• 1
  • 2
2011-07-24, 16:56
Medlem
Gregass avatar
Som den inte helt missvisande rubriken säger, jag satte mig just ned med en tutti frutti påse dagen till ära då jag är i Sverige för en gångs skull, och inte helt till min förvåning så märker jag att det givetvis är ett tydligt överskott på päronet och det rosa hallonet istället för citronen och den orangea clementinen eller vad fan det ska föreställa.

Jag tycker mig alltid att det varit så här, ända sedan jag var en liten batting och köpte mina TF påsar för min hårt besparade veckopeng. Är det så att det goda folket på Fazer faktiskt har en diabolisk bakomliggande mening med detta och vill öka konsumentens begär för att få tag i den åtråvärda citronen, därav att man köper flera påsar?
Eller är det kort och gott som så att Fazers ledning av någon helt outgrundlig anledning verkar tro att päronet är det mest populära? Rätta mig om jag har fel, men de flesta brukar hålla med om att det är citronen man vill åt!
Citera
2011-07-24, 16:59
Medlem
Jag har alltid tyckt de orangea gottorna är de överlägset godaste, för några år sedan införde de ju de där röda knottriga sakerna som smakar faaan och som fullständigt dominerar i påsarna. då la jag ner mitt stöd.
Citera
2011-07-24, 17:00
Medlem
ccoonnyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregas
Som den inte helt missvisande rubriken säger, jag satte mig just ned med en tutti frutti påse dagen till ära då jag är i Sverige för en gångs skull, och inte helt till min förvåning så märker jag att det givetvis är ett tydligt överskott på päronet och det rosa hallonet istället för citronen och den orangea clementinen eller vad fan det ska föreställa.

Jag tycker mig alltid att det varit så här, ända sedan jag var en liten batting och köpte mina TF påsar för min hårt besparade veckopeng. Är det så att det goda folket på Fazer faktiskt har en diabolisk bakomliggande mening med detta och vill öka konsumentens begär för att få tag i den åtråvärda citronen, därav att man köper flera påsar?
Eller är det kort och gott som så att Fazers ledning av någon helt outgrundlig anledning verkar tro att päronet är det mest populära? Rätta mig om jag har fel, men de flesta brukar hålla med om att det är citronen man vill åt!

Det är exakt samma läge för mig fast med gott och blandat påsarna. Älskar den där lakritsen som ser ut som framsidan på en machinegun typ.

Angående ditt problem så finns det ju annat gult citrongodis. Dessa smakar ju exakt samma sak.
Senast redigerad av ccoonnyy 2011-07-24 kl. 17:02.
Citera
2011-07-24, 17:05
Medlem
fejkadmedlems avatar
Mina favoriter är faktiskt päronet och citronen!
De andra får gärna slopas helt för min del.
Nu blev jag väldigt sugen på Tutti Frutti... Får ordna en påse i morgon!
Citera
2011-07-24, 17:09
Medlem
Lindkviists avatar
Den gröna är ju godast Dock tycker jag att jag brukar få många av de gula!
Citera
2011-07-24, 22:14
Medlem
Dreijers avatar
Det var 32g gula i denna påse på 160g. Detta betyder att endast 1/5 av påsen var gula, och det finns bara fyra smaker. Du har rätt.
Citera
2011-07-24, 22:38
Medlem
wonderlands avatar
Också märkt av detta. Gillar de oranga mest men de brukar det finnas många av.
Tråkigt läge men har liknande dilemma med Gott och Blandat o Salta-versionen. Ens favoriter är det nästan alltid minst av. Men vad gäller citron så tänker de väl att det finns annat citrongodis, de andra tre är ju lite mer speciella.
Citera
2011-07-24, 23:59
Medlem
MauroSpockos avatar
De gula kanske är dyrast?
Citera
2011-07-25, 01:18
Medlem
Gregass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindkviist

Jag hör av mig till dig nästa gång jag köper en påse så kan vi byta!
Citera
2011-07-25, 02:59
Medlem
Har själv noterat samma sak men det finns en lösning: lösgodis! Har inte sett tuttifrutti på lösvikt på speciellt många ställen men där det finns är det bara att norpa åt sig alla gula!
Citera
2011-07-25, 23:54
Medlem
cosmic_dancers avatar
tutti frutti kan man numera köpam på lösvikt (Karamellprinsen) passa på att köpa en stor påse med enbart gula
Citera
2011-07-26, 00:00
Medlem
FrankRosenthals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindkviist

Ja, de gröna och de röda är ju helt klart godast! Och jag håller med om att de gula verkar dominera påsarna men de kan också bero på att jag äter de godaste först och sedan inbillar mig att de är färre av dem.

Som någon annan skrev i tråden, Tutti frutti går numera att köpa i lösvikt så plocka på dig lite fler gula och var glad!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in