2011-07-27, 20:59
Medlem
Hej! jag är noob

Jag har en domän; www.vava.nu och den har jag på binero DNS paketet. Jag behöver hjälp med hur jag sätter upp en egen Imap och smtp server för användning med mailprogram, hur gör man?

Mvh Garremannen
Citera
2011-07-27, 21:04
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garremannen
Hej! jag är noob

Jag har en domän; www.vava.nu och den har jag på binero DNS paketet. Jag behöver hjälp med hur jag sätter upp en egen Imap och smtp server för användning med mailprogram, hur gör man?

Mvh Garremannen
Ska du sätta upp en egen IMAP eller SMTP-server hemma eller vad är problemet? Tveksamt om det går att göra det ens, med tanke på att de flesta ISPer har SMTP stängd i sina brandväggar för att du ska använda deras egen SMTP på grund av att öppna SMTP-relays används för spam och de vill ha kontroll över vad som skickas.

Har du provat att googla btw? Måste ju finnas hur många tutorials som helst om detta ämne?
Citera
2011-07-27, 21:04
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garremannen
Hej! jag är noob

Mvh Garremannen

Installera postfix, qmail eller sendmail eller någon annan mailserver du föredrar.
Googla sedan på tutorials, finns tusentals via google.

Lycka till!
Citera
2011-07-27, 21:06
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Ska du sätta upp en egen IMAP eller SMTP-server hemma eller vad är problemet? Tveksamt om det går att göra det ens, med tanke på att de flesta ISPer har SMTP stängd i sina brandväggar för att du ska använda deras egen SMTP på grund av att öppna SMTP-relays används för spam och de vill ha kontroll över vad som skickas.

Jag har kört mailserver hemma sista 11 åren, har aldrig haft några problem med att dom blockerar tcp 25.

De ISP:er som har det blockerat, kan man väl ringa och begära att dom öppnar upp det eller?
Senast redigerad av hash 2011-07-27 kl. 21:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in