• 1
  • 2
2011-07-30, 01:19
Bannlyst
Jag skulle vilja ha en rejäl och pricksäker bössa med kikarsikte. Jag kan inte ta jägarexamen av diverse anledningar, eller ja, examen kan jag kanske ta, men sedan tar det stopp. Att ta sig in i en jägares hem och bryta vapenskåp är för riskabelt, och det lär ju inte lyckas då jag förmodar att dessa skåp är relativt säkra.

När är jägare som mest sårbara, alltså, när kan man komma åt deras vapen? Nu vet jag inte om jägare tar sig en och en till sina pass, eller färdas i grupp. Men om de kommer ensamma i bil med vapnet i bagageluckan så borde det vara bäst att överfalla dem vid t ex en parkeringsplats som man hållit koll på en tid.

Särskilt mycket våld borde inte behövas, bara lite hot, kanske en smäll med en tjock gren i skallen så att de tuppar av.

Alternativt så kan man kanske gömma sig uppe i tornen som de brukar skjuta från, men det kan bli en lång och tråkig upplevelse innan de dyker upp.

Så, vad tror ni, vad är det säkraste (för den egna hälsan) och minst våldsamma sätt att befria en jägare på sitt vapen?
Citera
2011-07-30, 01:22
Medlem
ganglere2s avatar
Gömma sig i tornet? Tja, det fungerar ofta olika på olika ställen men det är ganska vanligt att vandra till tornet med laddat vapen ifall man får se det man är ute efter. Resten kan du tänka ut själv.
Citera
2011-07-30, 01:24
Medlem
Att råna någon som är beväpnad låter som en dålig idé.
Citera
2011-07-30, 01:29
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av choclate
Att råna någon som är beväpnad låter som en dålig idé.
Haha jo. Lättast borde väl vara att komma med en softairgun när dom sitter själva ute i skogen och tvinga till sig vapnet. Men tänk på att jägarna kör radio med varandra.. Bästa kanske vore att följa efter en jägare hem efter jakt och när han kliver ur bilen hota sig till vapnet då han inte har det i handen. Lättast om personen bor på landet där det inte är så mycket folk.

Jag antar att jägarna har rätt att skjuta dig om du kommer springande med pistol då det bör gå under självförsvar/nödvärn. Fast å andra sidan tror jag inte dom skulle skjuta, tror nog att dom skulle lägga ner geväret helt enkelt.
Senast redigerad av Stormorfar 2011-07-30 kl. 01:32.
Citera
2011-07-30, 01:34
Bannlyst
Sant, att försöka sig på något ute i skogen är korkat. Även om jag tvivlar på att en jägare skulle panga på en människa särskilt lättvindigt, kanske i norrland då. Vad jag däremot tror mig veta är att jägare är väldigt förskonade från liknande försök, så någon misstänksamhet lär inte finnas. Det är till min fördel.

Till/från skjutbanan eller passet är det som gäller. Ingen sund människa är villig att plikta med sitt liv för ett vapen som kostar några tusingar.
Citera
2011-07-30, 01:35
Medlem
Hysteri90s avatar
Jag hoppas att du blir skjuten under försöket din jävla tjuv.
Citera
2011-07-30, 01:39
Medlem
pentaxanalytikers avatar
Hahaha!
Skulle du försöka råna mig på mina vapen så ligger du dina sista dagar i livet under en rotvälta med krossade knän och armbågar. Ett skott i sidan av magen för att locka dit varg och björn.
Tack och hej! Hahaha!
Citera
2011-07-30, 01:39
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Haha jo. Lättast borde väl vara att komma med en softairgun när dom sitter själva ute i skogen och tvinga till sig vapnet. Men tänk på att jägarna kör radio med varandra.. Bästa kanske vore att följa efter en jägare hem efter jakt och när han kliver ur bilen hota sig till vapnet då han inte har det i handen. Lättast om personen bor på landet där det inte är så mycket folk.

Jag antar att jägarna har rätt att skjuta dig om du kommer springande med pistol då det bör gå under självförsvar/nödvärn. Fast å andra sidan tror jag inte dom skulle skjuta, tror nog att dom skulle lägga ner geväret helt enkelt.

Som jägare och skytt kan jag säga dig att om mitt vapen var laddat och redo och någon okänd kommer springande med en pistol och börjar hota så lever den personen väldigt farligt.
Citera
2011-07-30, 01:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pentaxanalytiker
Hahaha!
Skulle du försöka råna mig på mina vapen så ligger du dina sista dagar i livet under en rotvälta med krossade knän och armbågar. Ett skott i sidan av magen för att locka dit varg och björn.
Tack och hej! Hahaha!

Jag har full förståelse för hur du känner. Men jag förmodar att du färdas till platsen där du kliver in i skogen medelst bil, korrekt? har du bössan laddad i famnen medan du kör? jag är rätt övertygad om att den ligger i bagageluckan, oladdad, och i fodral. Visst kan du ha ett järn redo, men då är du nog ingen vanlig jägare, och således inte den jag är ute efter.
Citera
2011-07-30, 01:46
Medlem
pentaxanalytikers avatar
Det är få killar jag möter som vill råna mig även när jag är obeväpnad (192cm, 105kg)
I princip onT så skulle jag råda dig till att satsa på hemmarån eller i bilen på väg till jakt som du sade.

Ju mer jag tänker på det ju mer känns hemmarån som grejen. Ta honom när han sitter och softar framför tven och få honom till att låsa upp skåpet.
Senast redigerad av pentaxanalytiker 2011-07-30 kl. 01:48.
Citera
2011-07-30, 01:52
Medlem
Statligkontrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BogdanBulldog
Jag skulle vilja ha en rejäl och pricksäker bössa med kikarsikte. Jag kan inte ta jägarexamen av diverse anledningar, eller ja, examen kan jag kanske ta, men sedan tar det stopp. Att ta sig in i en jägares hem och bryta vapenskåp är för riskabelt, och det lär ju inte lyckas då jag förmodar att dessa skåp är relativt säkra.

När är jägare som mest sårbara, alltså, när kan man komma åt deras vapen? Nu vet jag inte om jägare tar sig en och en till sina pass, eller färdas i grupp. Men om de kommer ensamma i bil med vapnet i bagageluckan så borde det vara bäst att överfalla dem vid t ex en parkeringsplats som man hållit koll på en tid.

Särskilt mycket våld borde inte behövas, bara lite hot, kanske en smäll med en tjock gren i skallen så att de tuppar av.

Alternativt så kan man kanske gömma sig uppe i tornen som de brukar skjuta från, men det kan bli en lång och tråkig upplevelse innan de dyker upp.

Så, vad tror ni, vad är det säkraste (för den egna hälsan) och minst våldsamma sätt att befria en jägare på sitt vapen?

Fan vad grym du är. Fråga på Flashback om detta. Hahaha. Fan vad härligt. Hoppas innerligt att du lyckas komma över ett vapen så smidigt som möjligt.
Citera
2011-07-30, 01:54
Medlem
Hysteri90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentaxanalytiker
Det är få killar jag möter som vill råna mig även när jag är obeväpnad (192cm, 105kg)
I princip onT så skulle jag råda dig till att satsa på hemmarån eller i bilen på väg till jakt som du sade.

Ju mer jag tänker på det ju mer känns hemmarån som grejen. Ta honom när han sitter och softar framför tven och få honom till att låsa upp skåpet.

Isf får han passa sig för den stora jakthunden med
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in