2011-07-26, 00:15
Medlem
Opids avatar
Har drabbats av en olycka. Laptopen startade (automatiskt) om för en liten stund sen.

Jag följde inte så noga vad som hände men jag såg i ögonvrån hur den startade om och började installera windows-uppdateringarna.

nästa gång jag kollar visar datorn enbart en svart skärm med blinkande markör (en grå dash) högst upp till vänster.

Jag lät datorn stå så ett tag för att se om nåt hände. Efter en kvart prövade jag starta om datorn eftersom den inte visade några tecken på synlig eller hörbar aktivitet (samt att den ej reagerade när man tryckte på olika tangenter).

Jag stängde av genom att hålla in power-knappen 5 sek och startade sedan om. Det som då sker är att Acers bootscreen(?) visas nån sekund och sedan stannar uppstarten av och visar den svarta skärmen med blinkande markören... i evighet.

Jag har prövat starta om ett flertal gånger och att hålla in eller hamra på diverse F-nummer-tangenter (F2, F8, osv.) när Acer-rutan visas utan att det blivit någon respons på detta. Alltid stannar den på svårt skärm med ensam markör.

Här kan ni se video på hur "uppstarten" ser ut

Datorn är en Acer Aspire One Happy med Intel Atom N550 processor och Win7 starter edition.

Är det nån som har något tips på hur jag skulle kunna få den att reagera?
Helst skulle jag ju vilja få den att starta, men just nu skulle jag bli glad bara jag lyckades ta mig in i BIOS eller safe mode.

Alla tips ät uppskattade (även om de är "ge upp och lämna till verkstad")

Tack på förhand
Senast redigerad av Opid 2011-07-26 kl. 00:32.
Citera
2011-07-26, 01:04
Medlem
Vad händer om du låter den stå på i 30-45 minuter?
Låter det som den jobbar och försöker läsa in saker, eller stannar den i uppstarten?
Citera
2011-07-26, 01:13
Medlem
Opids avatar
Det var SBS.

Har (utan att tänka på det) haft mobilen kopplad via USB till datorn hela tiden (som extern disk). Detta ledde tydligen till att installationen av en av uppdateringarna inte kunde inledas. Så fort jag kopplade ur mobilen och startade datorn så slutförde den uppdateringen och startade upp som vanligt.

Problemet löst.
Citera
2011-07-26, 01:18
Medlem
Så bra!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in