2002-10-27, 13:50
äldre konto (old)
Ej medlem
Hej!

Har lite frågor angående skador av droger gentemot andra droger.
Om man kör E en gång i veckan eller kola en gång i veckan, vilket kommer att göra mest skada på kroppen? Läste att nervbanorna i hjärnan skadas snabbt av E.
Så ni som har koll på det här, vilken av dessa droger är "minst onyttig" av E och Kokain?

Mvh Agaton
Citera
2002-10-29, 15:35
äldre konto (old)
Ej medlem
Hmm...jag e kanske inte doktor i ämnet men man har ju kört en del av båda å vad jag förstått så pajjar E hjärnan mest. Axonerna mellan hjärncellerna som sänder ut signalsubstansen serotonin "fräts" sönder. Jag är inte helt säker på vad kokain gör med hjärnan men det är säkert inget kul där heller... kroppsligt så kan jag tänka mig att båda två skadar ungefär lika mycket, fast där kanske kokain är strået vassare som den centralsimulantia det är... jag tror hjärtat tar lite mera strycka av kola.mi8ssbruk....men somsagt...detta är bara mina teorier...inget jag är 100 på... ;)
Citera
2002-10-29, 18:32
äldre konto (old)
Ej medlem
En mycket svår fråga, eftersom ecstasy och kokain förstör olika delar av kroppen. Om du ska bruka kokain eller ecstasy en gång i veckan bör du tänka över vilka kroppsdelar du är minst rädda om, och sedan göra ditt val utifrån detta.

Jag själv skulle inte välja att ta någon av drogerna varje vecka, då kokain gör mig aggressiv och ecstasy slutar fungera efter en tids (miss)bruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in