2011-07-30, 21:10
Medlem
alienDNAs avatar
igår åkte min telefon i golvet. jag grät nästan när det hände. jag tog upp den och undersökte den vackert för att se eventuella fysiska skador. inga som tur var.
kollade kameran. funkar bra. testade ett spel, funkar bra.
den verkade hålla

idag vaknade jag av alarmet och snoozade 5 ggr. allt ok. sedan tittade jag på den och såg att det var ett stopp tecken där signalstyrkan normalt syns... hmm..

tog ut sim kortet och batteriet. satte ihop det igen. den frågade inte ens efter pinkod!

jag började få panik. har bara haft telefonen i 2 veckor och den kostade sjukt mkt mer än vad jag egentligen har råd med..

tog ut sim kortet och batteriet igen. väntade 5 minuter. kopplade ihop det igen. samma sak. den frågar inte ens efter pin kod. känner alltså inte av att där ens finns ett sim kort!!

nu e frågan hur fan kan telefonen gå sönder på det viset bara för att den ramlar i golvet från ca 1m höjd? jag har kastat min nokia 5310 (eller vad den nu heter) i golvet massor av gånger, den har gått i delar men har alltid funkat igen. samma sak med mina andra gamla mobiler.. har alltid hållt.

finns det något jag kan göra för att få igång skiten igen??? lämnar jag in den får jag ju betala självrisk och det kan ta upp till 1 månad innan jag får tillbaka den från reperation eller om jag nu får en ny...

så jävla surt... vad skall jag göra???
Citera
2011-07-30, 21:30
Medlem
DarknessNightmares avatar
testa simkortet i en annan mobil kanske har den gått sönder ,isåfall får du beställa ett nytt bara.
Citera
2011-07-30, 21:35
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarknessNightmare
testa simkortet i en annan mobil kanske har den gått sönder ,isåfall får du beställa ett nytt bara.

funkar bra i min andra mobil
Citera
2011-07-30, 22:43
Medlem
DarknessNightmares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
då kanske simkort läsaren har gått sönder?men du har väl garanti kvar ,du får nog lämna in den för reparation eller har du någon annan simkort som du kan testa i SGS2.? då vet du säkert kan vara eventuellt annat fel också tyvärr.
Citera
2011-07-31, 08:33
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
Det måste ju vara kortläsaren som lossnat...
Eftersom det var så låg höjd, så borde det inte synas några skador på den. lämna in den på garantin o säg att den ibland inte får nån kontakt med simkortet...

edit: oj.. såg inte föregående post förens webläsaren uppdaterade
Citera
2011-07-31, 08:47
Medlem
christerys avatar
Nämn inte att du tappade telefonen när du lämnar in den på garantirep. Kanske självklart men ibland är jag i alla fall lite för ärlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in