2011-07-28, 16:30
Medlem
VidkunQuislings avatar
Ja, precis som titeln säger - Datorjäveln hänger sig så fort man lämnat den (gått å ätit, tittat på teve etc.) i 5-10min, då den hamnat i så kallat skärmsläckare/viloläge - alltså att skärmen blir svart och startar så fort man rör lite på musen. Nu har jag förlorat ca. 1,5 timmar av mitt liv då jag ej hunnit spara det jag höll på med!!!
Så vad är det för fel? Någon som vet?

Har Winows Vista Home Premium 64-bit - om det nu skulle kunna hjälpa med något.
Och när jag ändå pratar om Vista, så kan jag avråda er från att någonsin skaffa skiten! Vista (speciellt 64bit) är ett jävla skit OS som glömdes bort som bara krånglar. Det allmänt suger, samt att det "stress"-gjordes emellan Xp och W7 så det finns massa program som ej funkar till det.
Sådär ja, nuvar mina aggressioner ute...
Citera
2011-07-28, 16:40
Medlem
cheroots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VidkunQuisling
Ja, precis som titeln säger - Datorjäveln hänger sig så fort man lämnat den (gått å ätit, tittat på teve etc.) i 5-10min, då den hamnat i så kallat skärmsläckare/viloläge - alltså att skärmen blir svart och startar så fort man rör lite på musen. Nu har jag förlorat ca. 1,5 timmar av mitt liv då jag ej hunnit spara det jag höll på med!!!
Så vad är det för fel? Någon som vet?

Har Winows Vista Home Premium 64-bit - om det nu skulle kunna hjälpa med något.
Och när jag ändå pratar om Vista, så kan jag avråda er från att någonsin skaffa skiten! Vista (speciellt 64bit) är ett jävla skit OS som glömdes bort som bara krånglar. Det allmänt suger, samt att det "stress"-gjordes emellan Xp och W7 så det finns massa program som ej funkar till det.
Sådär ja, nuvar mina aggressioner ute...

Det där känner jag igen . Det hände mig alltid förut

Jag provade att installera om datorn + att inte ha nån skärmsläckare så gick det bort för mig men vet inte om det berode på det är ingen expert på det här med dator
Citera
2011-07-28, 16:44
Medlem
VidkunQuislings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheroot
Det där känner jag igen . Det hände mig alltid förut

Jag provade att installera om datorn + att inte ha nån skärmsläckare så gick det bort för mig men vet inte om det berode på det är ingen expert på det här med dator
Okej, jag har ju inte installerat om den sen jag köpte den (ej begagnad) för 3 år sen Kanske är dags då...
Kan även tillägga att ibland går det inte ens att stänga av datorn, då den stanner i själva "Windows stängs av" grejen och kommer ingen vart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in