2011-07-28, 02:55
Medlem
Jag har ett EXTREMT viktigt lösenord som jg måste få tag i, Jag har loggat in med det på hotmail.se, går det att få tag i lösenordet?

Lösenordet finns med i en konversation mellan mig och en kompis på skype men jag kommer inte åt skype.
Senast redigerad av p12a 2011-07-28 kl. 02:59.
Citera
2011-07-28, 03:16
Medlem
Imbapwnn00bs avatar
Be din kompis att kolla i sitt skype då...
Citera
2011-07-28, 08:29
Medlem
FETochFULs avatar
Har du firefox kan du kolla dina lösenord där också. Om du loggat in med det förut alltså
Citera
2011-07-28, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FETochFUL
Har du firefox kan du kolla dina lösenord där också. Om du loggat in med det förut alltså
Så jag kan kolla min kompis lösenord?
Citera
2011-07-28, 14:20
Medlem
FETochFULs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wallantia
Så jag kan kolla min kompis lösenord?

Japp

Öppna Firefox. Om du går in på tex facebook, så är det ju en "F" ikon uppe i adressfältet.
Klicka på den en gång sen "mer information" tror jag att det står. (använder inte firefox längre)
sen "visa sparade lösenord" sen "visa" så kommer mejladresser och tillhörande lösen
Citera
2011-07-29, 10:06
Medlem
Citat:
Japp

Öppna Firefox. Om du går in på tex facebook, så är det ju en "F" ikon uppe i adressfältet.
Klicka på den en gång sen "mer information" tror jag att det står. (använder inte firefox längre)
sen "visa sparade lösenord" sen "visa" så kommer mejladresser och tillhörande lösen

Men vafan.. helt värdelöst ju. Tur att man använder riktiga webbläsare.

Asså om du har kakan kvar så är det ju bara att gå till sidan.
Senast redigerad av wallantia 2011-07-29 kl. 10:26.
Citera
2011-07-29, 10:39
Medlem
namelessfacelesss avatar
Citat:
Japp

Daamn, trodde lösenorden i alla fall var krypterade, men detta var ju läskigt osäkert.
Citera
2011-07-29, 12:01
Medlem
m0nkees avatar
Citat:
Japp

Fast det där ska ju bara funka om du sparat lösenordet, inte bara loggat in med det.
Dessutom har jag ett "huvudlösenord" i mitt Firefox som göra att man inte ens kan visa
sparade lösenord utan detta.

Till TS: Du har inte lösenordet på typ, MSN? Kanske sparat i klienten? Isf. finns det möjlighet att få tillbaks det.
Citera
2011-07-30, 11:08
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namelessfaceless
Daamn, trodde lösenorden i alla fall var krypterade, men detta var ju läskigt osäkert.
Alla lösenord i cookies är normalt inga lösenord, det är hashsummor av lösenord/et/. Om användaren har valt att spara lösenordet sparas det som klartext i webbläsarens filer. Det säkraste är att surfa "privat surfning" via HTTPS genom OPenVPN, och ALDRIG spara lösenord + ha 20 tecken slumpmässiga tecken som lösen. Och du ska byta rätt så ofta. Rensa historiken, cache och cookies innan du stänger webbläsaren också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in