• 1
  • 2
2011-07-24, 22:56
Medlem
Varför tycks större delen av svenska folket finna Per Morberg briljant? Kan medhålla att han är underhållande, i den benämningen att han är totalt iq befriad och är till vardags otrevlig, smått grotesk, pretentiös och svettig. Det är uppenbart att han gillar att briljera med sina färdigheter i köket, han kan stycka kött, hacka lök i ilfart, reda såser som ett proffs. Problemet är bara att han är så jävla slarvig, det hamnar mat överallt, han tappar knivar, spiller på spisen och glömmer ingredienser. Hans tappra försök till att framställa sig själv som en överklassgubbe är ett skämt och det går inte mer än att hata honom. Så skulle någon kunna förklara för mig vad man kan se i Per Morberg som kan tyckas vara bra? Skriv gärna om ni hatar honom med. Får erotiska drömmar av tanken.
Citera
2011-07-24, 23:02
Medlem
Jag tycker också han är fullständigt ointressant. Han känns tillgjord och oäkta. Tycker han är löjlig som fan, jag. Och skulle inte vilja städa upp i ett kök efter honom.
Citera
2011-07-24, 23:04
Medlem
StockholmSouths avatar
Äeh, vill du ha den där fjantkocken Melker i rutan varje dag eller?
Citera
2011-07-24, 23:12
Medlem
King.of.Flash.Backs avatar
Tja,
Jag vill inleda med att säga "OP is a Fagot"

Är det svensk avundsjuka jag läser. Du kanske inte vet att han har ett skådespelar förflutet att det är de som han spelar på att han ska vara hård inte som alla andra mat program där de daltar runt med någon jävla råbiff. Han framställer inte sig själv som en överklass gubbe vet inte riktig hur du kopplar där han är grisig och svettas hans språk är vulgärt.

Give him a break!
Citera
2011-07-24, 23:12
Medlem
Alex900s avatar
Har aldrig uppskattat honom. Hans sliskiga hår som han drar handen igenom för att sedan röra om i maten med händerna.

Tur bara att han inte jobbar på en restaurang alternativt är krögare, så länge han hålls på TV kan han väl inte skada någon. Fast såklart, han är framgångsrik och tjänar på sitt sätt att vara. Om han hade varit en manlig Leila så tror jag inte alls att han hade blivit lika framgångsrik.
Citera
2011-07-24, 23:21
Medlem
stilltons avatar
tycker det är bra att någon visar att man faktiskt kan laga bra, enkel mat med rätt råvaror, utan att använda decilitermått och slaviskt följa recept.
finns inget värre än att se kockar som tar 20 ingredienser från bunkar med färdigstyckade/delade/hackade råvaror och försöker framställa det som att det är normalt att laga mot på det viset. (utanför ett storkök)

visst, moberg är självgod och har humor som hämtad ur en 40-talsfars. men han kan sina råvaror, och lagar mat på det vis som vi vanliga dödliga människor gör.
Citera
2011-07-24, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King.of.Flash.Back
Tja,
Jag vill inleda med att säga "OP is a Fagot"

Är det svensk avundsjuka jag läser. Du kanske inte vet att han har ett skådespelar förflutet att det är de som han spelar på att han ska vara hård inte som alla andra mat program där de daltar runt med någon jävla råbiff. Han framställer inte sig själv som en överklass gubbe vet inte riktig hur du kopplar där han är grisig och svettas hans språk är vulgärt.

Give him a break!

Till och börja med vill jag säga att jag inte kan vara någon "fagot" (faggot) eftersom att jag är en kvinna.

Förmodligen har du aldrig träffat en man från en högre klass än dig själv. Av egen erfarenhet så vet jag att diverse herggårdskrakar beter sig Precis som Per Morberg, som han förövrigt har döpt om sig själv till för att försvenska sig själv lite extra då han funnit inspiration av Vilhelm Moberg som är urtypen av en svensk författare då han har skrivit böcker så som Utvandrarna, Invandrarna och Nybyggarna. Det här är ett bevis på att han försöker "fina" tills sin image. Jakt och fiske är en hobby för överklassen (min pappa) och Per väljer gladeligen att efterlikna denna trend. Vad får dig att tro att överklassen inte svär och svettas och är grisar? Newsflash; they do. Okej, så du känner Per Morberg och kan intyga att han spelar? Om han då gör det är det hans egna val att få mig att hata honom lite extra. För din information så startade mitt genuina hat redan back in the days då han medverkade i Rederiet där han förövrigt visar prov på fruktansvärt dåligt skådespel. Jag är inte övertygad om att han spelar någon form av roll i tv-rutan. Eller du har väl sett Zingo?
Citera
2011-07-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmSouth
Äeh, vill du ha den där fjantkocken Melker i rutan varje dag eller?

Personligen föredrar jag Edward Blom, han är en lirare
Citera
2011-07-25, 00:10
Medlem
poiKa99s avatar
Per Morberg är ju bara bäst helt enkelt, vem fan bryr sig om han är överklass? Han är rolig att titta på och kan ju laga mat. Det är ju lite småkul att se när han grisar runt och sullar :P Halva nöjet liksom!
Citera
2011-07-26, 13:11
Medlem
Han är sexig och genuin.

Dock kan även jag fasas av hans brist på hygien, men det tillhör showen.

(Yes, jag är kvinna)
Citera
2011-07-27, 01:04
Medlem
glaspsykes avatar
Det är det som är fascinerande med honom, att han är slarvig och uppträder lagom nonchalant i TV.
Citera
2011-07-27, 09:48
Medlem
pyttefnaxs avatar
Jag tror det är vi i muppgenerationen som gillar honom av den enkla anledningen att han är det närmaste någon kan komma Den Svenske Kocken. Se de uppenbara likheterna:

http://www.youtube.com/watch?v=VuZusw88rc4

http://www.youtube.com/watch?v=sY_Yf4zz-yo

http://www.youtube.com/watch?v=AoPyQYUE4iA

http://www.youtube.com/watch?v=CAsYwW7pt7o
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem