Sara.nilson-så otroligt ledsen för din skull!!
Finns inget värre än när Barn utsätts för övergrepp!
Att du tittar på sådant som du mår dåligt av kan vara för att du försöker bearbeta traumat på ngt skruvat sätt?Jag kan ej sådant här,men en tanke!Det är ju vanligt att man känner sig skyldig som offer,kanske för att kompensera maktlösheten det innebär?
Du får aldrig aldrig ge upp!!Du har inte provat allt!Prova med en annan psykolog också!
Och du ska aldrig låta ngn få förstöra ditt liv,tillåt inte det!
Man kan omprogrammera sin hjärna,(kbt,bla)vad man ska tänka och känna.För det är ingen annan än du som betämmer över din kropp och sinne.
Du kan få hjälp med,och på egen hand,låta detta trauma inte få ha ngt inflytande på dig längre!!
-Lovar!
Om det inte känns bra med den psykologen du har nu,ska du be om att få en annan!Det är jätte viktigt att kemin stämmer som i andra förhållanden!
Hur mk hjälp får du av anhöriga,vänner?Har du berättat hur dåligt du faktisk mår,så det förstår det?Det borde du isf göra.
Sedan kanske man kan pröva hypnos också,för att få bort detta ur minnet?Fast då är det självfallet jätte viktigt att det är en utbildad hypnotisör som du kan lita på!
Jag tror på Dig och och att du kommer ta dig igenom det här och lämna det hemska bakom dig!
Tillåt det inte ha sådan inverkan på dig,längre!Vet att det kanske kan vara lättare sagt en gjort,till en början!-Men det går!
Ta emot rätt hjälp!Ge dig inte!Tillåt dig själv att bli arg på den här idioten,som åsamkat dig sådan smärta!Du får ha hur mk hemska tankar och känslor du vill,kring honom-det hjälper förmodligen till för att du ska läka och lämna det bakom dig!
Och tillåt inte att han får förstöra ditt liv längre!
"Lägg det sedan i en säck,knyt igen och släng bort den för gott",när du känner för det.
Ha som mål att börja leva i nuet och planera för framtiden.
Ingen förtjänar att ta ifrån dig din rätt till lycka och ett bra liv-Ingen!
Du är värd bara det bästa-glöm inte det!!
En Tröstande Kram från mig(om du vill,såklart)