• 2
  • 3
2011-08-25, 19:50
Medlem
wwtfsmds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eNaz
Klarade mig, dock orkade jag inte uppdatera tråden.

Hade gjort åt totalt 461:-

Ska försöka leva normalt fast endast göra åt 1000 kr på mat denna månaden. Vanligtvis ligger jag som ensam på ungefär 3000-4000 kr (är absolut inte tjock!)

Hur svår var denna resa rent mentalt? Kan tänka mig att det inte är så lätt att gå från 3-4k till 500kr helt cold turkey. Du får gärna skriva några ord om detta och vilka djupa livsinsikter du kom fram till.
Citera
2011-08-25, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwtfsmd
Hur svår var denna resa rent mentalt? Kan tänka mig att det inte är så lätt att gå från 3-4k till 500kr helt cold turkey. Du får gärna skriva några ord om detta och vilka djupa livsinsikter du kom fram till.

Grejen är att jag spenderar den summan eftersom jag äter ute rätt ofta, sen äter jag bara för att det är gott och kan ta en tugga på en kebabrulle för att sedan slänga den - sugen för stunden.

Eftersom det var ett experiment som varade under en månad ungefär tog det inte på mig mentalt, det var bara mindre kul att njuta av maten eftersom det blev väldigt budget.

Men blev mycket böner, bröd och pasta.

Nu ska jag försöka få iordning hyfsad mat med en budget på 1000 kr och se hur det går.
Citera
2011-09-08, 01:00
Medlem
Skyrocketins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eNaz
Grejen är att jag spenderar den summan eftersom jag äter ute rätt ofta, sen äter jag bara för att det är gott och kan ta en tugga på en kebabrulle för att sedan slänga den - sugen för stunden.

Eftersom det var ett experiment som varade under en månad ungefär tog det inte på mig mentalt, det var bara mindre kul att njuta av maten eftersom det blev väldigt budget.

Men blev mycket böner, bröd och pasta.

Nu ska jag försöka få iordning hyfsad mat med en budget på 1000 kr och se hur det går.

Vilka tips var mest värdefulla? vilka tips följde du och vad har du själv för tips att ge såhär i efterhand?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in