2011-07-24, 14:57
Medlem
leoles avatar
hej på er,

ska åka nästa vecka till New York, tänkte köpa en Macbook Air (999$), men om man är student så får man 50$ rabatt + 100$ tillgodo på MacStore. (enligt Apple.com), tror ni man kan få det också på affären? eller gäller det bara via nätet?
Citera
2011-07-24, 15:04
Medlem
Har inget svar på din fråga men kom ihåg att det blir amerikanskt tangentbord!=)
Citera
2011-07-24, 16:15
Medlem
liddzors avatar
Jag var i New York för två veckor sedan och köpte en MacBook Pro 15'. Då fick jag betala ca 2170 dollar. Jag fick studentrabatt på 200 dollar. Tänk på att priserna är utan moms så lägg på ca 8% på det du hade tänkt köpa först, sedan får du lägga till studentrabatt. Var noga med att säga att du ska ha den i New York för att du pluggar där elr att du ska köpa den till någon som pluggar i New York.

Min MacBook Pro utan moms = 2199 $

Med moms = 2375 $

Rabatt = 200 $

Fick inte några pengar att spendera på appstore, men det går säkert att snacka sig till
Citera
2011-07-24, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buskisfejja
Har inget svar på din fråga men kom ihåg att det blir amerikanskt tangentbord!=)
Angående det - går det att ta loss tangenter på MBA för att:
1. Flytta runt dem så hårdvarutangentbordet stämmer överens med den svenska tangentprofilen i operativsystemet
2. Kanske på något sätt få ta på ÅÄÖ tangenter för att sätta in sådana?
Citera
2011-07-24, 16:23
Medlem
Tihihis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Angående det - går det att ta loss tangenter på MBA för att:
1. Flytta runt dem så hårdvarutangentbordet stämmer överens med den svenska tangentprofilen i operativsystemet
2. Kanske på något sätt få ta på ÅÄÖ tangenter för att sätta in sådana?

Layouten är inte riktigt samma på amerikanskt och svensk tangentbord.

se bilden http://farm6.static.flickr.com/5068/...506d00895e.jpg

Men det spanska tangentbordet har samma layout som det svenska, vissa butiker i USA säljer även dessa maskiner och då är det ett bättre köp.
Senast redigerad av Tihihi 2011-07-24 kl. 16:27.
Citera
2011-07-24, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tihihi
Men det spanska tangentbordet har samma layout som det svenska, vissa butiker i USA säljer även dessa maskiner och då är det ett bättre köp.

Jag fragade forra veckan ifall de hade nagon dator med spanskt tangentbord som jag kunde fa titta pa, och de sa att de inte hade nagot sadant tangentbord i nagon apple butik pa manhattan. Vill man ha spanskt far man bestalla datorn online.
Citera
2011-07-25, 01:00
Medlem
FrankyFourFingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liddzor
...Var noga med att säga att du ska ha den i New York för att du pluggar där elr att du ska köpa den till någon som pluggar i New York.

Vadå krävs det inte nåt studentkort från USA? Eller räcker det med ett svenskt?
Citera
2011-07-26, 03:27
Medlem
AddeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankyFourFingers
Vadå krävs det inte nåt studentkort från USA? Eller räcker det med ett svenskt?
Jag är också lite tveksam till detta. Om man t.ex. handlar i Apples brittiska nätbutik kräver de att man beställer från universitetets IP-range, och i butik vill de se ett brittiskt student-ID. Annars kan jag ju tillverka ett student-ID från Barbados, motsvarande, på datamaskinen och handla med rabatt för all framtid.
Citera
2011-07-27, 20:44
Medlem
Gicka666s avatar
Citat:
Jag var i New York för två veckor sedan och köpte en MacBook Pro 15'. Då fick jag betala ca 2170 dollar. Jag fick studentrabatt på 200 dollar. Tänk på att priserna är utan moms så lägg på ca 8% på det du hade tänkt köpa först, sedan får du lägga till studentrabatt. Var noga med att säga att du ska ha den i New York för att du pluggar där elr att du ska köpa den till någon som pluggar i New York.

Min MacBook Pro utan moms = 2199 $

Med moms = 2375 $

Rabatt = 200 $

Fick inte några pengar att spendera på appstore, men det går säkert att snacka sig till

och dom frågade inte dig om Leg eller skola eller något? exakt vilken av deras affärer i NYC var du i?
Citera
2011-08-23, 23:41
Medlem
leoles avatar
har köpt min Air, dem va stenhårda o frågade efter Student ID o allt, så det omöjligt att få studentrabbatt för oss icke-amerikaner. men som tur har jag familj i new jersey, så min kusin som pluggar kom o köpte datorn åt mig fick 100 dollar Appstore presentkord + 100 $ rabatt!!
Citera
2011-11-04, 01:02
Medlem
liddzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gicka666
och dom frågade inte dig om Leg eller skola eller något? exakt vilken av deras affärer i NYC var du i?
Som tur var så lärde jag känna killen som hjälpte mig på 5th avenue, (han såg att jag hade ett armband där det stod Hammarby på och kände igen det för att han hade en tjej ifrån Stockholm. ) Men han frågade om jag hade någon släkting i USA och jag sa självklart ja. Han fattade att jag inte hade det men som tur var så vart vi ju "vänner" som sagt var

Snacka till dig studentrabatten bara
Citera
2011-11-04, 11:58
Medlem
Gicka666s avatar
Citat:
Som tur var så lärde jag känna killen som hjälpte mig på 5th avenue, (han såg att jag hade ett armband där det stod Hammarby på och kände igen det för att han hade en tjej ifrån Stockholm. ) Men han frågade om jag hade någon släkting i USA och jag sa självklart ja. Han fattade att jag inte hade det men som tur var så vart vi ju "vänner" som sagt var

Snacka till dig studentrabatten bara

Lite svårt nu när den inte finns kvar (i alla fall i sverige), Och jag har redan köpt en MacBook Pro..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in