2011-07-26, 15:57
Medlem
Sorokas avatar
Jag tror jag håller på att bli tokig. Varje gång när jag skall stänga av min dator (Win 7, 64 bitars) så installeras samma två uppdateringar från Windows Update om och om igen. Detta har försiggått i kanske ett halvår eller så och är oerhört tröttsamt med tanke på den tid det tar att stänga av datorn. Vad göra?
Citera
2011-07-26, 16:27
Medlem
vonOlofs avatar
Ta fram uppdateringsposterna genom att klicka på Windows Update, högerklicka därefter på dem och välj "Dölj uppdatering", varefter de blir gråtonade och inte kommer att dyka upp fler gånger.
Citera
2011-07-26, 23:43
Medlem
Sorokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Ta fram uppdateringsposterna genom att klicka på Windows Update, högerklicka därefter på dem och välj "Dölj uppdatering", varefter de blir gråtonade och inte kommer att dyka upp fler gånger.

Tack, det verkar som att det funkade. Men hur skall man egentligen göra för att installera dessa uppdateringar? Observera att jag har ett äkta Windows 7 OEM, d.v.s. ingen piratskit.
Citera
2011-07-26, 23:53
Medlem
Sorokas avatar
Nej vad faan, nu dök utropstecknet upp på avstängningsknappen ändå, fastän jag hade avmarkerat dessa uppdateringar! Vad är det egentligen som pågår? Marsianer som tagit över datorn?
Citera
2011-07-26, 23:57
Medlem
vonOlofs avatar
Vad avser uppdateringarna? Bör framgå om du markerar en i taget och kollar upp KB-numret.
Citera
2011-07-27, 10:52
Medlem
Sorokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Vad avser uppdateringarna? Bör framgå om du markerar en i taget och kollar upp KB-numret.

Någonting med .NET framework verkar det som. Men vad spelar det egentligen för roll?
Citera
2011-07-27, 13:10
Medlem
vonOlofs avatar
Spelar väl en väldig roll, om du vill komma till botten med varför det blir som det blir, plus att du kan Googla efter problem med just dessa uppdateringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in