Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-05, 10:53
Bannlyst
Har en jävla massa oxikodon depot 10 mg, hur länge sitter dem i? Är 30 mg + 60 mg kodein en bra nybörjardos? Är färsk på oxy men har byggt upp lite tolerans på tramadol.

Vet inte hur jag ska använda dess, ensamt så är dem ju rätt så tråkiga men tillsammans med lyrica och kodein så svänger det på.
Citera
2016-06-05, 17:56
Medlem
champagne-showerss avatar
har 2 st 10mg oxy. första gången jag testar.

Började med en och svalde 3/4 sen resten i snoken. alltså 10 mg, spar den andra till om en timme om jag inte är nöjd.

Hur snabbt slår det och vad brukar ni göra under era rus?
Enda opiod jag brukar köra är tramadol så det är det enda jag kan jämnföra med
Citera
2016-06-06, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av champagne-showers

Började med en och svalde 3/4 sen resten i snoken. alltså 10 mg, spar den andra till om en timme om jag inte är nöjd.

Har börjat gilla oxy mer och mer, oxy är inget jag klarar av att göra saker på. Det blir sängläge efter 30 mg oxy.

Går ju inte spela på oxy, mitt i spelandet så kan jag komma på mig själv med att sitta och blunda. Nä, ska man spela och få saker gjorda så är det tramadol som gäller. Hoppas inte jag börjar gilla dessa oxy för mycket nu bara för mina lär ju inte ta slut på ett bra tag.
Citera
2016-06-06, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamuti
Har börjat gilla oxy mer och mer, oxy är inget jag klarar av att göra saker på. Det blir sängläge efter 30 mg oxy.

Går ju inte spela på oxy, mitt i spelandet så kan jag komma på mig själv med att sitta och blunda. Nä, ska man spela och få saker gjorda så är det tramadol som gäller. Hoppas inte jag börjar gilla dessa oxy för mycket nu bara för mina lär ju inte ta slut på ett bra tag.

Nasalt blir det piggare rus.
Citera
2016-06-06, 11:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elementary1
Nasalt blir det piggare rus.

Det hade jag ingen aning om, snortade för 2-3 veckor sen av en 80 mgare. Tyckte inte det gav lika stark effekt som nu när jag äter.

Är en annan sort jag har nu, oxikodon depot 10 mg Acino och inte oxycontine 80 mg, kan det ha någon betydelse?
Citera
2016-06-06, 11:51
Medlem
Citat:
Det hade jag ingen aning om, snortade för 2-3 veckor sen av en 80 mgare. Tyckte inte det gav lika stark effekt som nu när jag äter.

Är en annan sort jag har nu, oxikodon depot 10 mg Acino och inte oxycontine 80 mg, kan det ha någon betydelse?

Jag vet inte, de få gånger jag tagit Oxy så har det varit i doser mellan 10-30mg. Jag tycker det blir roligare/bättre och allmänt centralstimukerande och pigg effekt.
Citera
2016-06-06, 17:17
Medlem
KorpChristers avatar
Jag har en fråga som jag gärna skulle vilja ha svar på. Eller det är mer en fundering.

När jag tar Oxy så brukar jag inte känna ruset jag kände förut. Inte noddningen eller "dunkandet" i kroppen. Jag har haft ett uppehåll på runt två och ett halvt år. Saken är att jag går på Lyrica och har gjort det i ungefär två år. 250 mg på morgon och 200 mg på kvällen. Kan det vara så att Oxyn boostar Lyrican istället för tvärtom? När jag tar Oxy så kan jag ta runt 50 mg och då blir jag mestadels pratglad, men jag kommer inte alls i närheten av att nodda eller att det blir skönt i kroppen. Mer att jag blir glad och lite dåsig.

Tar jag för lite, eller är det bara så att jag får en starkare Lyrica-effekt?

Vill verkligen uppnå noddningen igen.
Citera
2016-06-07, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sallinskii
Är de något fel på mig eller något i min kropp som inte omvandlas rätt när jag tar oxy?

tagit idag; först en RP på 30mg och direkt snorta 10mg, väntade en timme ungefär sen snorta jag 20mg till men inte fanns för de gav något heller så vänta en stund sen svalde jag 10mg och snorta mina sista 10mg

Så egentligen borde jag ju vara otroligt sänkt / markant påverkad men känner inte någon direkt påverkan. En del opiat klåda självklart men fan inte mer än det...

Blev måttligt förbannad och drog i mig en halv imovane och 150mg tramadol. Men känner inte av något som kan skulle kunna klassa som rus eller välbehag.
Har ingen direkt tolerans på oxy, tog ca 40mg totalt i tisdags och samma sak hände då som idag.

Käkar tramadol lite då och då, men oxy ska ju vara bra mycket starkare än tramadol.

Så undrar vad som är fel.. någon annan som upplever desamma när ni tar/tagit oxy?

Mvh.

Jag har också riktigt hög tolerans på oxy.
När jag gick över från tramadol & doll(dolcontin endast några gånger per vecka. Jag startade upp på 40-80 mg direkt. Idag har jag endast kört 3-4 veckor sedan förra vändan på piva och är uppe 400mg+ lätt
Men skit i det om du brukar torska. Och bara på några veckors bruk får du en fruktansvärd at som inte många fixar utan hjälp ct i alla fall.
Citera
2016-06-07, 11:33
Medlem
Anhakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementary1
Jag tycker jag får en piggare och bättre/roligare effekt nasalt. Sen får biotillängligheten säga vad den vill. Men att ta i smärtstillande syfte så kanske det är bättre oralt.

Det är sant, men nackdelen är att det sitter i betydligt kortare. Så man får avgöra vad man föredrar helt enkelt. Ett nasalt missbruk blir dyrare på så sätt. Men handlar det om enstaka tillfällen och man inte vill ha ett längre rus är snoken ett bra alternativ
Citera
2016-06-07, 11:41
Medlem
Anhakas avatar
Citat:
Har en jävla massa oxikodon depot 10 mg, hur länge sitter dem i? Är 30 mg + 60 mg kodein en bra nybörjardos? Är färsk på oxy men har byggt upp lite tolerans på tramadol.

Vet inte hur jag ska använda dess, ensamt så är dem ju rätt så tråkiga men tillsammans med lyrica och kodein så svänger det på.

Ta det lugnt med oxy och prova dig fram till vad som känns bra. Börja med 20mg, och fyll på eftermiddagen 30-60 min med 20mg i taget tills du hittar en bra nivå. Du kan räkna med att det sitter i ca 6 timmar och sedan börjar det klinga av. Antingen tuggar du dom ordentligt eller så pulveriserar du oxyn ordentligt och sätter en rövpanna. Nasalt funkar det med, men kortare rus och själv tycker jag det fort blir jävligt mycket pulver att dra i snoken med 10mgare.

Ta det lugnt med Lyrica i samband med oxy. Särskilt om du är ny, och inte blandat innan och vet var dina gränser går.

Kodein är så svagt i jämförelse att du kan strunta i att blanda. Spar det till ett eget tillfälle istället!

Jag tyckte inte tramadol påverkade min tolerans på oxy i stort sett alls, men det är givetvis individuelltill.
Citera
2016-06-07, 11:46
Medlem
Anhakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av champagne-showers

Oxy brukar slå på inom ca 20-30 min om det är finkrossat och bombat eller som rövpanna. Jag brukar softa genom att glo på film/serie eller halvnodda till nice musik.

Vid lägre doser blir man rätt pigg och social och då kan det vara gött att hitta på saker med vänner/familj etc! Så frågan är om du vill nodda och drömma dig bort eller bara göra saker tycker om och må fantastiskt bra medans du gör det!
Citera
2016-06-07, 11:52
Medlem
Anhakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorpChrister
Jag har en fråga som jag gärna skulle vilja ha svar på. Eller det är mer en fundering.

När jag tar Oxy så brukar jag inte känna ruset jag kände förut. Inte noddningen eller "dunkandet" i kroppen. Jag har haft ett uppehåll på runt två och ett halvt år. Saken är att jag går på Lyrica och har gjort det i ungefär två år. 250 mg på morgon och 200 mg på kvällen. Kan det vara så att Oxyn boostar Lyrican istället för tvärtom? När jag tar Oxy så kan jag ta runt 50 mg och då blir jag mestadels pratglad, men jag kommer inte alls i närheten av att nodda eller att det blir skönt i kroppen. Mer att jag blir glad och lite dåsig.

Tar jag för lite, eller är det bara så att jag får en starkare Lyrica-effekt?

Vill verkligen uppnå noddningen igen.

Känner igen det där. Kroppen blir nästan "immun" mod noddning tyvärr. Kräver ett jävla långt uppehåll från opiater (6-12 månader) kan hjälpa. Annars är det enda sättet jag klarar tvinga fram noddning på är genom att kombinera med benzo. Min favorit är diazepam som gör susen med oxy-noddning! Men var jävligt försiktigt med dosering. Du kan jävligt snabbt få andningsdepression om du överdoserar. Tänk på att benzo potentierar! Så ta mycket mindre än normalt och hitta ditt läge som funkar. Men var rädd om dig! Det är farligt att kombinera så ha respekt för kombinationen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in