2011-07-25, 16:07
Medlem
ShinyHighlanders avatar
Hej! Jag skall flyga med KLM från Göteborg till Osaka och mellanlanda på Schiphol i Amsterdam. Jag har 70 minuter på mig att hitta mitt flyg till Osaka och jag undrar ifall ni tror att det kan bli knappt med tid. Schiphol skall ju tydligen vara en väldigt stor, men välorganiserad flygplats. Så om någon har erfarenhet av att mellanlanda på Schiphol får ni gärna berätta hur det gick för er och om ni tror att jag klarar mig på 70 minuter.

Tack på förhand.
Citera
2011-07-25, 16:24
Medlem
Grantzs avatar
Borde inte vara några problem, har mellanlandat där ett flertal gånger och inte haft några som helst problem att hinna. Ha en trevlig resa!
Citera
2011-07-25, 17:00
Medlem
Jag har också mellanlandat där. Dock hade jag längre tid på mig att byta flyg. Men så länge man checkar in eventuellt bagage i Göteborg så att det är incheckat hela vägen, så lär det inte vara några problem.

Schiphol är en stor flygplats, men välorganiserad och det är lätt att hitta.
Citera
2011-07-25, 17:02
Medlem
sqs avatar
Måste du hämta ut nya biljetter? I så fall kan det bli svårt att hinna. Det var vi tvungna att göra. Annars ska du hinna, men gå inte i någon jävla tax free, utan leta upp gaten. På Sciphol har man inte olika terminaler, utan allt ligger i samma byggnad, men räkna att det tar tid att förflytta dig. Lycka till!
Citera
2011-07-25, 19:52
Medlem
Som nämnt är alla terminaler sammankopplade men det kan finnas passkontroller mellan vissa av terminalerna så om du har bråttom bör du hugga tag i någon av den väst-beklädda personalen som hänger runt dessa kontroller och be om lite fastlane om du har kort tid på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in