2011-07-25, 12:05
Medlem
Utividavardens avatar
Har monterat in ett nytt grafikkort i datorn. Men bildskärmen hittar ingen signal.. hittar inte ens kortet i enhetshanteraren.. jag vet att den sitter på rätt plats men det vill sig inte.. det lustiga är att den funkar vissa dagar och andra inte.. då får jag köra via datorns inbyggda GK.. nån som har nån aning om vad felet kan vara?
Citera
2011-07-25, 12:46
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara

//Mod
Citera
2011-07-25, 23:40
Medlem
Vilket grafikkort har du? Har du installerat dom senaste drivrutinerna? Har du kanske en tv eller något som skärm? Så att du inte har rätt "Source"? Installerat senaste drivrutinerna för ditt chipset?
Citera
2011-07-26, 11:21
Medlem
Utividavardens avatar
jag har ett EN9500GT (inte så nytt) men när jag kollar upp det i enhetshanteraren så får jag inte upp det.. ser bara ett Nvidia 6500 där...och det måste väl vara det interna GK elr? Vet inte hur jag ska uppdatera nått jag inte ser i datorn.. har du tips?
Citera
2011-07-27, 14:12
Medlem
a-hws avatar
Fungerar kortet i bios? Börja med att koppla skärmen mot kortet och kör en ren windows installation, sen hämtar du de senaste drivarna från: http://www.nvidia.com/object/product...9500gt_us.html

Kör sedan på som vanligt och se ifall samma fel uppstår. Vad har du för övrig hårdvara och nätagg? Det kan vara så att nätagget är för klent, kolla även så att inte kortet behöver en extra strömsladd och att denna är kopplad.
Senast redigerad av a-hw 2011-07-27 kl. 14:14.
Citera
2011-07-27, 15:25
Medlem
Utividavardens avatar
Ska förklara lite bättre.. köpte GK för ett år sedan.. då jag inte vet så mycket om datorer så trodde jag givetvis att det räckte med att plugga in kortet och sen var det klart.. men fick nyligen påpekat för mig att skärmen givetvis skulle vara inkopplad i själva kortet.. då flyttade jag över skärmsladden till mitt kort..och det funkade, men bara den dagen...sen dess får jag ingen signal och kan inte se nått på skärmen.. sladden kan det inte vara fel på för den funkar ju när jag har den i den andra uttaget.. nätagg köpte jag nyligen för att kortet kräver minst 400w jag har en på 500w nu.. kan spela mitt spel (WoW) på lägsta inställningar (men det är segt ändå) och därför vill jag använda mitt nya GK. Kollar man i enhethanteraren så står det att ett Nvivdia kort är kopplat men den heter 6500 inte 9500..men är det samma kort fast dom tycker om att jävlas med folk?
Citera
2011-07-28, 18:03
Medlem
Om du har dem senaste drivrutinerna (http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk) kan hämtas där. Bara ändra allt så det stämmer in på ditt kort / operativ system. Så ska du kunna högerklicka på skrivbordet och kunna öppna "Nvidia Control Panel". Nere i vänstra hörnet finns "System Information" klicka på den. Står det att du har ett 9500 där?
Citera
2011-07-31, 18:35
Medlem
Utividavardens avatar
Det står 6100 där och i länken du gav mig så står det att jag har rätt uppdateringar så där kan jag inte hämta nått.. det lustiga är att igår funkade det att spela via det nya GK.. men idag så hittar den ingen signal igen... det är precis som att är varannan dag den funkar.. suck!
Citera
2011-08-01, 19:31
Medlem
Utividavardens avatar
Jag har en Acer Aspire och den kan inte hitta mitt externa GK .. har laddat hem drivrutinerna till mitt nya kort ett Nvidia 9500 GT men min dator kan fortfarande inte hitta mitt kort..jag kan ju inte ens få en signal till min skärm från den... vad ska jag göra..nån som vet nått? Moderkortet funkar..har köpt ett nytt nätagg som klara kortet.. kortet funkar för att fläkten är på det är bara det att ingen signal kommer fram...
Citera
2011-08-01, 19:49
Medlem
bl-gr-ns avatar
Skaffade mig ett bättre grafikkort till mitt gamla moderkort(ASUS från 2007) som ersättning för det integrerade grafikkortet (som också stödde HDMI men inte full HD).
Win7 fann att det fanns något på PCIe platsen men kunde inte använda det nya grafikkortet

Det visade sig att det var BIOS som spökade.
Jag ville ju ha HDMI till Bildskärmen, så det sista jag ville göra i BIOS var att stänga av HDMI.
Fast den ganska kryptiska engelskan (ASUS engelska?) "BIOS"->"Onboard Settings"->"Acivate HDMI Yes/No"
Med Activate HDMI = Yes = Det inbyggda grafikkortet användes
Med Activate HDMI = No = Det nya grafikkortet på PCIe platsen används.

Nu funkar Nya Grafikkortets HDMI "1920x1080p" och det integrerade på Moderkortet med VGA
Citera
2011-08-06, 20:35
Medlem
inaktivera det gamla i systemegenskaper-maskinvara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här