• 1
  • 2
2011-08-01, 08:42
Medlem
Indirekt grillning låter bra, 3 brännare låter bra men jag känner samtidigt att det inte är ngt krav för mig just nu. 3 brännare innebär ju oftare en större pjäs/grill också och den får inte vara för stor då förvaringsutrymmet på vintern är begränsat.

Såg till min stora besvikelse igår kväll att Weber-grillen på Elgiganten för 1800kr ca hade tagit slut, jag som bestämt mig för att köpa den, jag var för långsam
Citera
2011-08-01, 19:22
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delvan
Indirekt grillning låter bra, 3 brännare låter bra men jag känner samtidigt att det inte är ngt krav för mig just nu. 3 brännare innebär ju oftare en större pjäs/grill också och den får inte vara för stor då förvaringsutrymmet på vintern är begränsat.

Såg till min stora besvikelse igår kväll att Weber-grillen på Elgiganten för 1800kr ca hade tagit slut, jag som bestämt mig för att köpa den, jag var för långsam

Köp en weber med överdrag så står den där den står året om. Jag har under dom 5 åren jag har haft min klotgrill från weber tagit in den på vintern. Kvalitet klarar lite snö och med ett överdrag finns det absolut ingen anledning att flytta den.

En billigare grill kommer dock rosta sönder på ca 2 år.
Citera
2011-08-02, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Köp en weber med överdrag så står den där den står året om. Jag har under dom 5 åren jag har haft min klotgrill från weber tagit in den på vintern. Kvalitet klarar lite snö och med ett överdrag finns det absolut ingen anledning att flytta den.

En billigare grill kommer dock rosta sönder på ca 2 år.

Så hade man ju förstås kunnat göra.
Nu ångrar jag att jag inte köpte grillen hos elgiganten för 1800kr
Billigaste nu kostar 3500kr av samma modell.
Citera
2011-08-02, 08:38
Medlem
Carl Serungs avatar
Jag kör själv med Weber, bästa köp jag gjort! totalt överlägset alla andra märken i kvalitet. Landmann tex kommer inte ens i närheten av kvalitet och resultat. Ska du köpa en bra grill, köp Weber. Du kommer inte att ångra dig!
Citera
2011-08-02, 18:00
Medlem
christerys avatar
Jag köpte nån 1500 kr gasolare med 2 brännare från rusta eller jula eller vad dom nu hette. Fick köpa på en gasolflarra men den har då funkat hitintills (4 år).

En liten undran, är det samma weber som gör förgasare eller finns det 2 olika företag med samma namn?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in