• 1
  • 2
2011-07-30, 19:08
Bannlyst
Hejsan,

Har problem med min dator då min ping är alldeles för hög!
Jag la tråden i denna forumdelen för jag är säker på att det har något med min Windows dist att göra som orsakar problemet..

Till problemet:
Jag har vid ALLA online-spel en ping på 500-600ms. Detta visas även på tex. http://www.speedtest.net/result/1409528331.png, där pingen är den samma!

Mina tankar:
Har varit i kontakt med min bredbandsleverantör och så vitt de kan se så är det inget problem med mitt modem eller router. Detta kan jag bekräfta då min ping är normal på alla mina andra datorer i nätverket!
Detta problem uppstod för någon dag sen då jag formaterade om datorn. Detta gjordes med en "nerbantad" Windows 7 piratkopia (Windows 7 Gamer Edition). Mina tankar är att någon väsentlig tjänst stängs av vilket skapar dessa problemen med min oerhört höga ping!

Då jag inte har tillåtelse att länka till min exakta Windows version så postar jag istället det generella som skiljer sig från en vanlig Windows dist;
Kod:
* Specially Modded DirectX 11 for Extreme Gaming
* Reduced Gaming crashes
* New High quality icons
* Resolved a Windows 7 Media Center issues
* Supports all future updates and packages
* Resolved some reliability compatibility issues in Windows 7
* More Stable and Reliable
* UAC Disabled
* Show extensions for known file types
* Added User Account 2 on Control Panel
* Low Memory consumption
* Windows will tell you exactly what it is doing when it is shutting down or is booting
* Added command prompt to right click context menu
* Enabled addition Avalon effects
* Disabled Tool Tips
* Enabled Clear Type Tuning
* Added ‘Copy to Folder’ , ‘Move to Folder’ , ‘Open with Notepad’ to right click context
* Disabled Windows Media Player Auto Updates
* Faster browsing with IE
* DEP execution is set to Default
* Disabled the NTFS Last Access Time Stamp
* Enabled slow-motion window effects
* Added “Advanced System Properties†in my Computer
* Added Control Panel to my Computer
* Disabled kernel paging
* Winrar for extraction purpose
* Added Group policy and Registry editor to control panel
* Turned off system beeps
* Take Ownership, Device manager, Group policy, Registry Editor in the right click
* Patched uxtheme files to use 3rd party themes
* Faster Shutdown ( 3 seconds services kill timeout.)
* Fast Booting Time
* Disabled automatic restart in the event of a blue screen
* Tweaked up shell response
* Hibernation is Disabled
* Added “Advanced System Properties†in my Computer
* Added Control Panel to my Computer
* Added Administrative Tools to my Computer
* Added Network Connections to my Computer
* Added Search to my Computer
* Added Printers to my Computer
* Added Run and Windows Flip Switcher to my Computer
* Removed warning about showing hidden system folders
* Maximum simultaneous downloads for IE to 20 ( default is 2 )
* New Explorer View
* Allow renaming and removing of Recycle Bin
* Makes a right click option for unknown files
* Notepad saves window position
* Enabled Word wrap in Notepad
* Enabled Status Bar in all windows
* NVIDIA Drivers Added
* ATI Drivers Added

Jag är i desperat behov av hjälp, och inga kommentarer om mitt valda OS (läs mina andra trådar).
Snälla hjälp mig lösa varför i helsike jag har så hög PING!
Citera
2011-07-30, 19:32
Medlem
Blaxmixs avatar
Väldigt dåligt nätverkskort?
Citera
2011-07-30, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blaxmix
Väldigt dåligt nätverkskort?

Nej, inte det det beror på!

UPPDATERING: http://www.speedtest.net/result/1409563524.png

16 MS, så ska det se ut! Bootade i felsäkert läge med nätverk..
Nu kan vi alltså garanterat säga att det är något mjukvarurelaterat! Mina pengar står fortfarande på någon process som stör. Kanske ska detta flyttas till virusforumet? HJÄLP MIG NU LÖSA DETTA SNÄLLA!
Citera
2011-07-30, 20:23
Medlem
Andreasvbs avatar
16 MS är mer än 600 ms.

Tag gärna en bild över Aktivitetshanteraren så kan vi se vilka program som är igång.
Visa alla processer om den inte gör det.
Citera
2011-07-30, 20:38
Bannlyst
Behöver inte vara något problem med processerna igång, kan vara drivrutiner också, som inte startar på felsäkertläge.
Sen att du har en "nedbantad" version av w7 kan ju förstöra mycket, kan de vara så att det är något program med den versionen av windows?

Sen att folk vill "Korta av" windows 7 förstår jag inte, windows 7 är ju väldigt snabbt, det kanske är segt om man har 1gb ram, men då är man ingen "gamer" eller

Men posta en bild på processerna som är på i aktivitetshanteraren, sen (om du vill) kan du posta en HJT log så man kan kolla om det är virus.
Citera
2011-07-30, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSvensson
Behöver inte vara något problem med processerna igång, kan vara drivrutiner också, som inte startar på felsäkertläge.
Sen att du har en "nedbantad" version av w7 kan ju förstöra mycket, kan de vara så att det är något program med den versionen av windows?

Sen att folk vill "Korta av" windows 7 förstår jag inte, windows 7 är ju väldigt snabbt, det kanske är segt om man har 1gb ram, men då är man ingen "gamer" eller

Men posta en bild på processerna som är på i aktivitetshanteraren, sen (om du vill) kan du posta en HJT log så man kan kolla om det är virus.

Kod:
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 20:47:58, on 2011-07-30
Platform: Windows 7  (WinNT 6.00.3504)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16800)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\IObit\Game Booster\gbtray.exe
C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Users\Laptop\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files (x86)\HiJackThis\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = 
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = 
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = 
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes' Anti-Malware] "C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe" /starttray
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [SpeedUpMyPC] "C:\Program Files (x86)\Uniblue\SpeedUpMyPC\launcher.exe" delay 20000 
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [Welcome Center] C:\Windows\system32\rundll32.exe C:\Windows\system32\OobeFldr.dll,ShowWelcomeCenter LaunchedBy_StartMenuShortcut (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [Welcome Center] C:\Windows\system32\rundll32.exe C:\Windows\system32\OobeFldr.dll,ShowWelcomeCenter LaunchedBy_StartMenuShortcut (User 'Default user')
O23 - Service: Advanced SystemCare Service (AdvancedSystemCareService) - IObit - C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare 4\ASCService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AMD External Events Utility - Unknown owner - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe (file missing)
O23 - Service: AMD FUEL Service - Advanced Micro Devices, Inc. - C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Fuel\Fuel.Service.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: TeamViewer 6 (TeamViewer6) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files (x86)\TeamViewer\Version6\TeamViewer_Service.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: BitDefender Update Server v2 (Update Server) - BitDefender - C:\Program Files\Common Files\Bitdefender\Bitdefender Arrakis Server\bin\arrakis3.exe
O23 - Service: BitDefender Desktop Update Service (UPDATESRV) - Bitdefender - C:\Program Files\Bitdefender\Bitdefender 2012\updatesrv.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: BitDefender Virus Shield (vsserv) - Bitdefender - C:\Program Files\Bitdefender\Bitdefender 2012\vsserv.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 6549 bytes

HiJackThis!

Behöver ni processerna?
Citera
2011-07-30, 20:51
Bannlyst
Kod:
Description                ExecutablePath                                                           
System Idle Process                                                                                 
System                                                                                              
smss.exe                                                                                            
csrss.exe                  C:\Windows\system32\csrss.exe                                            
wininit.exe                C:\Windows\system32\wininit.exe                                          
csrss.exe                  C:\Windows\system32\csrss.exe                                            
services.exe               C:\Windows\system32\services.exe                                         
lsass.exe                  C:\Windows\system32\lsass.exe                                            
lsm.exe                    C:\Windows\system32\lsm.exe                                              
svchost.exe                C:\Windows\system32\svchost.exe                                          
vsserv.exe                 C:\Program Files\Bitdefender\Bitdefender 2012\vsserv.exe                 
winlogon.exe               C:\Windows\system32\winlogon.exe                                         
atiesrxx.exe               C:\Windows\system32\atiesrxx.exe                                         
svchost.exe                C:\Windows\System32\svchost.exe                                          
atieclxx.exe               C:\Windows\system32\atieclxx.exe                                         
ASCService.exe             C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare 4\ASCService.exe        
Fuel.Service.exe           C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Fuel\Fuel.Service.exe          
taskeng.exe                C:\Windows\system32\taskeng.exe                                          
taskhost.exe               C:\Windows\system32\taskhost.exe                                         
explorer.exe               C:\Windows\Explorer.EXE                                                  
dwm.exe                    C:\Windows\system32\Dwm.exe                                              
gbtray.exe                 C:\Program Files (x86)\IObit\Game Booster\gbtray.exe                     
TeamViewer_Service.exe     C:\Program Files (x86)\TeamViewer\Version6\TeamViewer_Service.exe        
bdagent.exe                C:\Program Files\Bitdefender\Bitdefender 2012\bdagent.exe                
updatesrv.exe              C:\Program Files\Bitdefender\Bitdefender 2012\updatesrv.exe              
Skype.exe                  C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe                             
MOM.exe                    C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe      
CCC.exe                    C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe      
SearchIndexer.exe          C:\Windows\system32\SearchIndexer.exe                                    
wmpnetwk.exe               C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnetwk.exe                       
PresentationFontCache.exe  C:\Windows\Microsoft.Net\Framework64\v3.0\WPF\PresentationFontCache.exe  
mscorsvw.exe               C:\Windows\Microsoft.NET\Framework64\v4.0.30319\mscorsvw.exe             
sppsvc.exe                 C:\Windows\system32\sppsvc.exe                                           
audiodg.exe                                                                                         
WUDFHost.exe               C:\Windows\system32\WUDFHost.exe                                         
chrome.exe                 C:\Users\Laptop\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe       
chrome.exe                 C:\Users\Laptop\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe       
SearchProtocolHost.exe     C:\Windows\system32\SearchProtocolHost.exe                               
msiexec.exe                C:\Windows\system32\msiexec.exe                                          
rundll32.exe               C:\Windows\SysWOW64\rundll32.exe                                         
SearchFilterHost.exe       C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe                                 
cmd.exe                    C:\Windows\system32\cmd.exe                                              
conhost.exe                C:\Windows\system32\conhost.exe                                          
WmiPrvSE.exe               C:\Windows\system32\wbem\wmiprvse.exe                                    
WMIC.exe                   C:\Windows\System32\Wbem\WMIC.exe                                        

Och där kom processerna!
Citera
2011-07-30, 20:54
Bannlyst
Citat:

Ett litet svar på varför jag valde just en "nedbantad" version är för att detta OS:et installeras på min serverdator. Då ställer du dig frågan, varför i helvete kör han Windows 7 på sin serverdator!? Orkar inte förklara, så se min tråd (https://www.flashback.org/t1546616)
Citera
2011-07-30, 21:04
Bannlyst
Hittade inget som förklarar varför internet går sakta, men kollade bara igenom lite snabbt, har en jäkla huvudvärk.

Men, du kör inte trådlöst va?
Och om du kör med tråd, har du testat med en sladd från en dator "som funkar normalt"?
Sen när du pingar så laddar du inte hem något eller dylikt va? måste fråga
Citera
2011-07-30, 21:12
Bannlyst
Citat:
Hittade inget som förklarar varför internet går sakta, men kollade bara igenom lite snabbt, har en jäkla huvudvärk.

Men, du kör inte trådlöst va?
Och om du kör med tråd, har du testat med en sladd från en dator "som funkar normalt"?
Sen när du pingar så laddar du inte hem något eller dylikt va? måste fråga

Haha, nej riktigt så dum är jag inte!
Kör via kabel, och inget fel på kabeln.. Fungerar som sagt på andra datorer i nätverket, det är enbart denna det inte fungerar på!
Citera
2011-07-30, 21:37
Medlem
Andreasvbs avatar
Blir det någon skillnad om du inaktiverar "Game Booster"? (C:\Program Files (x86)\IObit\Game Booster\gbtray.exe).
Om det händer när du spelar spel som du skrev.
Citera
2011-07-30, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Blir det någon skillnad om du inaktiverar "Game Booster"? (C:\Program Files (x86)\IObit\Game Booster\gbtray.exe).
Om det händer när du spelar spel som du skrev.

Nej det är inte enbart vid spelande. Även vid ett enkelt speedtest som sagt!
Game Booster på eller avstängt gör ingen skillnad
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in