2011-07-27, 12:16
Medlem
Jag har ingen aning om var jag bäst skulle lägga denna fråga, så jag hoppas att detta fungerar!

Igår köpte jag hem en ritplatta (Trust Tablet T-6300) för att jag ville kunna använda det när jag målar i photoshop. Igår, första gången jag provade den fungerade tryckkänsligheten i mitt Photoshop utan problem, men idag när jag skulle måla lite mer känner inte photoshop av något tryck. På plattans egen meny där man kan testa tryckkänsligheten fungerar den helt som den ska, men det är något som går snett i photoshop. När jag går in på penselmenyn där och ställer in "Ritstiftstryck" kommer det upp en liten varningstriangel bredvid. Denna går dock inte att trycka på!

Idéer?
Citera
2011-07-27, 14:23
Medlem
merlin2s avatar
dra fram brush verktyget
windows --> brush

på vänster sida finns det olika typer av brushes, tex shape dynamics, scattering osv.
klicka på en av dem och klicka i rutan till den och då ska du få möjligheter till den just funktionen.
då ska det finnas en ruta där det står "control", välj "pen pressure"

försök nu med din platta.
Citera
2011-07-27, 14:43
Medlem
Det är den inställningen jag gjort innan också, men den tycks inte känna av att jag kör med ritplatta, eller något? Jag kan styra musen och klicka med plattan, genom att trycka spetsen mot den, men den fungerar inte riktigt när det kommer till penseln och det? Har du fler förslag? Kan man typ ställa in någonstans att man kör med ritplatta om den inte känner av det själv?
Citera
2011-08-05, 11:52
Medlem
Provade nu att installera om drivrutinen till ritplattan. Precis som förra gången fungerade tryckkänsligheten nästa gång jag öppnade photoshop. Om jag däremot stängde programmet, och försökte igen så kände den inte längre av att jag använde ritplattan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in