2011-07-29, 19:11
Medlem
PeppaKaKas avatar
Undrar bara om någon vet om man kan få båda två samtidigt, kan man ljuga på nåt sätt? studerar just nu, jag får cirka 4500 per månad, vilket inte räcker för mat utgång, räkningar osv. Nåt sätt kan man väl lura till sig socialbidrag? jag bor hemma då. skulle man kunna ljuga att mina föräldrar kräver att jag betalar hyra(Vilket dom inte gör) eller märker de om jag ansöker studie medel? några tips?
Senast redigerad av PeppaKaKa 2011-07-29 kl. 19:26.
Citera
2011-07-29, 19:17
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Hur gammal är du? Dina föräldrar har försörjningsplikt om upp till 21 eller om det var 20 om du studerar.
Citera
2011-07-29, 19:20
Medlem
PeppaKaKas avatar
21år, som jag skrev, mina föräldrar kräver inte att jag betalar något, bara mat och de jag köpt, prylar osv
Citera
2011-07-29, 20:27
Medlem
perfas avatar
Du har 4500 att köpa egen mat och nöjen för och det räcker inte? och du vill försöka vara "smart" nog att lura socialen?

Eftersom du inte verkar förstå det själv så - nej. Du kan inte lura till dig socialbidrag.
Citera
2011-07-29, 22:27
Medlem
när man pluggar får man helt enkelt offra lite saker för att få ekonomin att gå ihop. "utgång" är ingen mänsklig rättighet.

Socialen kollar alla dina konton, och ser de inkomst på någon av de dras den av möjligt bidrag.

Har du kollat om du är berättigad till bostadsbidrag?
Citera
2011-07-29, 22:58
Medlem
klinger75s avatar
Det är sådana som dig ABB skulle jagat....

hur dum får man bli....
Citera
2011-07-30, 17:58
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeppaKaKa
Undrar bara om någon vet om man kan få båda två samtidigt, kan man ljuga på nåt sätt? studerar just nu, jag får cirka 4500 per månad, vilket inte räcker för mat utgång, räkningar osv. Nåt sätt kan man väl lura till sig socialbidrag? jag bor hemma då. skulle man kunna ljuga att mina föräldrar kräver att jag betalar hyra(Vilket dom inte gör) eller märker de om jag ansöker studie medel? några tips?

De kollar alltid CSN och Försäkringskassan.

Om du studerar får du inte försörjningsstöd. För att få det måste du stå till arbetsmarknadens förfogande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in