• 1
  • 2
2011-07-30, 17:47
Medlem
Realmadridrulezs avatar
Hej! Jag har en gammal dator ifrån 2002 och jag råkade ta bort en ljudenhet som kommer ifrån skärmen. Jag tog bort den via kontrolpanelen/lägg till eller ta bort maskinvara, av ett misstag. Jag vet inte hur jag ska få tillbaks denna drivruitn/enhet, jag har inte kvar några av skivorna ifrån datorn. Kommer inte ihåg namnet på ljudenheten, någon vet hur jag ska lösa detta problem?

Bilder på problemet : http://i53.tinypic.com/2vju26d.jpg
http://i54.tinypic.com/10yjfir.jpg
Senast redigerad av Realmadridrulez 2011-07-30 kl. 18:17.
Citera
2011-07-30, 17:49
Medlem
http://uk.answers.yahoo.com/question...5104818AAyz1lA

kolla om det funkar.
Citera
2011-07-30, 18:00
Medlem
DollarMakers avatar
därför finns en systemåterställning dvs att du ändrar datorn tillbaks till tidigare tispunkt då du hade ljudenheten.
Senast redigerad av DollarMaker 2011-07-30 kl. 18:03.
Citera
2011-07-30, 18:02
Medlem
Realmadridrulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
därför finns en systemåterställning dvs att du ändrar datorn tillbaks till tidigare tispunkt då du hade ljudenheten.
Okej och vart finner jag denna systemåterställning då da?
"Observera att du endast kan välja en återställningspunkt som skapats efter det att 7.funktionen Systemåterställning blivit aktiverad."
Senast redigerad av Realmadridrulez 2011-07-30 kl. 18:09.
Citera
2011-07-30, 18:14
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realmadridrulez
"Observera att du endast kan välja en återställningspunkt som skapats efter det att 7.funktionen Systemåterställning blivit aktiverad."
Startmenyn -> Program -> Tillbehör -> Systemverktyg
Citera
2011-07-30, 18:17
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:
ja du väljer när det senaste fungerade för dig ett datum som är markerad med feta siffror
här en guide också
Citera
2011-07-30, 18:21
Medlem
Realmadridrulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Startmenyn -> Program -> Tillbehör -> Systemverktyg
Som sagt, "Observera att du endast kan välja en återställningspunkt som skapats efter det att 7.funktionen Systemåterställning blivit aktiverad."

Jag kryssade precis av "Inaktivera Systemåterställning saken", hur ska jag då kunna återställa den till en tidigare tidpunkt när det fungerade för mig? Kan bli lite knasigt.
Senast redigerad av Realmadridrulez 2011-07-30 kl. 18:27.
Citera
2011-07-30, 19:00
Medlem
Pröva att gå in på enhetshanteraren sedan att trycka på ljud enheter och tryck på ditt ljudkort och tryck på uppdatera drivrutin.Eller om det står namnet på din ljudenhet googla det så laddar du hem senaste drivrutinerna hoppas att du förstod jag är så dålig på att förklara
Citera
2011-07-30, 19:03
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:
Som sagt, "Observera att du endast kan välja en återställningspunkt som skapats efter det att 7.funktionen Systemåterställning blivit aktiverad."

Jag kryssade precis av "Inaktivera Systemåterställning saken", hur ska jag då kunna återställa den till en tidigare tidpunkt när det fungerade för mig? Kan bli lite knasigt.
om inte systemåterställning funkar då får du ta reda på vad ditt ljudkort heter och ladda ned drivrutiner för ljudkortet har du kvar ,ladda ned Speccy. eller så kan du använda windows flagga + Dxdiag och sen under ljud kollar du vad ljudkortet heter och laddar ned drivrutinerna på nätet.eller enhetshanteraren där har såklart också info.
Senast redigerad av DollarMaker 2011-07-30 kl. 19:14.
Citera
2011-07-30, 20:40
Bannlyst
Har du integrerat ludkort som sitter i moderkortet?
eller externt?

Ladda hem Everest från Lavasys, sen kollar du vad ditt moderkort heter / ditt externa ljudkort så kan jag fixa fram drivrutinerna åt dig.
Citera
2011-07-30, 20:43
Medlem
Realmadridrulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
om inte systemåterställning funkar då får du ta reda på vad ditt ljudkort heter och ladda ned drivrutiner för ljudkortet har du kvar ,ladda ned Speccy. eller så kan du använda windows flagga + Dxdiag och sen under ljud kollar du vad ljudkortet heter och laddar ned drivrutinerna på nätet.eller enhetshanteraren där har såklart också info.
Jag laddade ner Speccy, kollade vid ljudkort, "Inget ljudkort hittades". Hur ska jag göra då?
Citera
2011-07-30, 20:47
Medlem
Realmadridrulezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSvensson
Har du integrerat ludkort som sitter i moderkortet?
eller externt?

Ladda hem Everest från Lavasys, sen kollar du vad ditt moderkort heter / ditt externa ljudkort så kan jag fixa fram drivrutinerna åt dig.
Jag har faktiskt ingen aning därför att denna dator är så gammal, Everest från Lavasys verkar inte finnas längre "EVEREST is now discounted" dom verkar ha någon ny grej, fattar ej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in