Citat:
Ursprungligen postat av kebabman
Dom flesta jägare har ju även avrättnings pistol i hölster vid midjan.
fast de kanske ja inte borde sagt det kunde ju bli en kul överaskning för ts

Nej det har dom inte, folk som sysslar med gryt eller fäll-jakt brukar ha en .22a, men långt ifrån alla jägare.
För det första är det en mycket dum idé att råna någon på en gammal studsare.
Jag har en annan idé istället.
Förfalska en licens för klass 1 vapen, inte speciellt svårt alls om du har lite photoshopskills.
Ring på en bössa på blocket, och då inte en pimpad remington 700, sako trg, SSG, steyr osv, det folket som äger sådana vapen är i regel yngre (under 40) och lämnar inte gärna ifrån sig dom utan en giltig licens.
Utan ta någon random studsare i prisklassen under 5.000:- en bra bit från där du bor.
Åk dit, titta på den, känn och kläm, säg att du köper den, betala vad den kostar och visa din förfalskade licens.
Sätt dig sedan ner med säljaren och fyll i en licensansökan, och säg då även att ni ska fylla i en lånelicens så du slipper åka 25 mil enkel resa ytterligare en gång, i 8 fall av 10 går säljaren med på detta, speciellt om dom är lite äldre.
Du ska även ta ägarens licens med dig för att inte väcka misstankar.
Sen åker du hem med en bössa, utan att ha rånat någon.
Ägaren kommer å andra sidan få en hel del problem med länsman när han inser att du lurat honom, risken finns att han blir av med alla sina vapen och tilldöms böter, men det kanske du inte bryr dig om.
Då slipper du skada en annan människa psykisk för resten av deras liv genom att råna dom med våld.
Men detta är givetvis ingenting jag rekommenderar, men rent hypotetiskt skulle man kunna tillskansa sig ett vapen på detta sätt.
Jag har själv gjort det, men jag lämnade in licensansökan och fick den godkänd