2011-07-27, 22:18
Medlem
Wonds avatar
Hej alla där ute!
Jag har börjat lära mig sjunga och vill redan nu prova på att göra någon låt OCH musikvideo till detta då jag har ett intresse inom att skapa musikvideo!

Det är bara så att jag skulle vilja göra en cover på någon bra låt som jag också kan göra musikvideo på.
Jag funderar på någon pop låt, men ingen Justin Bieber låt tack

Skulle behöva tips på låtar som inte är allt för svåra att göra cover på.
Anledningen är att jag vill testa på att spela in när jag sjunger samt göra en musikvideo och se hur bra det blir samt har jag då orginal låten/videon att jämföra med.

Senare om jag fortfarande tycker det är skoj så kommer jag nog fila på egna låtar.
Började smått göra det för några veckor sedan, men har tagit stopp och vill då göra någon cover på en existerande låt så jag har beat + text klar.
Citera
2011-07-27, 23:01
Medlem
enhetshanterarens avatar
Vad för slags musik håller du på med ?
Citera
2011-07-28, 00:58
Medlem
Wonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhetshanteraren
Vad för slags musik håller du på med ?
Pop. Jag är nybörjare och håller på träna upp rösten.
Jag vill göra en cover så snart som möjligt samt musikvideo. Sedan forsätter jag träna och medans bygger upp idéer.
Efteråt kan jag gå tillbaka sedan jag började sjunga och se hur jag förbättras.

Riktigt brinner för att testa min nya mikrofon och min systemkamera som jag kan filma med.

Har kollat runt på google efter topplistor på pop låtar. Hittade några låtar på Avril Lavigne, hon påminde mig om låten "According to you" från Orianthi. Tänkte att man kan göra om texten kanske och testa. Men vill helst prova göra en cover på någon bra pop låt först, medans jag slipar på en bra text på denna låten om jag inte hittar en ännu bättre idé medans jag gör covern.
Citera
2011-08-08, 23:25
Medlem
enhetshanterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wond
Pop. Jag är nybörjare och håller på träna upp rösten.
Jag vill göra en cover så snart som möjligt samt musikvideo. Sedan forsätter jag träna och medans bygger upp idéer.
Efteråt kan jag gå tillbaka sedan jag började sjunga och se hur jag förbättras.

Riktigt brinner för att testa min nya mikrofon och min systemkamera som jag kan filma med.

Har kollat runt på google efter topplistor på pop låtar. Hittade några låtar på Avril Lavigne, hon påminde mig om låten "According to you" från Orianthi. Tänkte att man kan göra om texten kanske och testa. Men vill helst prova göra en cover på någon bra pop låt först, medans jag slipar på en bra text på denna låten om jag inte hittar en ännu bättre idé medans jag gör covern.

Jag tycker du ska kolla upp några låtar som är utav en helt annan genre sen arra om skiten och göra något helt epic. kolla runt på mer hårdrockshållet tycker jag, där finns massor att hitta
Citera
2011-08-09, 01:02
Medlem
ta någon låt du själv tycker om mycket
Citera
2011-08-09, 01:09
Medlem
Wonds avatar
Jag har hittat en låt att göra cover på men jag vet inte riktigt om jag ska göra cover på den eller helt enkelt hoppa till att göra en egen låt.
Chris brown - open road är låten jag funderat på göra en cover på iallafall. Kanske testar den tycker melodin är ganska så bra, men gillar inte texten så jätte mycket faktisk.

Sedan har jag hittat väldigt bra pop/rnb beats på shadowville.com
http://www.shadowville.com/121752/ge...eats/with-love
Funderar på göra lyrics till denna, men har inga idéer för tillfället om vad låten ska handla om.. tänkte göra en sång till en väldigt nära vän, en tjej. Men våran relation har på senaste tiden svängit ganska mycket och jag vet inte nu riktigt vart vi står och har nu svårt att ens uttrycka känslor och tankar för att inte fucka upp allt totalt.
Citera
2011-08-09, 01:21
Medlem
det verkar lovande
Citera
2011-08-11, 00:37
Medlem
det kan vara kul & lärorikt att göra covers.. hoppas man får höra hur det blir om det nu blir något
fast det mest givande är nog att göra egna låtar, fast det ena behöver ju inte utesluta det andra

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in