Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-03, 13:37
Medlem
NegerFittaBingBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Okej, och vad gör du i så fall här..🤔
Du klampar rakt in här och bestämmer dig för att döma andra, på vilka grunder undrar jag..?

Vi är många som behöver ”drogen” för att överhuvudtaget fungera pga sjukdom. Många som gått igenom åratal av undersökningar/läkartider/sjukgymnaster/psykologer etc..
Som då ÄNTLIGEN hittat ett preparat som gör att vi kan leva livet smärtfritt..🏥
Jag har själv varit utbränd senaste halvåret och Oxycodonen har då INTE lindrat mig ångest, utan endast min smärta..🤨

Det finns dom som tar det endast för ruset givetvis, men vi har alla våra olika ”ryggsäckar” på ryggen, som söker lindring ur en smärtsam vardag kanske..
Jag skulle aldrig få för mig att döma dom människorna, jag är uppfostrad bättre..🤨

Vad är ditt problem..?
Är det så att du har problem med att få det utskrivet och nu ska folk här på fb få lida för det..?

Tycker du ska ta och jobba lite på din attityd gentemot andra.
Trist att ditt liv suger, det gör mitt också ibland, men inte f*n blir jag oförskämd mot andra för det..!

Fortsatt fin dag!

Hur länge har du använt det?
Citera
2020-08-03, 16:58
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerFittaBingBong
Hur länge har du använt det?

Haft det på recept dom senaste 3-4 åren..
Citera
2020-08-04, 15:26
Medlem
hn19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hn19
Hur gör jag med Oxycontin? Bara att krossa och bomba? Har bara använt Oxynorm tidigare.
Hallå? Tråden spårade ur.
Frågan är om dessa: https://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=19981229000119
Citera
2020-08-04, 16:21
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hn19
Hallå? Tråden spårade ur.
Frågan är om dessa: https://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=19981229000119

Hur menade du ”spårade ur”..?

Finns beskrivet åtminstone hundratals gånger olika sätt att administrera Oxycodone på..🤷🏼‍♀️
Är bara att leta ett par sidor bak så står det..?
Citera
2020-08-05, 19:19
Medlem
Hallå på dig. Du verkar kunna en del o jag har lite funderingar som någon kandke kan hjälpa mig med. Har haft oxycontin o oxynorm på recept i snart 1 år. Har det mot horton o pmr. Tar nu c:a 3x3 /dygn. Har nu ett par ggr senaste veckorna blivit kraftigt illamående vid intag. Skitäckligt. Kan man göra något åt det? Någon som vet. Skickar nog mina piller till SRV eller ger dem till grannkatten. Tips någon?
Citera
2020-08-06, 05:39
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liftd
Hallå på dig. Du verkar kunna en del o jag har lite funderingar som någon kandke kan hjälpa mig med. Har haft oxycontin o oxynorm på recept i snart 1 år. Har det mot horton o pmr. Tar nu c:a 3x3 /dygn. Har nu ett par ggr senaste veckorna blivit kraftigt illamående vid intag. Skitäckligt. Kan man göra något åt det? Någon som vet. Skickar nog mina piller till SRV eller ger dem till grannkatten. Tips någon?

Hej 👋🏼
Vem är det du tilltalar..🤔

Låter ju konstigt att du skulle nu helt plötsligt bli illamående vid intag av dom..?
Tar du samma dos som från början..? Vilken dosering är du ordinerad..?
Mot just Hortons har jag hört (om jag inte missminner mig) att Botox ska vara bra..🤷🏼‍♀️

Annars har jag namn på en läkare som är s.k ”migränexpert”, men såg att det tyvärr inte går att skicka pm till dig då du är helt nyregistrerad..😐
Att ge dom till grannkatten låter INTE som en bra idé..😉 Och SRV vet jag inte ens vad det är..🤔

Finns många som blir otroligt hjälpta av dessa, inklusive mig själv, när jag väl får ut receptet utan tjafs that is..🤨, tråkigt att det inte lyckas lika bra för dig längre..😔
Citera
2020-08-06, 07:04
Medlem
Hej Miss. Det gick tyvärr lite för fort när jag skrev. Jag har syrgas mot Horton som kommer o går lite så continen är bara lite stöttning där. Mest värk har jag av pmr. Så det är där jag från början ordinerades 2x2 10mg contin + oxynorm vid behov då attackerna kom. Nu tar jag 3x3 av det. Ganska mycket oxynorm då jag får kramper. Srv är det företag som hämtar sopor hos oss o grannkattan var ett skämt även om det är en jobbig dj... min Dr har semester nu annars hade jag frågat honom. Jag har absolut inte haft några problem med illamående tidigare så jag är själv förvånad. När jag får attacker är jag ibland sängliggande o det blir lite jobbigt med illamående då. Tänkte om någon visste om man kunde tillföra något för illamåendet. Självklart slänger jag inte stark med. De får ligga i skåpet. Tack för att du tog dig tid. Visste inte heller om det där med pm
Citera
2020-08-06, 07:46
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Hej Miss. Det gick tyvärr lite för fort när jag skrev. Jag har syrgas mot Horton som kommer o går lite så continen är bara lite stöttning där. Mest värk har jag av pmr. Så det är där jag från början ordinerades 2x2 10mg contin + oxynorm vid behov då attackerna kom. Nu tar jag 3x3 av det. Ganska mycket oxynorm då jag får kramper. Srv är det företag som hämtar sopor hos oss o grannkattan var ett skämt även om det är en jobbig dj... min Dr har semester nu annars hade jag frågat honom. Jag har absolut inte haft några problem med illamående tidigare så jag är själv förvånad. När jag får attacker är jag ibland sängliggande o det blir lite jobbigt med illamående då. Tänkte om någon visste om man kunde tillföra något för illamåendet. Självklart slänger jag inte stark med. De får ligga i skåpet. Tack för att du tog dig tid. Visste inte heller om det där med pm

Låter jobbigt..😔
Jag vet hur det är när läkaren är borta, min läkare har semester nu med vilket resulterat i att jag inte får ut mina smärtstillande, och får inte ens ut mitt sjukintyg vilket lett till att jag inte fått någon inkomst eftersom f-kassan inte haft något underlag att bedöma..😠!!

Det finns receptfria tabletter på apoteket som heter ”Postafen” (om jag minns rätt..) som är mot illamående, testa ta dom i kombination med Oxy..?
För att behöva ha ont är fruktansvärt, det vet jag själv. Ytterligare 2 veckor innan min läkare är tillbaka nämligen 😐
Citera
2020-08-06, 11:09
Medlem
Ok. Tack men just min horton har jag bra koll på nu. En av få som har syrgas hemma o det funkar strålande. Inte en attack på 7 mån. Smärtan vid pmr är däremot inte att leka med. Jag har massor med contin så det är inte bekymmer heller utan det är det djävla illamåendet jag inte står ut med. Men tack för hjälpen.
Citera
2020-08-06, 11:21
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ok. Tack men just min horton har jag bra koll på nu. En av få som har syrgas hemma o det funkar strålande. Inte en attack på 7 mån. Smärtan vid pmr är däremot inte att leka med. Jag har massor med contin så det är inte bekymmer heller utan det är det djävla illamåendet jag inte står ut med. Men tack för hjälpen.

Okej.. Testa som sagt Postafen, har läst att det är många som tar den just ihop med Oxycontin/Oxynorm för att slippa illamåendet..🤔

Skönt att höra att det finns förstående läkare som förstår vikten av att man är bra smärtstillad vid värk åtminstone!
Alla har inte den ”turen”..🙌🏼
Citera
2020-08-06, 19:32
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Haft det på recept dom senaste 3-4 åren..
Jag får tyvärr inte några mediciner överhuvudtaget för diskbråck, artros och andra smärtor. Det är det vanligaste knarket som folk dör av i världen har jag fått till svar av flera läkare. Det känner jag till, har jag svarat. Men hur i helvete ska jag kunna stå ut med dessa smärtor då? Blanda Paracetamol och Ibumetin, menar de.

Jag har haft Oxynorm och Oxycontin tidigare efter en stor operation och läkarna ansåg att medikamenterna hörde till det och att jag inget nytt ska få. Over and out, liksom.

Vad har du för diagnos (om det är okej att fråga)?
Citera
2020-08-06, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Jag får tyvärr inte några mediciner överhuvudtaget för diskbråck, artros och andra smärtor. Det är det vanligaste knarket som folk dör av i världen har jag fått till svar av flera läkare. Det känner jag till, har jag svarat. Men hur i helvete ska jag kunna stå ut med dessa smärtor då? Blanda Paracetamol och Ibumetin, menar de.

Jag har haft Oxynorm och Oxycontin tidigare efter en stor operation och läkarna ansåg att medikamenterna hörde till det och att jag inget nytt ska få. Over and out, liksom.

Vad har du för diagnos (om det är okej att fråga)?

Försök hitta läkare som inte är känslolösa svin/fegisar som är rädda för Socialstyrelsen eller så köp från Flugsvamp.

Min mormor hade först Distalgesic, sedan tram och de sista åren oxy mot bland annat värk i rygg och leder. Oxy fick hon iofs bara ta 2x5 Oxynorm och 2x5 Oxycontin per dygn, men det var ändå något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in