2011-07-26, 00:45
Medlem
Köpte idag ett nytt grafikkort, bytte upp mig från mitt Gigabyte Radeon HD 5770 till ett Asus GTX 560 OC DirectCUII och får nu en temp på 45-48 i Idle, är inte det lite väl högt?
Min förra HD 5770 då hade bara 35-37 som Idle temp om jag minns rätt..
Och eftersom att det är DirectCUII så ska det väl vara bättre kylning om jag fattat allt rätt?

Det är ju inte farliga temperaturer men vore ju kul om den kunde hålla lågt på Idle med.

Andra speccs i datorn är:

Phenom x2 955 3,2 Ghz (oklockad)
Antec Kühler 620 (vattenkylning)
Corsair 1333 Mhz minnen
4 stycken chassi fläktar varav två märkes fläkt.
Fläktar: Botten = Pull , Top = Push, Front = Pull, Bak = Pull (radiatorn till vattenkylningen)

Samt det nya grafikkortet då.

Nån som kan ge mig svar på om dom flesta bruka ha sina GTX 560 på den här tempen Idle?
Eller nå tips på hur jag ska få ner tempen?
Kanske nån korrigering i hur fläktarna ska skjuta och suga luft?

Tacksam för svar! / Evil1
Citera
2011-07-26, 11:04
Medlem
Boggas avatar
Enligt 3DGuru så diffar tempen mycket mot de siffror de fick fram i sina tester. Visst kan det variera från dator till dator, men det var en väldigt hög diff.

http://www.guru3d.com/article/geforc...60-ti-review/8

Frågan är vad fläktarna är inställda på? Sen kan det vara kul att veta vad du får för temp i full load? Tanka hem furmark eller MSI Afterburner och testa...
Citera
2011-07-26, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
Enligt 3DGuru så diffar tempen mycket mot de siffror de fick fram i sina tester. Visst kan det variera från dator till dator, men det var en väldigt hög diff.

http://www.guru3d.com/article/geforc...60-ti-review/8

Frågan är vad fläktarna är inställda på? Sen kan det vara kul att veta vad du får för temp i full load? Tanka hem furmark eller MSI Afterburner och testa...
Kört nu iaf, på 92% load så ligger jag på temp 58C och står stadigt där, och då går fläktarna högt.
Sen så angående fläkt hastigheter så har ställt in det i Asus SmartDoctor, och där har jag satt att:
40C slow
50C medium
55C fast
60C fastest

Så, så går mina fläktar, samt ifall jag stoppar på Auto controll på fläktarna så vill den köra mycket högre temps innan den höjer, så skulle jag köra Auto controll så hade jag nog legat 60+ C på testet.

Är detta normalt, eller ska jag höra av mig till dom jag köpte av och kolla ifall det är fel på mitt kort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in