Citat:
Ursprungligen postat av CC92
Hej.
Ska ta allt från början. Den 16 juli beställde jag varan X från Mytrendyphone den kostade 196kr Jag betalade med mitt bankkort och pengarna drogs direkt. Några dagar senare fick jag mail att varan var slut och att jag kunde välja en ny. Jag valde varan Y som kostade 146kr mer som jag fick sätta in på deras bank konto. Fick mail att de hade registrerat min översättning och att varan ska skickas samma dag vilket den gjorde (fick varan idag fredag). Idag när jag skulle kolla mitt saldo hade Mytrendyphone dragit 196kr från mitt kort igen eller? Ringde deras kundservice givetvis var det en asiat som svarade hon kunde knappt svenska så jag slängde på luren och gick in på deras chatt. Fick svaret att beloppet 196kr som jag betalade för första varan ( som jag redan betalt ) bara är resarverat därför drog de 196kr från mitt bank kort igår. Så mina frågor är:
Jag undrar om någon vet hur det går till när ett belopp har resarverats?
Var tog de första 196kr jag betalade med vägen, de försvann ju direkt från mitt kort?
De ska inte dra samma belopp två ggr.
Men när du beställer nånting, så hamnar beloppet under reserverade belopp. de hamnar längst upp i listan på ditt kontouttdrat (på swedbank iaf.. kan inte svara på hur de andra visar det)
De har kanske inte dragit de 146kr extra ännu?
Har de dragit 196 två ggr då? enligt ditt kontoutdrag?