verkligen inte fungera. Skulle vara najs om man fick det att funka ikväll, så det kanske är någon där ute som möjligtvis vet vad det kan vara? Det står "kodad signal" trots att kanalen ingår i mitt abonnemang (samt felkod 1/eller felkod 4 har jag även stött på).

All hjälp uppskattas!
Citera
2011-07-31, 07:24
Medlem
Kabeltattarens avatar
Kolla först så att du får in alla 487589698 kanalerna i listan (så du vet att det är dvb-c du sökt in). Dubbelkolla sedan med manualen så att du satt ca-modulen på rätt håll i tvn. Dubbelkolla sedan att det verkligen är en Conax CA-modul du stoppat i. Och slutligen, dubbelkolla att kortet sitter på rätt håll i ca-modulen.

Om abonnemanget är aktivt (dvs, du betalar för dig) är det sen bara att vänta tills uppdatering av kortet sker.
Citera
2011-08-01, 12:02
Medlem
Blarens avatar
Jag hade samma problem (fast med annan TV). Ring comhem support och be dem skicka ut signalen för att aktivera ditt kort med din CA-modul. Tog 5 minuter, så funkade allt. Du måste ha serienumret på CA-modulen för att de ska kunna para ihop dem.
Citera
2011-08-01, 19:27
Medlem
Kabeltattarens avatar
Ja visst fan, hur kunde jag glömma bort att de parar sina kort med modulerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in