2011-07-29, 14:09
Medlem
dePauls avatar
Hej alla fyrkantiga huvuden .

Låt mig först konstatera att jag är en komplett idiot när det ankommer datorer, IT och teknik.

Slutligen hade min gamla dator gett upp efter otaliga kontakter med diverse moraliska stöd i flytande form så jag köpte en ny burk i form av en HP Pavillion G7.

Allt funkar någorunda väl utom en sak, nämligen att den vägrar likt en ungmö att släppa till och visa GIF-bilder.

Jag kan som sagt inte mycket om datorer och trodde att lösningen skulle vara att installera ett program som heter Irfan Viewer. Tyvärr hade jag tydligen fel eftersom detta inte löste mina problem.

Snälla hjälp mig med att kunna få titta på GIF-bilder igen .

Ha en bra dag,

~Paul~
Citera
2011-07-29, 14:14
Medlem
Jarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Hej alla fyrkantiga huvuden .

Låt mig först konstatera att jag är en komplett idiot när det ankommer datorer, IT och teknik.

Slutligen hade min gamla dator gett upp efter otaliga kontakter med diverse moraliska stöd i flytande form så jag köpte en ny burk i form av en HP Pavillion G7.

Allt funkar någorunda väl utom en sak, nämligen att den vägrar likt en ungmö att släppa till och visa GIF-bilder.

Jag kan som sagt inte mycket om datorer och trodde att lösningen skulle vara att installera ett program som heter Irfan Viewer. Tyvärr hade jag tydligen fel eftersom detta inte löste mina problem.

Snälla hjälp mig med att kunna få titta på GIF-bilder igen .

Ha en bra dag,

~Paul~
Högerklicka på gif-filen >> öppna med >> välj standardprogram >> välj någon webbläsare som internet explorer eller google chrome.
Citera
2011-07-29, 16:16
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaran
Högerklicka på gif-filen >> öppna med >> välj standardprogram >> välj någon webbläsare som internet explorer eller google chrome.
Tack för svaret!
Återkommer om det inte funkar .

~Paul~
Citera
2011-07-29, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Tack för svaret!
Återkommer om det inte funkar .

~Paul~

Det SKA funka.
Dock så det väldigt drygt o behöva göra så, vill kunna spela upp dom i vanliga "bild viewern" som på XP t.ex
Citera
2011-07-29, 18:06
Medlem
dePauls avatar
Precis. I min gamla XP kunde jag se mina jpg-foton som små bilder i utforskaren eller i vilken mapp som helst. Det kan jag tydligen inte längre i Windows 7 . För att kunna se vad det är för en bild så måste jag öppna den i förhandsvisningen. I övrigt så visas endast en övergripande ikon.

Likaså så ser jag således inte GIF-bilder som presenteras på diverse fora. Irriterande.

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in