2011-07-28, 20:07
Medlem
ZhongNanHais avatar
hallå.... vilka kort finns det som har "poäng på allt" och var kan poängen användas? samt hur funkar poängsystemet?

jag vet att amex har det tex och poängen kan användas till att resa, bo på hotell, gå på bio etc. men amex är i allmänhet dyrt och antagligen inte värt kostnaden. vilka andra kort finns det? har inte så jättehög inkomst men hög nog att kunna få amex gold tex om det finns inkomstkrav
Senast redigerad av ZhongNanHai 2011-07-28 kl. 20:18.
Citera
2011-07-28, 21:52
Medlem
OKQ8 Visa ger 1 % tillbaka på alla köp förutom på konkurrerande bensinmacker. Återbäringen får du i form av checkar som du kan lösa in på bemannad OKQ8-station och få kontanter. Kortet har ingen årsavgift eller dylikt och det är helt räntefritt/kostnadsfritt om du betalar fakturan direkt som kommer i slutet av månaden (för köp mellan ca 15e månaden innan fram till ca 15e innevarande månad).
Citera
2011-07-28, 23:35
Medlem
Cules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
OKQ8 Visa ger 1 % tillbaka på alla köp förutom på konkurrerande bensinmacker. Återbäringen får du i form av checkar som du kan lösa in på bemannad OKQ8-station och få kontanter. Kortet har ingen årsavgift eller dylikt och det är helt räntefritt/kostnadsfritt om du betalar fakturan direkt som kommer i slutet av månaden (för köp mellan ca 15e månaden innan fram till ca 15e innevarande månad).
Jag har OKQ8 Visakort, handlade med kortet för 11000kr på en månad och fick en check på 75kr!
Citera
2011-07-29, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cule
Jag har OKQ8 Visakort, handlade med kortet för 11000kr på en månad och fick en check på 75kr!

Checkarna skickas ut en gång i kvartalet, så den månaden hamnade väll i en brytpunkt. Du kommer få resten av återbäringen med nästa check.

OKQ8 visa har även inlåningsränta på 3.25% om man inte använder krediten och sätter in pengar på kortet. Man kan sätta in upp 50.000kr på kortet.
Citera
2011-07-29, 07:38
Medlem
OBS gällande OKQ8 visa så det man handlar på OKQ8 får man sin bonus på ett annat sätt nämligen som återbäring vilken betalas ut varje år.. Återbäringen är inte en fast %sats utan tex 15öre per liter bensin vilket innebär att det blir lite mer än 1% i rabatt..

Finns även en massa småvillkor tror tex inte att postförskott innebär någon bonus.. Inte heller om du tar ut kontanter i samband med handling..

Ett tips om man har OKQ8 och handlar på tex ICA är att dra både sitt ICA bonuskort för att sedan betala med OKQ8 kortet då får man ju tot 2% i rabatt..
Citera
2011-07-29, 08:48
Medlem
Personligen gillar jag Amex SAS eurobonus poäng på allt som ma kan handla resor och annat fint för.

http://www.americanexpress.com/swede...cpid=100006245
Citera
2011-07-30, 12:00
Medlem
Hm, intressant.

Det kan Mao. vara så att man "tjänar" (sparar) på att köra OKQ8-kort istället för vanligt bank-visa?
Värt att fundera över... Jag har idag Statoil-kort (endast bonus på bensin, inte betalkort) och bara på det jag tankar blir det ju lite... Applicera på allt man handlar över ett år, 1% blir ju mycket (i sammanhanget är ju tex 1000 kr mycket jämfört med 0).

Ska faktiskt ta mig en överblick över bonuskortsvärlden som jag annars fördömt pga fjanteriet med så många kort...
Citera
2011-07-30, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cule

Stämmer inte det då? Du har ju fått det du skulle ha.
Senast redigerad av BallaRune 2011-07-30 kl. 12:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in