Med tanke på vad som hänt i Norge vill politiker förbjuda och reglera kemikalier. Det har jag skrivit om i en annan tråd. För att bevisa för politikerna, om de nu skulle se detta, att det är meningslöst och även för hederliga personer som ändå vill ha lite kul om ett förbud inträder, tänkte jag starta en tråd där vi postar metoder för att tillverka pyroämnen och andra nyttiga kemikalier från saker som är omöjliga eller mycket svåra att förbjuda, begränsa eller att registrera köpare utav.
Som t.ex. att göra natriumklorat genom att blanda koksalt och vatten, värma det till över 50 grader C och under flera timmar låta t.ex. en blybatteriladdare vara kopplad till grafitelektroder som sänks ned i vätskan. Strömmen bör vara lagom så att vätskan behåller en temperatur över 50 grader men inte kokar.
Vätskan kommer att innehålla partiklar av grafit, som måste filtreras bort, men som kan undvikas genom val av annat elektrodmaterial. Grafitelektroder hittar man i vanliga brunstensbatterier, om man ignorerar varningsinstruktionen "öppna inte batteriet". Koksalt, vatten och batteriladdare vet ni nog var ni hittar
OBS: om temperaturen är för låg bildas i stället natriumhypoklorit, vilket är den aktiva ingrediensen i Klorin. OBS2: Blandningar med klorat är känsliga. Se andra trådar för mer information.
OBS! Jag uppmanar INGEN att spränga, elda, förgifta, eller på annat sätt skada folk, fä eller annans egendom! Det resulterar ofelbart i fler förbud, mer övervakning och hårdare kontroll!
Som t.ex. att göra natriumklorat genom att blanda koksalt och vatten, värma det till över 50 grader C och under flera timmar låta t.ex. en blybatteriladdare vara kopplad till grafitelektroder som sänks ned i vätskan. Strömmen bör vara lagom så att vätskan behåller en temperatur över 50 grader men inte kokar.
Vätskan kommer att innehålla partiklar av grafit, som måste filtreras bort, men som kan undvikas genom val av annat elektrodmaterial. Grafitelektroder hittar man i vanliga brunstensbatterier, om man ignorerar varningsinstruktionen "öppna inte batteriet". Koksalt, vatten och batteriladdare vet ni nog var ni hittar
OBS: om temperaturen är för låg bildas i stället natriumhypoklorit, vilket är den aktiva ingrediensen i Klorin. OBS2: Blandningar med klorat är känsliga. Se andra trådar för mer information.OBS! Jag uppmanar INGEN att spränga, elda, förgifta, eller på annat sätt skada folk, fä eller annans egendom! Det resulterar ofelbart i fler förbud, mer övervakning och hårdare kontroll!
är inte helt hundra på det..