Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-29, 08:06
Medlem
Hiraeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D
En bra sak är att veta är att om du är rödhårig eller har någon familjemedlem som är rödhårig har du med största sannolikhet mycket högre tolerans för opioider än normalt.

Whaaat?
Doktor D, berätta gärna mer! Är genuint nyfiken.
Har läst en gång tidigare att det finns dem med "naturligt hög tolerans" men har ej hittat evidens för detta. Första gången jag provade Oxy så var det Norm, 280mg, inget illamående eller så, kände mig bara lite småmysig och förstod inte öht. varför människor skulle kunna gå över lik för att få tag på nästa dos. Inte just då åtminstone, kärleken till opiaterna uppstod flera år senare..
Kan tillägga att jag varken är ginger eller har några sådana i något släktled.
Citera
2024-06-29, 11:48
Citat:
Ursprungligen postat av Hiraeth
Whaaat?
Doktor D, berätta gärna mer! Är genuint nyfiken.
Har läst en gång tidigare att det finns dem med "naturligt hög tolerans" men har ej hittat evidens för detta. Första gången jag provade Oxy så var det Norm, 280mg, inget illamående eller så, kände mig bara lite småmysig och förstod inte öht. varför människor skulle kunna gå över lik för att få tag på nästa dos. Inte just då åtminstone, kärleken till opiaterna uppstod flera år senare..
Kan tillägga att jag varken är ginger eller har några sådana i något släktled.
Det har något att göra med att rödhåriga känner smärta annorlunda. Det samma gäller för narkosmedel. Hände förr i tiden att rödhåriga vaknade upp mitt i operationer innan man förstod att dom behöver mer för att sövas. Du kan säkert också bära på den genen utan att du vet om det.
Citera
2024-07-01, 17:43
Medlem
Economicuss avatar
Om man gjort en operation i ryggen för 1 år sen. Och fått oxycontin. Hur länge förväntas man ta de. Och är det vanligt att vilja ha dem 1 år efter operationen.
Citera
2024-07-11, 08:41
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Economicus
Om man gjort en operation i ryggen för 1 år sen. Och fått oxycontin. Hur länge förväntas man ta de. Och är det vanligt att vilja ha dem 1 år efter operationen.

Det är väl snarare så du ska ta dom vid behov vid smärta alltså & när du känner att du behöver dom när smärtan blir för mycket för att kunna funktionera.

Och känner du att du behöver något smärtstillande fortfarande efter ett år så är det väl bara ta dom.
Citera
2024-07-11, 11:00
Medlem
snusmannen69s avatar
snabb fråga sitter o drar tjack nu för första gången och har även plockat me mig oxycodone, köpte blodapelsin för grapefrukt inte fanns, som förmodligen inte kommer funka men behövder skölja ner tjackrinnandet me nåt. jag o en polare tänkte ta 10mg oxycodone var för att de va allt ja hade. vet att alvedon ska boosta oxy men vill ju inte lägga en äcklig dödig kombo med tjack och alvedon, funkar de?
Citera
2024-07-14, 03:30
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusmannen69
snabb fråga sitter o drar tjack nu för första gången och har även plockat me mig oxycodone, köpte blodapelsin för grapefrukt inte fanns, som förmodligen inte kommer funka men behövder skölja ner tjackrinnandet me nåt. jag o en polare tänkte ta 10mg oxycodone var för att de va allt ja hade. vet att alvedon ska boosta oxy men vill ju inte lägga en äcklig dödig kombo med tjack och alvedon, funkar de?
Lite sent nu men 10mg kommer ni antagligen inte ens känna av, absolut inte nodda.
Har du smärta så kommer det att fungera mot den, utan tolerans då.
Nej, blodapelsin fungerar inte då det är cyp3a4 du vill åt.
Sök upp en butik som säljer "Golden grape-juice".
Senast redigerad av wes420 2024-07-14 kl. 03:33.
Citera
2024-07-14, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbolexan
Alla reagerar olika och dosering är väldigt individuellt. Att svälja en 80s kan ge väldigt olika utgångar, beroende på en mängd olika faktorer. Jag skulle inte rekommendera att du gör det. Om du mot förmodan gör det så kan du nog förvänta dig att du blir redigt illamående i bästa fall. Hade jag varit du hade jag börjat lågt och jobbat mig upp istället om du är helt ny på opiater. Jag har använt opiater i snart två decennium och det händer att efter långa uppehåll så slänger jag i mig en 80s på en gång, men jag besitter mycket erfarenhet kring substansen och har lärt mig hur min kropp reagerar på olika doseringar.

Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D
Jag skulle säga att det är safe för dom flesta så länge inte alkohol eller någon annan drog är inblandad. Sen är väl en ”hel 80mg” en depottablett så det blir inte 80mg riktigt som kroppen tar upp på en gång.

Sen kanske om du är känslig kommer du spya mycket men jag tror det krävs minst 100mg+ för någon utan tolerans att dö, dvs så länge inte andra droger är med i bilden.

En bra sak är att veta är att om du är rödhårig eller har någon familjemedlem som är rödhårig har du med största sannolikhet mycket högre tolerans för opioider än normalt.
Tack för svar, båda två. Ni missförstod nog mig lite , frågan handlade inte om mig då jag har många års erfarenhet av oxycontin. Har faktiskt aldrig svalt en oc, hel eller delad, så jag blev lite nyfiken på hur påslaget hade varit.
Citera
2024-07-17, 10:04
Medlem
Idiot till läkare.

Jag är väldigt överkänslig mot morfin men nu har min läkare skrivit ut Oxicon.
Vad ska jag göra med det?
Någon som vet hur man kan ta det utan att bli tokillamående? Har prövat åksjukepiller men de hade nada effekt.
Citera
2024-07-17, 10:08
Medlem
Varför nämnde du inte det för din läkare?
Citera
2024-07-17, 10:11
Medlem
wes420s avatar
Lös upp dom, filtrera och skjut.
Eller ta lägre dos, bara att välja.
Citera
2024-07-17, 10:11
Medlem
Överkänslig mot morfin? Vad innebär det egentligen? Att du får massa biverkningar eller att du blir hög som ett hus? Illamåendet är ju en återkommande biverkning för typ alla opiater/opioider så nog inte helt lätt att slippa just det, kanske finns nåt receptbelagt du kan få av din läkare som kan minska illamåendet?
Citera
2024-07-18, 08:30
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostOf32
Jag är väldigt överkänslig mot morfin men nu har min läkare skrivit ut Oxicon.
Vad ska jag göra med det?
Någon som vet hur man kan ta det utan att bli tokillamående? Har prövat åksjukepiller men de hade nada effekt.
Ta tre postafen och du kommer inte bli lika illamående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in