2011-07-27, 04:53
Medlem
Ockletts avatar
Äsch, folk kommer glömma bort detta med tiden. Och kopplingen mellan att vara nationalist och vara terrorist är fortfarande ganska banal, och jag tror att folk inser det eller kommer att inse det med tiden. Vi kan lika gärna säga: Alla frimurare, f.d. wowspelare, spelare öht, män, blonda män, alla som heter Anders, alla som är nationalister, osv, ska ha en koppling till det sjuka terrordåd som en individ har begått.

I ett samhälle, eller en stor värld som vi lever i, med många människor i så finns det alltid avikare. Folk som går emot strömmen, är detta terrordåd av en "slump" eller inte? Kan vi säga att det finns ett mönster där män som Anders har stor benägenhet att begå ett terrordåd eller är Anders en avikare? Är detta mönster på något sätt lik det mönstret som många islamistiska extremister har skapat?

Men sen så finns det mycket vi ännu inte vet om Anders. Har han blivit hjärntvättad? Är han sjuk i huvudet? Etc. Kanske finns en egenskap hos Anders som kan dras i parallell med många andra terrorister, och jag tvivlar på att denna egenskap är att vara nationalist.

Nu gick jag lite Off Topic kanske, men tröttheten får tala för sig själv.
Senast redigerad av Ocklett 2011-07-27 kl. 05:05.
Citera
2011-07-27, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estress
Ja. Ingen, eller åtminstone väldigt få, kommer ens ha en tanke på Norge och Anders B.B inom en snar framtiden. Jag själv har redan tappat intresse för det hela och även om jag tycker att det som inträffat var väldigt synd, så har jag gått vidare.

Precis, om ett tag kommer inte många bry sig. Idag är det gråt och tandagnisslan men om några veckor eller månader så har de flesta glömt alltihop. Folk i allmänhet har väl något bättre minne än abborrar men mycket mer är det inte. Bombningarna i London och Madrid är glömda, liksom det faktum att regeringarna i USA och Storbritannien medvetet ljög för att få starta ett anfallskrig för Israles räkning. Visst, media har ju också "glömt" detta och kommer tjata om ABB lång tid framöver, men folk tröttnar snabbt. Den eviga förintelsen som de tjatar om varje vecka har de allra flesta tröttnat på, trots det evinnerliga tjatet. Estonia och andra katastrofer känns avlägsna och är inget folk går runt och tänker på. Sport och underhållning är mer intressant.

Verkligheten kommer fortfarande att vara lika verklig. Mångkulturen kommer att göra sig lika påmind som tidigare på gator och torg i Sveriges städer, i Sveriges klassrum och i Sveriges vårdsystem och rättsväsen.
Citera
2011-07-27, 04:59
Medlem
Magnet83s avatar
Hur många sådana här liptrådar och inlägg har inte Lantbruk skrivit nu? I din andra tråd så skrev du något liknande, att "kampen" är över och så vidare, för att lite senare återkomma skamsen med att du lät dina känslor ta över, och likt förbannat skapar du ÄNNU en tråd där du skriver likartad dynga. Du ska nog unna dig ett par timmars sömn innan det slår slint i skallen på dig totalt. Det var ett betydligt större nederlag för den vita Västvärlden år 1945 eller 1968, om man nu ska vara petig, än en, i ett större perspektiv, obetydlig händelse (i alla fall i form av dödsfall) som skedde nu i Norge. Att media gör sitt för att framställa ABB som "högerextrem nationalist" får man räkna med, och då är det vår förbannade skyldighet att se till att sprida sanningen om denne man, liksom man gjorde före (och förhoppningsvis efter) terrordådet, i form av att man upplyste folk om att icke-vit massinvandring är negativ, trots att media och politiker påstår något annat, eller att förklara för okunniga personer om t.ex. judars roll i kommunismen i form av personer som Karl Marx, Moses Hess, Leon Trotsky, Rosa Luxemburg, Wilhelm Reich, Herbert Marcuse och många andra. Eller bara olika historiska skeenden som etablissemanget undviker att föra på tal för allmänheten.

Att detta tagit så pass hårt på Lantbruk kan jag inte riktigt förstå heller, förutom då att ur en taktisk synvinkel var det negativt för pro-vita individer och rörelser med tanke på den desinformerande slaskpressens sätt att ljuga om och förvränga gärningsmannens egentliga politiska åsikter så här i efterhand. Personligen kan jag däremot inte säga att jag känner något för ABB:s primära målgrupp, de var trots allt på längre sikt fiender till de vita folken och deras frihetskamp, även om jag inte alls sympatiserar med ABB:s motiv, men som jag skrev i en annan tråd: Skit ska ha skit, oavsett vilket håll skiten kommer ifrån. Måhända kan man till viss del ignorera offrens åsikter då folk oftast är lättpåverkade och inte ansvarar helt och hållet för att de blivit förgiftade med sjuk propaganda, men dessa gick ett steg längre än den genomsnittlige lämmeln då de valde att ansluta sig till den norsk-fientliga och anti-vita verksamheten. Det får mig att tänka på en specifik scen ur Matrix, och vad Morpheus då säger:
Citat:
The Matrix is a system, Neo. That system is our enemy. But when you're inside, you look around, what do you see? Businessmen, teachers, lawyers, carpenters. The very minds of the people we are trying to save. But until we do, these people are still a part of that system and that makes them our enemy. You have to understand, most of these people are not ready to be unplugged. And many of them are so inured, so hopelessly dependent on the system, that they will fight to protect it.
Eller 13:17 in i det här klippet med William Pierce om "our deadliest enemies".
http://www.youtube.com/watch?v=fNwORNyJ6wM
Citera
2011-07-27, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mMs
Förlorat vad? Jag förstår inte. En ensam psykopat går ut och skjuter en massa människor, gammelmedia ljuger och smutskastar i vanlig ordning. Det händer väl ständigt. Ingenting har förändrats förutom ditt klena psyke.

Precis, maken till gråtmildhet, hysteri, defaitism och trams i största allmänhet har sällan skådats.
Citera
2011-07-27, 05:14
Medlem
Vintergrisens avatar
Nu är jag förvisso inte politiskt aktiv så att "kapitulera" för min del vore väl att gå till jobbet som vanligt idag, men rösta blankt 2014.

Hur som helst så tror jag att Lantbruk har åkt på en liten svacka, vilket jag kan förstå. Ingen vill väl bli hatad för vad någon annan gjort, men det har bara gått några dagar efter morden och folk kommer att sansa sig. En del kommer förstås alltid att dra fram "kortet Anders" när det ska diskuteras politik men så är det alltid. Det kan dock vara en god idé att inte endast ta del av Svensk media för tillfället för just här i Sverige tycks detta "blame game" vara som störst, medan man t.ex. i Norge som trots allt är det land som drabbats är långt mer sansade.

Vad jag dock tror kommer att ske är någon slag förändring, hur denna förändring kommer att se ut och om den kommer att vara till det bättre eller det sämre återstår att se, men jag antar att alla insett att nu måste antingen debatten öppnas upp mer och bli sakligare eller så måste locket på helt och hållet.

Johan Lundberg skriver om just detta vägval på Axess:
http://www.axess.se/blog/post/2011/7/26/Sanning-och-konsekvens.aspx

Kanske något att läsa om man tröttnat på det övriga mediaflödet.
Citera
2011-07-27, 05:27
Medlem
obans avatar
Lantbruk, du är sannerligen ev av de gnälligaste jävla kärringar jag någonsin har skådat. Jag mår illa av att läsa om din självömkan i tråd efter tråd. Gör något åt din mentala hälsa istället för att sitta här och gör bort dig.
Citera
2011-07-27, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Hur många sådana här liptrådar och inlägg har inte Lantbruk skrivit nu? I din andra tråd så skrev du något liknande, att "kampen" är över och så vidare, för att lite senare återkomma skamsen med att du lät dina känslor ta över, och likt förbannat skapar du ÄNNU en tråd där du skriver likartad dynga. Du ska nog unna dig ett par timmars sömn innan det slår slint i skallen på dig totalt.

Lantbruk borde nog som sagt söka hjälp för sina nerver och vila upp sig istället för att vara hysterisk och lipa på Flashback.

Citat:
Det var ett betydligt större nederlag för den vita Västvärlden år 1945 eller 1968, om man nu ska vara petig, än en, i ett större perspektiv, obetydlig händelse (i alla fall i form av dödsfall) som skedde nu i Norge.

Ja "spik i foten" ploppar spontant upp i mina tankar.

http://www.youtube.com/watch?v=Sx58z5V6FsY

Citat:
Att media gör sitt för att framställa ABB som "högerextrem nationalist" får man räkna med, och då är det vår förbannade skyldighet att se till att sprida sanningen om denne man, liksom man gjorde före (och förhoppningsvis efter) terrordådet, i form av att man upplyste folk om att icke-vit massinvandring är negativ, trots att media och politiker påstår något annat, eller att förklara för okunniga personer om t.ex. judars roll i kommunismen i form av personer som Karl Marx, Moses Hess, Leon Trotsky, Rosa Luxemburg, Wilhelm Reich, Herbert Marcuse och många andra. Eller bara olika historiska skeenden som etablissemanget undviker att föra på tal för allmänheten.

Ingenting har förändrats. Verkligheten är fortfarande lika verklig och sanningen är fortfarande lika sann. En Israel-dyrkande "tempelriddare" som dödar 80 pers i Norge gör nog varken till eller från i ett lite längre perspektiv.

Citat:
Att detta tagit så pass hårt på Lantbruk kan jag inte riktigt förstå heller, förutom då att ur en taktisk synvinkel var det negativt för pro-vita individer och rörelser med tanke på den desinformerande slaskpressens sätt att ljuga om och förvränga gärningsmannens egentliga politiska åsikter så här i efterhand.

Att kosmopolitisk media utnyttjar varje tillfälle att hetsa mot europeiska människor och deras vilja att överleva och leva i frihet i sina egna länder är inget oväntat. Innan och kanske ännu mer efter valet i höstas så släpptes det ju loss en störtflod av hat mot alla oliktänkande. Alla häxor som hade haft fräckheten att trotsa den rådande ordningen skulle brännas på bål. Det var en märklig och sjuk stämning när tusentals PK-fanatiker gick ut på gator och torg och skrek ut sitt hat och sin förtvivlan över att SD hade kommit in i riskdagen. En dylik masspsykos trodde jag aldrig att jag skulle få se i Sverige och det hela påminde faktiskt om scener från den kinesiska kulturrevolutionens mest bisarra och masspsykotiska skeden. Jag vill minnas att en del Flashbackanvändare även i samband med valets masshysteriska efterdyningar och det hatiska hetsklimat som media då piskade upp fick smärre psykbryt, proklamerade att allt var över och att domedagen var här...

Alla med notoriskt svaga nerver borde skaffa ett psyk- och liplås på datorn eller nåt, så att vi slipper alla dessa patetiska trådar och inlägg om att domedagen är här varannan vecka.
Senast redigerad av Varnagel 2011-07-27 kl. 05:40.
Citera
2011-07-27, 05:42
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Jag bönfaller er; kapitulera. STÖD den etablerade politiken och de etablerade politkerna. STÖD mångkulturen och invandringen. Jag känner skammen koka under min vita hud. Fyll på alla vita länder med invandrare, till max. Jag BÖNFALLER er. Ta ansvar. Folket slipper mig. Anständighet, kan vara ett ledord.
Men vad fan... hehe det verkar som att du har överdrivit detta med nationalism en del. Kanske har du varit någon slags nazist/rasist, då kan jag förstå att du vill sansa dig men det finns ingen anledning att låt pendeln slå över helt åt andra hållet. Lagom är bäst. Jag råkar älska Sverige och dess kultur, råkar tycka att det är det bästa landet i världen, det är så långt min "nationalism" sträcker sig. Det finns ingen anledning att sluta upp med det. Det är trist att det går åt fel håll för Sverige dock. För närvarande ser jag inget bättre alternativ än SD.

Vad gäller islam så är det ett problem som är större än Sverige, den rörelsen förtrycker folks frihet över hela världen. Det vore omoraliskt att inte stå upp mot sådant. Det händer i verkligheten och är inget påhitt. Jag låter inte min moraliska övertygelse skakas av denna dåren i Norge. Det blir ingen "kapitulation" för min del.
Senast redigerad av SummaSummarum 2011-07-27 kl. 05:53.
Citera
2011-07-27, 05:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Precis, maken till gråtmildhet, hysteri, defaitism och trams i största allmänhet har sällan skådats.
Precis,man kan undra hur nyhetsrapporteringen låtit om det i vanlig ordning varit en sandneger som utfört dessa handlingar.Minns stollen i julruschen i stockholm som man nästan ville göra till hjälte,"han kom säkert i sista stund på hur fel det var,och gick in på en sidogata för att spara människoliv när bomben gick av"jo tjena,det var väl för fan han själv som utlöste den.Om han inte velat hade han ju kunnat avstå.

Hur mycket osmakligt har vi sett från vänsterhåll efter detta illdåd i Norge?Fy fan säger jag,här försöker man göra politiska poänger på andra människors olycka,man går bokstavligt talat över lik för att vinna sympatier,väldigt krasst.Men som vanligt,påhejade av media.

Men vem sitter och ger upp nu?Det är ju amatörer,när motgången är som störst är även segern som närmast.Det kommer med största sannolikhet,när saker lugnat sig,en debatt om hur man i framtiden ska kunna undvika nya Breidvikar,och då är det naturligtvis läge att i samhällsdebatten påtala medias roll i det hela.Även dom måste ju ha en viss självsanering när det gäller att ohämmat proklamera enbart en enda ideologi som skulle vara den enda rätta.Hur många Breidvikar tål ett samhälle innan det gått för långt?

Det vi kan vara säkra på är att fler kommer,med nuvarande inställning från de som äger frågan om vad som är politiskt korrekt,att begå nya illdåd.Men oftast sker samhällsomvandlingar i 3 faser,först kommer en tes(ww2 med hitler)sen en antites(vilken vi haft nu sen krigslutet)och sen en syntes(vilket det känns som vi står inför nu).Hav förtröstan,det finns en morgondag även nu,om än natten ter sig väldigt mörk.
Citera
2011-07-27, 06:11
Medlem
Magnet83s avatar
Nu har tydligen till och med Jonathan Leman från Expo proklamerat att det inte var en sk. "vit makt-anhängare" som begått massakern.
http://www.nationell.nu/2011/07/25/jonathan-leman-nationella-har-givit-sitt-svar-de-ar-emot-detta/
Till Lantbruk vill jag tillägna den på honom mycket träffsäkra låttexten till Hellacopters - Carry Me Home:

Någon som håller med om att den känns rätt träffande?
Senast redigerad av Magnet83 2011-07-27 kl. 06:14.
Citera
2011-07-27, 06:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Nu har tydligen till och med Jonathan Leman från Expo proklamerat att det inte var en sk. "vit makt-anhängare" som begått massakern.
http://www.nationell.nu/2011/07/25/jonathan-leman-nationella-har-givit-sitt-svar-de-ar-emot-detta/
Till Lantbruk vill jag tillägna den på honom mycket träffsäkra låttexten till Hellacopters - Carry Me Home:

Någon som håller med om att den känns rätt träffande?
Jag tror inte du får fram Lantbruks budskap. Det som är grejen är att 99% av skandinaverna kommer alltid att tänka att ABB är nazist-högerns genomsnittsmedlem.

F.Ö. Mycket fin tråd av Lantbruk. Ansvarsfulla nationalister... Där ser man.
Citera
2011-07-27, 06:45
Medlem
KalleXs avatar
Om denna händelse har påverkat SD på något vis så är det att ABB bevisat att det SD har sagt i åratal är sant. Dagens splittrade multikulti samhälle skapar våld, från alla sidor. Vi har länge sett muslimerna, de sk. "anti-fascistiska" och alla möjliga vänstertomtar våldta, misshandla och terrorisera meningsmotståndare och oskyldiga, vi har även sett flertalet misslyckade försök till massiva terrorattacker.

Men nu har även den andra sidan fått sin(a) sanna extremist(er), nu är det politikerna och etablissemanget som får smaka på hur det är att vara måltavla för extremismen.

Som vanligt så bekräftar verkligheten det SD säger.

"Jag vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer."
-Fredrik Reinfeldt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in