2011-07-30, 16:31
Medlem
Hej alla FBare.

Jag är för tillfället på andra sidan atlanten, och tjänar dollar..

Är nu rädd för att det man väl tjänat och sparat ihop kommer vara värt = 0, om nu Amerika inte löser den eknomiska krisen..

Så vad tror ni ?. Ska man ta ut alla pengar och skicka in det på svenska kontot?.
Citera
2011-07-30, 16:54
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paltmanglarn
Hej alla FBare.

Jag är för tillfället på andra sidan atlanten, och tjänar dollar..

Är nu rädd för att det man väl tjänat och sparat ihop kommer vara värt = 0, om nu Amerika inte löser den eknomiska krisen..

Så vad tror ni ?. Ska man ta ut alla pengar och skicka in det på svenska kontot?.

För tillfället - du kommer alltså inom en ganska snar framtid bege dig till sverige? Då finns det väl ingenting att tveka på, växla på.

Är du osäker på vad du kommer göra i framtiden så växla hälften, då sitter du i vart fall inte helt med byxorna nere även om dollarn knappast kommer bli värdelös.
Citera
2011-07-30, 17:21
Medlem
drullureds avatar
Det är ju såklart spekulation det här. Du måste bilda dig en egen uppfattning som med t.ex. aktieaffärer.

Med tanke på problemen som finns i us så är det nog säkrare att växla till sek, särskillt om du ska hem snart. Dollarn kan snart stå under 6:- men om det blir allmän valutaoro i europa p.g.a. grekland, irland, spanien och portugal (ev. italien) så kan kronan drabbas och då kanske usd står i över 7:- igen.

Personligen har jag en skuld i dollar. Det har känts rätt ok till för några veckor sedan...
Citera
2011-07-30, 17:33
Medlem
Behåll så mycket du behöver i USA. Av de pengar du inte behöver, investera ca 5 - 10 % i exempelvis guld, silver och/eller platina. Skicka resten till ditt svenska konto.

Det är nog vad jag hade gjort i alla fall
Citera
2011-07-30, 17:55
Medlem
SingleStars avatar
Det kommer inte hända så mycket utöver att fattiga stackare går miste om sitt bidrag under tiden.
Senast redigerad av SingleStar 2011-07-30 kl. 18:03.
Citera
2011-07-30, 18:37
Medlem
Sebzors avatar
För över!
Citera
2011-07-30, 18:51
Medlem
Tycker absolut inte att du ska stressa... Nu vet jag inte hur mycket du har i dollar, men varför växla till 6,28 när du inom några dagar kommer kunna växla till 6,68. En viss skillnad är det...
Citera
2011-07-31, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Tycker absolut inte att du ska stressa... Nu vet jag inte hur mycket du har i dollar, men varför växla till 6,28 när du inom några dagar kommer kunna växla till 6,68. En viss skillnad är det...

Vilken spåkula använder du dig av?

Kan oxå vara en viss skillnad på 6,28 och 5,50......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in