Precis som folk säger i tråden, sanslös defaitism.
Din tro på förnuftets förmåga att förutspå framtiden leder till den här onödiga defaitismen. Det är allmänt känt att samhällsvetenskaperna är dåliga på att göra förutsägelser, men ändå tror du dig i ditt sömnlösa tillstånd kunna göra en så säker analys av den politiska utvecklingen att du påstår att kapitulation är den enda möjliga vägen. Det är minst sagt naivt.
"The map is not the territory". Din analys är inte verkligheten. Visst kan världen utvecklas i den riktning du påstår, men den kan ta en mängd andra riktningar också. Poängen är att du aldrig kan veta. Det enda du kan göra är att försöka förbereda dig för de scenarion du kan föreställa dig och söka påverka världen i den riktning du önskar.
Men kära någon. Har du levt under en sten? När någonsin har nationalism varit rumsrent i Sverige den senaste tiden? Du får det att framstå som att detta ändrar något. Oavsett vad skulle inte "etablissemanget" stå och se på allt som Europa radikaliseras. Breiviks dåd är på intet sett inget hårdare slag mot mobiliseringen mot samhällsförfallet än kommande motåtgärder. Vansinnesdådet ändrar ingenting och ställt mot den kommande balkaniseringen av Europa är massmordet helt enkelt irrelevant. Vissa tycks dock drabbas av känslomässiga överslagshandlingar.
Du inser inte hur folk tänker. Snart är detta borta från folks horisont eftersom attentatet endast var ett nålstick. Breivik har ingen organisation och med honom är hotet borta. I UK och Madrid dödades flera hundra människor i attentat och det blev ingen särskild samhällsförändring för det. I Ryssland dödades flera hundra skolbarn och det är ingen som tänker på det idag. Kommer du ens ihåg vad staden hette?
Det som sker sker oavsett vad galna norrmän hittar på.
jag har själv även jag suttit klistrad framför datorn de senaste dagarna och hemshet och grymmhet finns tydligen även i norge, men jag tycker ts har fel.
nu är läge för det nationalistiska partiet att hålla sig på banan och följa sin politiska väg och visa folket styrka, styrka för de anhöriga, styrka för folket, att visa svaghet nu visar ju bara på en empatisk inställning till gärningsmannen, eller en rädsla för att förknippas med jusst det som inträffat, ett starkt parti är det vi vanliga svensons inte kan vara i ett sånt här läge när empati och sorg ligger över våra land, låt de nationalistiska partierna gå sin egen väg så folket som faktiskt följer dessa har något att följa, vilken äkta ledare rullar ihop sig på golvet och självdör för att det blåser motvind? och om dessa partier nu inte kan ta en diskussion i ämnet, DÅ kan vi prata om att ha gjort fel som överhuvudtaget släppt in dom i riksdagen!
Senast redigerad av N-dawg 2011-07-27 kl. 07:54.
Nationalismens främsta ingrediens är nostalgi. Det främsta landet i världen som är uppbyggt endast på immigration USA har profilerat sig som "the land of the free" och gjort det till sin Nostalgiska paroll. Det landet är också nationalistiskt. Nationalismen är hard to kill.
Invandringsexperimentet som blivit permanent är komplext och problematiskt för alla inblandade. Någon tjänar på det annars skulle det inte fortsätta...
Jag minns min barndom med glädje. Det var varma somrar, kalla vintrar och inga blattar. Det var härligt. Invandringen har i mitt fall inte tillfört något av värde utan egentligen bara negativt, men jag undrar hur Sverige skulle sett ut om det aldrig kommit några blattar till Sverige, och hur mycket jag skulle gillat det eller inte? Det kommer jag aldrig att få veta. Jag är dock inte nationalist, det har tagits ur mig för länge sen och jag tror på fri invandring, men jag tror inte på bidrag till invandrare utan naturligt selektion.
Min fästmö är rasist men jag uppfostrar mina barn i fritänkandets konst, eftersom det inte gagnar barnen att hata blattar. Rasism är ingen vidare känsla och Sverige kommer aldrig igen bli som det Sverige jag växte upp i ändå. Jag kommer aldrig att framföra några rasistiska eller invandrarfientliga kommentarer till barnen. Öppna sinnen är bättre, och vi kommer snart flytta från Malmö eftersom situationen är ohållbar här för barn att växa upp i. Det gäller även min granne juggens barn som minns tillbaka sina vackra dagar innan "skräpmänniskorna" kom hit. Kriminaliteten, våldet och narkotikan flödar fritt utan att någon bryr sig nämnvärt. Det tycker alla utom politikerna som väver den förljugna bilden av Sverige, men vad ska de göra? Sanningen är inte inspirerande.
Titta på alla somalier och övriga kat-tuggare som anlänt och etablerat sig på landets socialkontor. Jag ställer mig frågan: Vad ska vi med dem till? De fyller de facto ingen som helst funktion. Det går inte att ändra på vissa saker till det positiva och oavsett ABB:s terrordåd finns känslorna och sanningen kvar som nationalismen lever av. Det går inte utplåna ledsenheten i folkets hjärtan över vad politikerna gjort med landet med ännu en "we shall overcome". Vi kan inte glömma bort våra somrar utan blattar som förstör utsikten och vi kan inte acceptera hur vissa invandrare beter sig. Även om det bara går ett blattesvin på 10 bra blattar.
Vi är alla rasister till husbehov. Invandrarna hatar svenskar och varandra. Problemet är komplext och ingen kan ställa tillbaka klockan. ABBs dåd kommer inte att göra att vi håller händerna och stämmer upp i sång tillsammans. Så länge det finns människor så kommer det att finnas nostalgi på ett eller annat vis. Nationalismen fortsätter varje dag fast i olika skepnad. Vi gillar helt enkelt hur det var förr precis som vi gillar låten som vi hörde när vi var 16 år.
"Hate is baggage. Life's too short to be pissed off all the time"
Tycker jag är ett jävligt bra citat(gissa vilken film ).
Tro mig, man är mycket gladare som person när man inte lägger så stor vikt i var folk är ifrån. Och istället titta på varje individ och göra en bedömning av personen. Att inte följa någon ideologi och istället tro på den öppna demokratin.
och om dessa partier nu inte kan ta en diskussion i ämnet, DÅ kan vi prata om att ha gjort fel som överhuvudtaget släppt in dom i riksdagen!
Precis jag håller med. SD borde inte försöka slingra sig nu och göra avkall på sina idéer utan de borde tala klarspråk och inte ta åt sig av de andras försök smutskastning. De flesta kommer se igenom fulspel från media och de andra ändå, de vet att SD inte har ansvar för vad dåren i Norge gjorde.
Senast redigerad av SummaSummarum 2011-07-27 kl. 09:02.
Till Lantbruk vill jag tillägna den på honom mycket träffsäkra låttexten till Hellacopters - Carry Me Home:
I was paralyzed
As I opened up my bloodshot eyes
Do I really wanna know
Where I've been
Or where I've put my nose
I'm in a rut
Keep kicking myself in the nuts
In a stairwell I seek
The lair where I stuck my dirty beak
So I'm back again it's okay
Well, be that as it may
Over and over away
Into the fires unknown
Into oblivion
Through sticks and stones
Pick up the phone
My jacks are all blown
Oh, these nights out alone
Come carry me home
A habit hard to break
Take me home, good Lord
For heaven's sake
The doctor's not in
Got no cure for the medicine
So I'm back again it's okay
Well, be that as it may
Over and over away
Into the fires unknown
Into oblivion
Through sticks and stones
Pick up the phone
Listen to me moan
Oh, these nights out alone
Come carry me home
Every time I make the round
I turn around
I'm put upon the rack
Every time I stand up
I fall flat on my face
And break my back
Tombstoned and chicken shacked
Någon som håller med om att den känns rätt träffande?
Själv tycker jag nog att även denna låt passar in på Lantbruk:
Nothung - Exit
Välkommen ut ur mörkret, kom med i våran klubb
Vi fixar jobb och lägenhet, vi grejar rubb och stubb
Vi lär dig gråta, Emerich han är expert
Sedan bär det ut till skolorna med våran hjärntvätt
Exit, Exit kom med oss och ljug
Om du inte kan det så lär vi dig hur
Vi är en salig blandning av olika sorters folk
Knarkare och nervvrak, miffon, parasiter
Vi drar våra valser, lögnen är vår melodi
Påhittade historier utan någon sanning i
Ynkliga nollor, söker en identitet
Patetiska idioter, ingenting de vet
Ena dagen patriot, nästa anarkist
Nu kan de göra karriär som ex-nazist
Citat:
Ursprungligen postat av COUPDETAT
"Hate is baggage. Life's too short to be pissed off all the time"
Tycker jag är ett jävligt bra citat(gissa vilken film ).
Tro mig, man är mycket gladare som person när man inte lägger så stor vikt i var folk är ifrån. Och istället titta på varje individ och göra en bedömning av personen. Att inte följa någon ideologi och istället tro på den öppna demokratin.
tack å hej leverpastej hälsar en glad prick
Jag tror mycket väl att det är mer bekvämt att vara en värdelös massmänniska som följer strömmen, som gått på alla lögner om "öppna samhällen", "demokrati" och "mångkultur är pizza". Jag förstår mycket väl att man blir en glad prick av att leva för helgen där man stoppar i sig så mycket alkohol och andra droger för att ignorera verkligheten och tro att man är lycklig och världen är så rolig. Där världen kretsar kring semstern, hjärndöda aktiviteter, krogbesök och judiska sitcoms med skeva kvinnoideal.
Men så är det inte för vissa och det handlar inte om hat. Det handlar om att man innerst inne inte accepterar att vara ett viljelöst och icke-tänkande får. Ett får som låter sig styras av andra som bara väntar på att raka av din ull och slakta dig lagom till påsk.
Icke-pacifistiska nationalister kan fortsätta kampen. Ingenting är över nu, du reagerar oerhört emotionellt. Sansa dig. Vad som konkret har skett är ett motangrepp: en bomb har detonerat i syfte att skrämma/varna rasförrädare i den norska riksdagen, ett tiotal ungdomar till politiska företrädare och sedermera förrädare har avrättats. Dessa ungdomar var också djupt engagerade i nordfientlig aktivism. Detta är ett pågående krig i lågintensiv fas och vi tog precis ett nästa steg. Det är dina barn som kommer slaktas som boskap, eller deras. Alla som arbetar mot ett vitt Europa är motståndare som inte kommer tveka att orsaka oss svår skada, glöm aldrig det. Vitt blod kommer flyta, det är vårt eller deras. På sikt utrotas vi som ras, och förrädiska element kommer beblanda ut vårt blodslinje till en ohelig blandning med primaterna från Afrika. Det är vår vita framtid utan sådana som Breivik. Sansa dig.