2011-07-29, 03:41
Medlem
Förra veckan så käkade jag en kebabrulle på en pizzeria jag aldrig tidigare besökt. Jag fick en kebabpizza(med tomatsås och kebab på brödet) ihoprullad med sås och div. ingredienser nerstoppade i den.

Är det här vanligt?
Min erfarenhet på alla andra pizzerior någonsin har varit tunnbröd som bröd
Citera
2011-07-29, 03:41
Medlem
Fettopappas avatar
Haha! Skön bagare. Har aldrig hänt mig.
Citera
2011-07-29, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettopappa
Haha! Skön bagare. Har aldrig hänt mig.
Jävligt slappt Det funkade dock att käka, men udda, verkligen udda. Vart helt paff.
Citera
2011-07-29, 03:52
Medlem
HolyCraps avatar
Jag har varit med om samma sak men då frågade dom vilket bröd som jag ville ha.
Jag har provat båda men jag föredrar det tunna brödet framför pizzabrödet.
Det jag tycker är märkligt är att pizzabröds-kebaben var dyrare än tunnbröds-kebaben.
Jag trodde att pizzadeg var billigare än tunnbröd.
Citera
2011-07-29, 04:17
Medlem
All-Down-The-Lines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorCrisis
Förra veckan så käkade jag en kebabrulle på en pizzeria jag aldrig tidigare besökt. Jag fick en kebabpizza(med tomatsås och kebab på brödet) ihoprullad med sås och div. ingredienser nerstoppade i den.

Är det här vanligt?
Min erfarenhet på alla andra pizzerior någonsin har varit tunnbröd som bröd

Det har hänt mig... Är ju goare än en vanlig rulle så bara tacka och ta emot? "Svensk" pizza är ju dessutom underbart, speciellt bra kebabpizza
Citera
2011-07-29, 04:37
Medlem
EvilTouchs avatar
Say what?! Jag har ätit många kebabrullar i mitt liv men aldrig någon med tunt bröd? Alltid som en hoprullad pizza med sallad...
Citera
2011-07-29, 05:00
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilTouch
Say what?! Jag har ätit många kebabrullar i mitt liv men aldrig någon med tunt bröd? Alltid som en hoprullad pizza med sallad...
Vart bor du? Jag har aldrig ens hört talas om detta.
Citera
2011-07-29, 05:00
Medlem
stället jag äter kebabrulle på tar pizzadeg och gräddar ett "tomt pizzabröd" och rullar in allt i, att äta kebabrulle i tunnbröd låter befängt.
Citera
2011-07-29, 05:59
Medlem
Här i stan (Örebro) förekommer båda varianterna. Både pizzadegsbrödet samt något mer tunnbrödsliknande. Jag har alltid föredragit pizzadegsbrödet.
Citera
2011-07-29, 06:27
Medlem
YuriGagarins avatar
I Umeå är rullpizzor, som de heter, väldigt populära och helt klart godare än en vanlig rullkebab. Dill skillnad från standardinnehållet i en kebab så kan man t.ex. välja klassiska pizzasorter som t.ex. Hawaii, Salami etc.
Citera
2011-07-29, 08:30
Avslutad
Låter spännande med rullpizza, ingenting vi har här där jag bor, utan bara hederlig rulle av tunnare typ.
Citera
2011-07-29, 08:32
Medlem
Uppåt landet, t.ex luleå så vet i stort sett ingen hur man gör riktig kebabrulle. Då blir det oftast en rullad pizza som du får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in