Flashback bygger pepparkakshus!
2011-07-24, 22:41
Medlem
Hej!

Är dags att köpa ny mobil!

Då jag skriver mycket med mobilen undrar jag vilken telefon som lämpar sig bäst för att skriva snabbt med?

Det finns modeller med qwerty tangent bord, hur bra är dem i jämförelse med att skriva på touch?
Vilken modell av typ qwerty rekommenderar du?

Vilka märken har en skärm med bra känslighet, upplösning, bild etc?

Hur bra är ordlistorna i jämförelseför av ex. apple, andoid, blackberry?

Finns det några bra apps som effektiviserar skrivandet?
Citera
2011-07-24, 22:46
Medlem
unboltingsmooths avatar
Samsung Galaxy s2 perfekt för att skriva har mycket bra extra appar. Den har allt man vill ha och lite till.
Rekomenderar strakt!
Citera
2011-07-24, 22:49
Medlem
Alex900s avatar
Telefoner med Swype sägs ju vara snabbast. Men jag tycker du borde döma telefonerna efter mer än dess snabbhet i skrivandet, nästan alla moderna telefoner går att skriva snabbt på. Själv fungerar det perfekt för mig att skriva snabbt med mina två tummar samtidigt på min iPhone.
Citera
2011-07-24, 22:50
Medlem
galen_indies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kot
Det finns modeller med qwerty tangent bord, hur bra är dem i jämförelse med att skriva på touch?
Vilken modell av typ qwerty rekommenderar du?

Hur bra är ordlistorna i jämförelseför av ex. apple, andoid, blackberry?

Finns det några bra apps som effektiviserar skrivandet?

Qwerty/Touch: Det är individuellt. Jag kör touch nu men tycker det gick bra jävla mycket fortare att skriva på min gamla K800i. Vana antar jag, börjar smattra på rätt bra på touchen ändå.

Är bara insatt på Android så någon iOs-are får fylla i, men du kan iallafall byta tngb-layout och "app" för inmatning. Jag använder SwiftKey som har en jävligt finurlig autokorrigeringsfunktion som "kartlägger" ditt skrivsätt och förutspår vad du ska skriva.
Låter i grund och botten som vilken autokorr-funktion som helst, men denna gör verkligen jobbet rätt.

Ut och kläm på mobilen för att känna vad som är rätt, det är mitt tips!

- galen_indie
Citera
2011-07-24, 22:51
Medlem
fialsnubbens avatar
visste du säkert redan, men håll dig borta från budgetlurarna! mindre skärmar -> mindre tangenter. Har själv en htc wildfire, den kan lagga hästballe (ursäkta språket) när jag ska skriva sms.
med det sagt så är väl det bästa egentligen väl egentligen bara att gå till nån butik där man kan prova mobilerna (tele2-butikerna exempel) och se hur fort du kan skriva utan att nån bokstav missas o hur bekväm du känner dig med knapparna (på displayen....)
Citera
2011-07-24, 23:07
Medlem
felleboy90s avatar
från egen erfarenhet så kan jag säga att det går segare att skriva på en touch. Fast det är ju bara vad jag tycker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in