Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-22, 20:11
Medlem
JimMorrison84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigB666
Nu menar jag något som verkar bra pch länge på smärtorna.. Sen är det ju en trevlig bi efektr en del kvällar

Håller med. Jag använder ju först och främst för smärtor. Är sjuk sedan tre år.
Men när det blir över så är det underbart att koppla bort det jobbiga och få njuta ett tag.

Perfekt för mig är som sagt 10-20mg tuggandes. eller om jag vill bli lite euforisk och känna lycka (och det behövs när man är allvarligt sjuk och är ganska isolerad) så tar jag 10-15mg oxynorm
Citera
2010-10-23, 06:27
Medlem
JimMorrison84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playahead7
intog nyss 60 mg oralt, mår som en prins

Vad tod du?
Aldrig provat nasalt. Tänkte på om det var oxy. Då tror jag isåfall du får bättre effekt om du tuggar dem. Högre biotillgänglighet. oralt ligger den på runt 87% och nasalt 57% hört lite olika. Men tror tugga oralt är det bästa
Citera
2010-10-23, 06:37
Medlem
JimMorrison84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawrenceee
Också hört detta så vi får se hur det blir Men naloxonet i oxyn är iaf för att motverka förstoppningen precis som du påpekade.

Jo precis. Det är ju det. Men det jag vill ha svar på är om naloxonet också tar bort ruset?
Har testat nu tre gånger. fått rus. Men inte på långa vägar som förut
Placebo?

Någon mer än mig som står på denna medicin?
Citera
2010-10-23, 13:43
Medlem
d988cjcs avatar
Oxy efter sub hur lång tid?

Hejsan

Det är såhär att jag lyckades skaffa en oxycontin 80 mg igår.

Tog sub igår (fredag) cirka 2 mg och kanske 3 mg i torsdags.
Dagarna dessförinnan torsdagen hade jag brist på sub därför blev tisdagen och onsdagen vita från sub.
Senaste 2 veckor dessförinnan var det bara sparsamt bruk för att förbli frisk max 1 mg om dagen.
Annars har jag kört det nuvarande subracet med 2 mg/dag sedan mitten av juli.

Har sökt och läst men inte hittat några raka svar...
(alla vi är olika men försök tänka genomsnittlig människa då du försöker svara på dessa frågor)

Hur länge bör jag vänta för att få ett bra rus på oxycontin då jag tagit sub enligt mönstret ovan?.

Efter man ätit oxy måste man vänta innan sub intaget som efter intag av starka opiater?

Va skulle du rekommendera för dos för en som testat horse,meta 3-4 ggr var (aldrig något i.v.)

Kan jag kanske försöka röka det och på så sätt "känna efter"?

Tack på för hand

Mvh d988cjc
Senast redigerad av d988cjc 2010-10-23 kl. 13:52.
Citera
2010-10-23, 13:51
Medlem
tj.s avatar
Ptja, nu har jag själv ingen erfarenhet av varken oxy eller sub, men buprenorfin har en halveringstid på drygt 37 timmar. Du kan själv räkna ut hur lång tid det tar innan större delen är ute ur systemet.
Citera
2010-10-23, 14:00
Medlem
d988cjcs avatar
Räkna kan jag men teorin stämmer inte alltid med verkligheten...
Det har jag fått bevisat genom att läsa i trådar om ämnet som dock är lite ouppdaterade, det råder delade meningar då folk har fått bra effekt även dag efter sub intag...

Så ni som läser och har erfarenhet va tycker ni borde jag testa röka lite o se?

Har dessutom svårt att låta bli suben nu när det är helg och jag inte har något bättre för mig (är tyvärr beroende). Ska jag ta suben och spara oxycontin till den dagen då suben är slut och jag börjar bli sjuk?
Citera
2010-10-23, 14:57
Medlem
SMD FBs avatar
Det är individuellt hur lång tid man bör vänta innan man vill få effekt efter sista buprenorfin-intaget. För mig räcker det med 1-2 dagar, helst 3 då får jag bra effekt. Din dos vet jag ärligt talat inte vad jag skall svara på. 40mg låter som en bra dos om du har lite tolerans mot suben. Och då menar jag oralt intag.
Citera
2010-10-23, 16:09
Medlem
d988cjcs avatar
Tack för svaren.

Kommer spara oxy till den dagen jag inte har sub och blir dålig.

Har haft funderingar på att söka hjälp för min sub beroende men vet inte hur jag ska gå tillväga.

Har hört att det är dum idé att avslöja att man gått in sig på sub utan någon egentlig opiatmissbruk i grunden till vården (vilket jag för övrigt börjar hata mig själv för )
Alternativet skulle då varit att jag intar heroin enbart för att pissa positivt och påstå en begynnande heroin missbruk.

Har försökt cold turkey men det har varit jättesvårt, har stått ut som mest 5 dagar då jag inte tagit sub. ( atn brukar börja dag nr 3 för min del...)

Finns den någon chans för min del att få nån form av öppenvård där jag får medicin för att lindra atn så man håller ut och blir drogfri igen?

Har alltså missbrukat sedan i mitten av juli 2mg/dag i snitt och har ingen dokumenterat heroinmissbruk sedan tidigare.

Är det ens någon idé att komma ut med det? Hur ska jag isf gå tillväga?

Måste också nämna att jag går en yrkesutbildning som jag trivs med jätte mycket och som är klar i april skulle därför vilja kämpa med att sluta under tiden jag går klart skolan och därför är inläggning ingen alternativ i dags läget. Vill inte heller hålla på längre då jag känner hur sakta men säkert jag sjunker mot botten

edit: har läst lite i en tråd jag skapa för några dagar sen och till min förvåning fanns en del svar där dock förhindrar det er inte att mer än gärna diskutera mitt problem vidare här
Senast redigerad av d988cjc 2010-10-23 kl. 16:14.
Citera
2010-10-23, 19:31
Medlem
langaocbs avatar
Hur är det med med mat? Bör man vänta en stund efre man har käkat om man ska snorta?
Tänkte på illamående?
Sökte på mat i tråden (äta skulle varit meningslös) om någon bitter människa känner för att skriva sök.
Citera
2010-10-23, 19:36
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Hur är det med med mat? Bör man vänta en stund efre man har käkat om man ska snorta?
Tänkte på illamående?
Sökte på mat i tråden (äta skulle varit meningslös) om någon bitter människa känner för att skriva sök.

Har inte kännt nått illamående när jag snortat efter matintag.
Citera
2010-10-23, 20:31
Medlem
Muffincakes avatar
Om jag äter mat försvinner illamåendet, och det blir jag bara när jag röker massor med tobak.
Citera
2010-10-24, 18:16
Medlem
Oxy stockholm

Har letat runt liite på plattan bl.a men bara hittat sub o fakebenso. Nån som kan komma med tips på vart man kan leta för att hitta denna underbara drog??

Tacksam för tips!

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in