2011-07-27, 23:32
Medlem
asdfarns avatar
Hallo!

Jo det är så att jag under de senaste halv året haft en extrem trötthet som vägrar ge sig, har väl stått ut någorlunda men på senare tid har det börjat bli outhärdligt. Känns som jag har försökt med allt, knarkat vitaminer o järn o fan o hans moster, sovit 12 timmar per dygn, provat sömntabletter o näsvidgare, löpt fem kilometer tre gånger i veckan, styrketränat osv.

Vet inte riktigt hur jag ska förklara min trötthet, men jag är trött när jag vaknar, trött medan jag är på jobbet (blundar och försöker vila så fort ingen ser mig) trött efter jobbet, trött när jag ska försöka sova. Ja usch.

Det som gör att jag inte längre klarar av det är pga att jag fått andra symptom såsom:
*Tinnitus
*Torra fingrar (fingertopparna)
*Svidande, röda och tunnelseende ögon.
*Yrsel, känns ibland som att jag går på sand fast det är asfalt.
*Hårda hjärtslag, till och med så att det känns som ögonen skakar när hjärtat slår.
*Dåligt minne o koncentration - antagligen för jag är så trött hela tiden.
*Glömmer bort ord, är inte lika snabbtänkt.
*Nästäppa, kan nästan aldrig andas bara med näsan.
*Ont i kroppen överlag, fysiskt utmattad.

Kanske låter som att jag inte klarar av vardagen, men det funkar bara att det känns som att man gör allting i en oändlig uppförsbacke.

Kanske dags att gå till vårdcentralen?
Citera
2011-07-27, 23:40
Medlem
Jag är också sjukligt trött och känner igen mig i många av dina "symtom".. Vet inte om det har något speciellt sammanhang då jag icke är läkare..
Men har du gått ner mycket i vikt snabbt? Vet att jag fick hårda hjärtslag då.
Kan i alla fall säga att man blir trött av att sova för mycket..
Citera
2011-07-27, 23:52
Medlem
Du lider av låg ämnesomsättning(struma) finns medicin Levotryoxin!!
Citera
2011-07-28, 00:24
Medlem
Hur gammal är du och vilket kön??

Det kan finnas en uppsjö orsaker men det låter absolut som det är dags att gå och ta lite tester.. Diabetes och sköldkörteln, som ante1982 skriver, är de första tankarna man får.

Hur fungerar magen?
Kissar du ofta?

Sen bör du kolla så du inte har en envis förkylning som angriper kroppen.. Speciellt A-streptokocker är inte bra att ha kvar i systemet.. Mykoplasma kan orsaka dina symtom också, man kan gå med en lunginflammation som inte ger någon direkt feber t ex. Mykoplasma är lite falskt på det viset..

Ge fan i o träna tills det känns bättre.. För dig räcker det med att klara jobbet just nu uppenbarligen..

Jo, försök äta lite mer blodpudding, jordgubbar lr persilja så du får i dig mer järn.. Drick apelsinjuice till, inte mjölk-den stör kroppens upptag.
Fortsätt att bomba kroppen med vitaminer och mineraler men gärna färska..
Senast redigerad av Tina... 2011-07-28 kl. 00:27.
Citera
2011-07-28, 00:51
Medlem
Blompens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfarn
Kanske dags att gå till vårdcentralen?
Du gav själv svaret på frågan. Där kan du få definitivt svar på frågan. Här kan vi bara spekulera, eftersom det finns en uppsjö av tänkbara orsaker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in