• 1
  • 2
2004-11-10, 14:01
Bannlyst
ja försöker ta bort en film som jag laddat ner men de kommer fram en ruta att det används av ett annat prog.?? vad kan de vara?? har startat om datorn och allt men de går fortfarande inte
2004-11-10, 14:04
Medlem
Vintersömns avatar
Har samma problem...
2004-11-10, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vintersömn
Har samma problem...

sjukt jobbigt behöver de utrymmet som den jävla filmen tar
2004-11-10, 14:29
Medlem
kurdiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Knasto
ja försöker ta bort en film som jag laddat ner men de kommer fram en ruta att det används av ett annat prog.?? vad kan de vara?? har startat om datorn och allt men de går fortfarande inte

Använd command eller dosprompt till att ta bort den.

del film.avi eller delete film.avi (minns inte vilket, var ett tag sedan man dosade)
2004-11-10, 14:30
Bannlyst
nero fixar

Ta bort filen genom Nero funkar fint
2004-11-10, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurdis
Använd command eller dosprompt till att ta bort den.

del film.avi eller delete film.avi (minns inte vilket, var ett tag sedan man dosade)

ja skrev de men hur gör man nu för att komma in i den mappen där filmen finns..?? har den i en mapp som finns i mina dokument som heter klart
2004-11-10, 14:57
Medlem
Vintersömns avatar
Citat:
ja skrev de men hur gör man nu för att komma in i den mappen där filmen finns..?? har den i en mapp som finns i mina dokument som heter klart
C:\Documents and Settings\Användarnamn\Mina dokument\ brukar vara sökvägen.
2004-11-10, 15:22
Medlem
Nulles avatar
Om det handlar om XP kan ett möjligt problem vara att Explorer sätter igång med sin automatiska "förhandsgranskning" av filen när du försöker ta bort den. (Jag pratar alltså om den förhandsgranskning som bland annat går ut på att visa filmens första bildruta i det vänstra fältet i explorerfönstret.) Jag tror att Explorer låser filen under förhandsgranskningen, vilket gör att det är omöjligt att ta bort filen förrän granskningen är klar. För vissa avi-filer kan den här granskningen hålla på i evigheter. Klickar man bort "Detaljer" till vänster i explorerfönstret (och låter bli att lista filerna som stora ikoner) slutar granskningen och det kan EVENTUELLT gå att ta bort filen.

Här är en hel tråd med mer avancerade (och förmodligen mer effektiva) lösningar på problemet:

http://www.videohelp.com/forum/viewtopic.php?t=100406

Givetvis följer man råden helt och hållet på egen risk.
2004-11-10, 15:34
Medlem
oGGos avatar
Det fungerar bra med denna fil:
döp om filändelsen till inf istället så skall det funka
Kod:
[version]
signature="$Windows NT$"

[DefaultInstall]
DelReg = Reduce.Reg

[Reduce.Reg]
HKLM, "SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32"
2004-11-10, 15:36
Medlem
Johan 78s avatar
Citat:
skriv "cd.." för att gå ut ur en mapp, skriv "cd mappnamn" för att gå in i en mapp. "Dir /p" listar innehållet i en mapp.
2004-11-10, 17:16
Medlem
onemans avatar
Det är troligtvis ett av de allra vanligaste felen folk frågar om när det gäller Windows XP. Du har alltså inte sökt innan du ställde frågan, hade du gjort det hade du hittat massor av svar, t ex den här tråden eller här.

När det kommer till kommandotolken (INTE DOS-prompt) så är det enklast att först välja rätt hårddisk med kommandot "C:" om det är C: du vill in på. Eftersom det är mina dokument den ligger i så är det det. Sedan skriver du "cd ", trycker inte enter än, öppnar ett fönster med mappen du har filen i, drar adressen från adressfönstret till kommadohanteraren och släpper. du har du något i stil med "cd "C:\Documents and settings\[profilnamn]\Mina dokument"". Tryck enter och du är inne. Men du kommer inte att kunna ta bort filen än, se mitt svar i den länkade tråden varför.
2004-11-10, 17:21
Bannlyst
nero tar bort filmen

Enklas är ändå att starta nero leta upp filen genom nero högerklick på den välj delete sen är den borta för alltid
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in