Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-26, 20:40
  #13
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omarsel
Större risk för en copycat om evenemanget är med en grupp som många ogillar, naturligtvis.

Platsen för ABB:s massmord var ju inte slumpmässigt vald precis.

Om dom här e v deltar i lägret så är det ju ett möjligt potentiellt hot mot säkerheten?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_Muslimska_Scouter
Citera
2011-07-27, 12:40
  #14
Medlem
Om ABB nu på riktigt har kamrater som planerar liknande attacker skulle jag snarare tippa på Ung Vänster som håller sitt sommarläger med start nu på måndag. Däremot har dom haft och kommer hålla kontakt med Säpo och den lokala polisen i Åmål(enligt egen utsago åtminstonde).
Citera
2011-07-27, 13:41
  #15
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChickenMacNugget
Om ABB nu på riktigt har kamrater som planerar liknande attacker skulle jag snarare tippa på Ung Vänster som håller sitt sommarläger med start nu på måndag. Däremot har dom haft och kommer hålla kontakt med Säpo och den lokala polisen i Åmål(enligt egen utsago åtminstonde).

Vi har även pridefestivalen som startar till veckan i Sthlm som ett potentiellt mål. Läste på SVT text att dom hade begärt extra bevakning/ skydd av polisen som håller på och utreda om dom ska få det eller inte.
Citera
2011-07-27, 15:40
  #16
Medlem
hajskinns avatar
Jag tror risken för copycats är minimal. Det finns inte särskilt många som är tillräckligt skruvade för att begå oprovocerade massmord på barn. Och nu har precis den förmodligen enda i norden gripits.
Citera
2011-07-27, 20:04
  #17
Medlem
Nu ska kungen vara med och han har väl 3-4 livvakter med sig. Det är alltså ingen risk att det kan komma in en utklädd galning på lägret och börja skjuta lite på måfå. Livvakterna kommer att försöka få majestätet att hålla sig lugn medan de faktiskt skjuter tillbaka. Jag tror också det finns poliser i närheten av lägret som kommer att rycka ut.

Hade Stoltenberg varit på den norska ön hade han nog haft ett par livvakter med sig
Citera
2011-07-27, 22:23
  #18
Medlem
Tyko.Jonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Nu ska kungen vara med och han har väl 3-4 livvakter med sig. Det är alltså ingen risk att det kan komma in en utklädd galning på lägret och börja skjuta lite på måfå. Livvakterna kommer att försöka få majestätet att hålla sig lugn medan de faktiskt skjuter tillbaka. Jag tror också det finns poliser i närheten av lägret som kommer att rycka ut.

Hade Stoltenberg varit på den norska ön hade han nog haft ett par livvakter med sig
Nu skrider din fantasi iväg. Det var talan om ett möjligt copycat-dåd, inget lönnmord på kungen. Att inte skjuta slumpmässiga mål vore ju inte någon kopia precis.
Citera
2011-07-27, 22:35
  #19
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ligist.
Kan ge mig fan på att de flesta scouter bär kniv på det där lägret. Skulle någon börja skjuta på dem hade nog hälften av dem försökt spela hjälte.
Som gammal scout kan jag intyga detta. Arma den dåre och potentiella barnamördare som försöker sig på något där.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback